Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Globalization:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Globalization | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aleksandra Grzesiuk <agrzesiuk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | no entry requirements |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | provide fundamental understanding of globalization process from perspective of global economies and running the busines |
C-2 | improve skills and abilities in analysis of political, social and economic segments of global environment |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to globalization. | 2 |
T-W-2 | Globalization: economic perspective. | 4 |
T-W-3 | Globalization: social and cultural perspective. | 4 |
T-W-4 | Globalization vs economic development. | 4 |
T-W-5 | Globalization vs customer awareness. | 4 |
T-W-6 | Globalization vs global corporation and their role in global economy. | 6 |
T-W-7 | Globalization and natural environment. | 4 |
T-W-8 | J. Stiglitz and his vision of a fair globalization. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | lectures and workshops | 30 |
A-W-2 | study of literature | 45 |
A-W-3 | essey preparation | 45 |
A-W-4 | research of case study | 30 |
A-W-5 | prepering of a presentation | 30 |
180 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lecture |
M-2 | workshop |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: activity exercises during classes |
S-2 | Ocena formująca: essey |
S-3 | Ocena formująca: presentation |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_??_W01 provide fundamental understanding of globalization process from perspective of global economies and running the business | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_??_U01 improve skills and abilities in analysis of political, social and economic segments of global environment | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_GL_K01 The student, learning about changing relationships in the world, realizes the necessity keeping up with these changes related to continuous training. | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_??_W01 provide fundamental understanding of globalization process from perspective of global economies and running the business | 2,0 | Studnet nie posiada elementarnej wiedzy na temat procesów globalizacji |
3,0 | student zna elementarne widomości na temat procesów globalizacji | |
3,5 | Student posiada podstawową wiedzę na temat procesów globalizacji | |
4,0 | Studnet posiada wiedzę na teat procesów globalizacji i potrafi osadzić je w perspektywie swojego kraju ojczystego | |
4,5 | Studnet posiada wiedzę na temat procesów globalizacji i potrafi osadzić ją w perspektywie swojego kraju ojczystego i innych krajów | |
5,0 | Student posiada rozbudowaną wiedzę na temat procesów globalizacji |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_??_U01 improve skills and abilities in analysis of political, social and economic segments of global environment | 2,0 | |
3,0 | student zna elementarne widomości na temat procesów globalizacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_GL_K01 The student, learning about changing relationships in the world, realizes the necessity keeping up with these changes related to continuous training. | 2,0 | |
3,0 | student zna elementarne widomości na temat procesów globalizacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- J. Stiglitz, Globalization and Its Discontents, W.W. Norton & Company, New York, 2002
- J. Stiglitz, Making Globalization Work, W.W. Norton & Company, New York, 2006
Literatura dodatkowa
- G. Ritzer, Globalization: A Basic Text, Wiley-Blackwell, 2011