Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Project Management Tools and Techniques:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Project Management Tools and Techniques | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Wymiana Międzynarodowa - WEKON | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Kleanthis Sirakoulis <sirakoul@teilar.gr> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic mathematics and economics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Gaining basic knowledge on managing by project methodology. Students will obtain skills in: problem identification, exploring the need for a change, project planning. They will make practice on project scheduling using PERT/CPM and they will discover the problem of accuracy in project duration and cost estimations. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | 1) Project, programme and portfolio: definitions. Identifying the problem. The Project (Life)-Cycle Management. Stakeholder analysis. Needs analysis. Aims analysis. Analysis of strategies. The Logical Framework Approach. 2) The Goal Oriented Project Planning methodology. Simulation of the method. Completing the LFA project matrix. 3) Planning activities. Early time and cost estimates. Interpreting the project in a network. The PERT/CPM method. Estimating the duration and the cost of the project. Total and free float of each activity. The critical path. 4) Time – cost tradeoffs. Monitoring and controlling the project in terms of duration and expenditures. 5) Earned Value Management: Making estimations for the duration and the budget. The Planned Value Method. The Earned Duration method. The Earned Schedule method. Comparing the results. The problem of accuracy. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | In-class activity and participation, written exam | 180 |
180 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures and case studies |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: In-class activity and participation, written exam. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_??_W01 Understanding the role and the significance of the triangle time – cost – quality in any project. Analyzing the constraints in the above parameters in any phase of the project life-cycle. Applying and evaluating the resource availability for an effective schedule. Applying and evaluating the appropriate techniques in project scheduling and project controlling. | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_??_U01 - Finds and analyzes empirical data on possibilities and sources financing service activities from EU funds and programs - He can prepare a report in accordance with EU guidelines and choose the right one assessment methods | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_??_K01 - Student works in a team analyzing various implementation evaluation problems EU projects and programs - Working in a group, he is open to participating in preparation projects related to service development | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_??_W01 Understanding the role and the significance of the triangle time – cost – quality in any project. Analyzing the constraints in the above parameters in any phase of the project life-cycle. Applying and evaluating the resource availability for an effective schedule. Applying and evaluating the appropriate techniques in project scheduling and project controlling. | 2,0 | |
3,0 | Student correctly defines some concepts of PMT&T | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_??_U01 - Finds and analyzes empirical data on possibilities and sources financing service activities from EU funds and programs - He can prepare a report in accordance with EU guidelines and choose the right one assessment methods | 2,0 | |
3,0 | Students can prepare a report in accordance with EU guidelines and choose the right one assessment methods | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_??_K01 - Student works in a team analyzing various implementation evaluation problems EU projects and programs - Working in a group, he is open to participating in preparation projects related to service development | 2,0 | |
3,0 | - Student works in a team analyzing various implementation evaluation problems EU projects and programs - Working in a group, he is open to participating in preparation projects related to service development | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jozefowska J. and J. Weglarz, Perspectives in Modern Project Scheduling, Springer., 2006
- Mantel, S.J. Meredith, J.R. Shafer, Project Management in Practice, John Wiley & Sons, Inc, New York, 2001
Literatura dodatkowa
- Vanhoucke, M, Project Management with Dynamic Scheduling, Springer Science+ Business Media, 2012