Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu STATISTICAL METHODS IN ENGINEERING:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | STATISTICAL METHODS IN ENGINEERING | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Story <Anna.Story@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Applied Mathematics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The course aims to give a general introduction to the theory and practice of statistical methods in engineering |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Calculations of exercises connected with application of statistical techniques which are included to lectures content. Practical using of software (Excel, MATLAB) for statistical analysis. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to statistics and data visualisation. Theoretical foundation for statistical analysis. Regression. Design of experiments. Modelling stochastic processes with time Ssries aalysis. Modelling dynamic processes using system identification methods. Using Excel to do statistical analysis. Using MATLAB for statisitical analysis. Written test. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Obligatory attendance the classes | 30 |
A-A-2 | Literature study on the topics of classes | 10 |
A-A-3 | One-on-One teaching consultations | 5 |
A-A-4 | Repetition of the problems analyzed in the classes to the exam | 15 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Obligatory attendance the lectures | 15 |
A-W-2 | Literature study on the topics discussed within the frame of the lectures | 15 |
A-W-3 | Remembering, understanding and analyzing of the lectures content | 15 |
A-W-4 | One-on-One teaching consultations | 2 |
A-W-5 | Repetition of the lectures content to the exam | 13 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Activating methods: lecture illustrated by multimedia presentation and didactic discussion |
M-2 | Practical methods: execution of exercises |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Lectures and classes - written final test |
S-2 | Ocena formująca: Written report after computer exercises |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 Students will acquire detailed theoretical knowledge on many aspects within the framework of the statistical methods in engineering | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 Students will acquire practical knowledge on many aspects within the framework of the statistical methods in engineering | — | — | C-1 | T-A-1 | M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_K01 Students have the ability to solving and analyzing processes with using the statistical methods in engineering. Students understand the needs of continuous training and development in the field of statistical methods | — | — | C-1 | T-W-1, T-A-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 Students will acquire detailed theoretical knowledge on many aspects within the framework of the statistical methods in engineering | 2,0 | |
3,0 | Students have the ability to explain on the basic level theoretical problems which are included in course contents | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 Students will acquire practical knowledge on many aspects within the framework of the statistical methods in engineering | 2,0 | |
3,0 | Students have the ability to calculate and solve on the basic level different practical problems which are included in course contents | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_K01 Students have the ability to solving and analyzing processes with using the statistical methods in engineering. Students understand the needs of continuous training and development in the field of statistical methods | 2,0 | |
3,0 | Students understand on the basic level the needs of the continuous training and development in the fields which are included in course contents | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Yuri A.W. Shardt, Statistics for chemical and process engineers : a modern approach, Springer, 2015, ISBN: 9783319215082