Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu RESEARCH PROJECT:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | RESEARCH PROJECT | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Dzięcioł <Malgorzata.Dzieciol@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marcin Bartkowiak <Marcin.Bartkowiak@zut.edu.pl>, Zbigniew Czech <psa_czech@wp.pl>, Małgorzata Dzięcioł <Malgorzata.Dzieciol@zut.edu.pl>, Ewa Janus <Ewa.Janus@zut.edu.pl>, Edyta Kucharska <edyta.makuch@zut.edu.pl>, Marlena Musik <marlena.musik@zut.edu.pl>, Paula Ossowicz-Rupniewska <Paula.Ossowicz@zut.edu.pl>, Magdalena Urbala <Magdalena.Urbala@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 8,0 | ECTS (formy) | 8,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fundamentals of chemistry, mathematics and analytical methods |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Applying of knowledge and skills learned during studies to solving a practical research problem |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | The students accomplish the research project concerning a given subject. It consist of literature studies, concept of project realization, selection of used materials, performing the selected process, characteristic of obtained products, control measurements using proper methods and instruments, calculations, discussion of the results, conclusions. Description of all this aspects should be given in the written project report. | 120 |
120 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | The students present results of literature studies, concept and progress of project realization. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Literature studies | 10 |
A-L-2 | Consultations with tutor | 15 |
A-L-3 | Project realization | 120 |
A-L-4 | Elaboration of experimental results | 15 |
A-L-5 | Preparation of written report | 20 |
180 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Literature studies and learning | 15 |
A-S-2 | Participation in classes | 15 |
A-S-3 | Preparation of presentation | 15 |
A-S-4 | Consultations | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | laboratory |
M-2 | project |
M-3 | seminar |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: assessment of progress of the work |
S-2 | Ocena podsumowująca: presentations during seminar |
S-3 | Ocena podsumowująca: assessment of the quality of written project report |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_null_W01 Student has an extended knowledge about the issues related to the project. | — | — | C-1 | T-S-1, T-L-1 | M-2, M-3, M-1 | S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 Student will be able to analyze new research problems and to propose strategies to solve them. | — | — | C-1 | T-S-1, T-L-1 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
WM-WTiICh_1-_??_U02 Student will be able to elaborate and to execute research project under the supervision of the tutor. | — | — | C-1 | T-S-1, T-L-1 | M-2, M-1 | S-1, S-3 |
WM-WTiICh_1-_??_U03 Student will be able to perform evaluation and interpretation of data from the literature and from the experimental work. | — | — | C-1 | T-S-1, T-L-1 | M-2, M-3, M-1 | S-3, S-2 |
WM-WTiICh_1-_??_U04 Student will be able to prepare of written scientific report and to prepare oral presentation using audiovisual ways. | — | — | C-1 | T-S-1, T-L-1 | M-2, M-3 | S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Student is aware of the responsibility for the results of studies. | — | — | C-1 | T-S-1, T-L-1 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-3, S-2 |
WM-WTiICh_1-_??_K02 Student is able to work in an international team. | — | — | C-1 | T-S-1, T-L-1 | M-2, M-3, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_null_W01 Student has an extended knowledge about the issues related to the project. | 2,0 | |
3,0 | Student has a basic knowledge of the issues related to the project | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 Student will be able to analyze new research problems and to propose strategies to solve them. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to choose the proper method of project realization with the help of the teacher | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WTiICh_1-_??_U02 Student will be able to elaborate and to execute research project under the supervision of the tutor. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to execute research project with the help of the teacher | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WTiICh_1-_??_U03 Student will be able to perform evaluation and interpretation of data from the literature and from the experimental work. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to data handling | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WTiICh_1-_??_U04 Student will be able to prepare of written scientific report and to prepare oral presentation using audiovisual ways. | 2,0 | |
3,0 | Student presents written and oral reports from the research project | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Student is aware of the responsibility for the results of studies. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to develop research results with help of the teacher | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WTiICh_1-_??_K02 Student is able to work in an international team. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to communicate in English language | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literature connected with the research subject, including books, articles and patents