Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu INDUSTRIAL AUTOMATION AND PROCESS CONTROL FOR CHEMISTS:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot INDUSTRIAL AUTOMATION AND PROCESS CONTROL FOR CHEMISTS
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Dariusz Moszyński <Dariusz.Moszynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 15 1,20,33zaliczenie
wykładyW1 30 1,80,67zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Math
W-2Physics
W-3Electrical engineering

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Let to know the principles of automation and process control
C-2Let to know standard automation equipement
C-3Learn how to choose and apply the proper automation solution

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Electronic data acquisition and control5
T-L-2Temperature control in chemical process5
T-L-3Pressure and flow control for gases and liquids5
15
wykłady
T-W-1The principles of automation and process controll10
T-W-2Automation equipement10
T-W-3Design and application of automation in chemical engineering10
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach (Attendence)15
A-L-2Preparation of reports20
35
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach (lecture attandance)30
A-W-2Analiza literatury przedmiotu (Literature survay)25
55

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture
M-2Case analysis
M-3Laboratory

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Exam
S-2Ocena formująca: Activity assesement

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_1-_null_W01
Student knows the principles of regulation and automation
C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_1-_null_U01
Student is able to chose a basic process control equipment and set proper parameters of its work
C-3T-W-3M-3S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_1-_??_K01
Student is competent to apply automation
C-3T-W-3M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTiICh_1-_null_W01
Student knows the principles of regulation and automation
2,0
3,0Student knows basics of automation
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTiICh_1-_null_U01
Student is able to chose a basic process control equipment and set proper parameters of its work
2,0
3,0Student is able to apply automation
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTiICh_1-_??_K01
Student is competent to apply automation
2,0
3,0Student is competent to apply automates
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Chaudhuri, Uttam Ray; Chaudhuri, Utpal Ray, Fundamentals of Automatic Process Control, Taylor & Francis, 2013

Literatura dodatkowa

  1. Patrick, Dale R.; Fardo, Stephen W., Industrial Process Control Systems (2nd Edition), Fairmont Press, Inc., 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Electronic data acquisition and control5
T-L-2Temperature control in chemical process5
T-L-3Pressure and flow control for gases and liquids5
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1The principles of automation and process controll10
T-W-2Automation equipement10
T-W-3Design and application of automation in chemical engineering10
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach (Attendence)15
A-L-2Preparation of reports20
35
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach (lecture attandance)30
A-W-2Analiza literatury przedmiotu (Literature survay)25
55
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTiICh_1-_null_W01Student knows the principles of regulation and automation
Cel przedmiotuC-1Let to know the principles of automation and process control
Treści programoweT-W-1The principles of automation and process controll
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student knows basics of automation
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTiICh_1-_null_U01Student is able to chose a basic process control equipment and set proper parameters of its work
Cel przedmiotuC-3Learn how to choose and apply the proper automation solution
Treści programoweT-W-3Design and application of automation in chemical engineering
Metody nauczaniaM-3Laboratory
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Activity assesement
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is able to apply automation
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTiICh_1-_??_K01Student is competent to apply automation
Cel przedmiotuC-3Learn how to choose and apply the proper automation solution
Treści programoweT-W-3Design and application of automation in chemical engineering
Metody nauczaniaM-2Case analysis
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Activity assesement
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is competent to apply automates
3,5
4,0
4,5
5,0