Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu NANO- AND MICROCOMPOSITE ORGANIC PAINTS AND COATINGS:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | NANO- AND MICROCOMPOSITE ORGANIC PAINTS AND COATINGS | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Kowalczyk <Krzysztof.Kowalczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Chemical technology, chemical engineering, polymer technology |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To gain the knowledge of technology (preparation, modification) and application of nano- and microcomposite organic varnishes (decorative, protective, special type), paints and coatings |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Preparation of a solvent-borne liquid adhesive based on poly(vinyl acetate) | 5 |
T-L-2 | Preparation of a solvent-borne non-reactive acrylic binder | 5 |
T-L-3 | Preparation of a solvent-borne reactive acrylic binder | 5 |
T-L-4 | Preparation and of a solvent-borne paints. | 5 |
T-L-5 | Application of powder coatings. | 5 |
T-L-6 | Testing of varnish and paint coatings | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Definitions of a varnish, paint, adhesive, binder, film forming substance, pigment, micro- and nanofiller, solvent, diluent. | 2 |
T-W-2 | Characterization of the most popular binders, micro- and nanofillers, pigments (decorative, anticorrosive), solvents and coating additives. | 8 |
T-W-3 | Preparation principles of solventless, solventborne, powder as well as waterborne coating compositions, including nanocomposite systems. | 2 |
T-W-4 | Application methods of coating compositions. | 2 |
T-W-5 | Testing techniques of liquid and dry/cured coating compositions. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć, czytanie instrukcji | 5 |
A-L-3 | Opracowanie sprawozdania | 3 |
A-L-4 | Konsultacje | 2 |
A-L-5 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | praca własna studenta | 20 |
A-W-3 | studia literaturowe i konsultacje | 10 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lecture |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: examination |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 To gain a detailed theoretical knowledge of nano- and microcomposite coating materials | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 To gain a practical knowledge of the nano- and microcomposite coating materials | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_K01 Student understands the importance of technical application of nano- and microcomposite coating materials | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 To gain a detailed theoretical knowledge of nano- and microcomposite coating materials | 2,0 | |
3,0 | Student is able to describe the main methods of preparation, application and characterisation of coating compositions and coatings with micro- and nanofillers | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 To gain a practical knowledge of the nano- and microcomposite coating materials | 2,0 | |
3,0 | Student is able to applied his/her knowledge about preparation and characterisation of coating compositions and coatings with micro- and nanofillers | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_K01 Student understands the importance of technical application of nano- and microcomposite coating materials | 2,0 | |
3,0 | Student is able to describe the main field of application of his/her knowledge about preparation and characterisation of coating compositions and coatings with micro- and nanofillers | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- J. Koleske, Paint and coating testing manual, ASTM, Philadelphia, 1995
- Koo JH, Polymer nanocomposites, The McGraw-Hill Comp., New York, 2006
- 2. Z. Wicks, F. Jones, Organic coatings, John Wiley&Sons, Hoboken, 2007