Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu RESEARCH PROJECT IN GREEN CHEMISTRY:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | RESEARCH PROJECT IN GREEN CHEMISTRY | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Chemii Nieorganicznej i Analitycznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Kołodziej <Beata.Kolodziej@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Beata Kołodziej <Beata.Kolodziej@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 8,0 | ECTS (formy) | 8,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fundamentals of organic chemistry |
W-2 | Fundamentals of instrumental analysis (NMR, IR, and UV-Vis) |
W-3 | Fundamentals of green chemistry |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Learn how to conduct the case study based on literature |
C-2 | Learn how to present complex data or situations clearly |
C-3 | Learn how to review and analyze research findings that affect the process |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Literature review of the subject of a research project | 10 |
T-P-2 | Identify an appropriate research design | 10 |
T-P-3 | Conduct the appropriate research activities: synthesis, measurements (instrumental analysis NMR, ATR, UV-Vis) | 60 |
T-P-4 | Data analysis | 20 |
T-P-5 | Write the final research paper according to identified guidelines | 10 |
T-P-6 | Meeting with the instructor to discuss research and writing methods and to review progress on his/her research paper | 10 |
120 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Class participation (synthetic and analytical part) | 90 |
A-P-2 | Reporting results of data analysis | 40 |
A-P-3 | Completing the research project | 55 |
A-P-4 | Preparing presentation | 15 |
A-P-5 | preparing of material for publication | 40 |
240 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | activating methods: didactic discussion |
M-2 | practical methods - synthetic and analytical study |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: assessment of progress of the work - monthly written reports |
S-2 | Ocena podsumowująca: written final project report |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 Student knows how to apply basics of organic synthesis and analysis to determine structures of organic compounds, student knows how to analyse and design synthetic process to obtain the pure compound with high efficiency. | — | — | C-2, C-3, C-1 | T-P-2, T-P-6, T-P-5, T-P-4, T-P-3, T-P-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 Student will have the following skills in the field of: - designing experiments to obtain relevant data - utilizing analytical data to determine progress of reaction and to design changes in synthetic methods - characterizing, quantifying, and reporting errors in results - presenting synthetic and analytical information effectively in written and verbal form | — | — | C-2, C-3, C-1 | T-P-1, T-P-6, T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_K01 Student knows how to individually study the problem: from it's formulaion to the solution and also propose possible solutions. | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-P-3, T-P-2, T-P-4 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 Student knows how to apply basics of organic synthesis and analysis to determine structures of organic compounds, student knows how to analyse and design synthetic process to obtain the pure compound with high efficiency. | 2,0 | |
3,0 | The student knows how: - primary amines react with carbonyl compounds in Schiff base reaction, - substituents in the benzene ring influence the yield of Schiff base compounds, - to obtain Schiff base compounds using different techniques or solvents. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 Student will have the following skills in the field of: - designing experiments to obtain relevant data - utilizing analytical data to determine progress of reaction and to design changes in synthetic methods - characterizing, quantifying, and reporting errors in results - presenting synthetic and analytical information effectively in written and verbal form | 2,0 | |
3,0 | The student presents results without the ability to analyze them effectively. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_K01 Student knows how to individually study the problem: from it's formulaion to the solution and also propose possible solutions. | 2,0 | |
3,0 | The student: - correctly calculates the necessary amounts of substrates and the necessary amounts for preparing samples for instrumental studies, - correctly performs all stages of synthesis and purification of compounds. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- John McMurry, Fundamentals of Organic Chemistry, Brooks/Cole Cengage Learning, Belmont, USA, 2011
- Donald L. Pavia, Gary M. Lampman, George S. Kriz, Introduction to Spectroscopy, Cengage Learning, Stamford, USA, 2015
- Stanley E. Manahan, Green Chemistry and the Ten Commandments of sustainability, ChemChar Research, Inc., Columbia, Missouri, USA, 2005