Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu THERMODYNAMICS WITH CHEMICAL ENGINEERING APPLICATIONS:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | THERMODYNAMICS WITH CHEMICAL ENGINEERING APPLICATIONS | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Konrad Witkiewicz <Konrad.Witkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Konrad Witkiewicz <Konrad.Witkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of mathematics. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student will be able to demonstrate basic knowledge of thermodynamics associated with chemical engineering applications. |
C-2 | Student will be able to solve typical calculation problems associated with thermodynamics. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Solving problems presented during lectures. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Thermodynamic Properties, The PvT Surface, Thermodynamic Property Tables, The First Law of Thermodynamics, Internal Energy of an Ideal Gas, Work and Heat, Construction of Hypothetical Paths, Reversible and Irreversible Processes, The First Law of Thermodynamics for Closed Systems, The First Law of Thermodynamics for Open Systems, Material Balance, Flow Work, Enthalpy, Steady-State Energy Balances, Transient Energy Balance, Heat Capacity, Latent Heats, Enthalpy of Reactions, Reversible Processes in Closed Systems, Heat Capacity, Open-System Energy Balances on Process Equipment: Nozzles and Diffusers; Turbines and Pumps (or Compressors); Heat Exchangers; Throttling Devices; Entropy, The Second Law of Thermodynamics for Closed and Open Systems, The Mechanical Energy Balance and the Bernoulli Equation, Thermodynamic Cycles, Vapor-Compression Power and Refrigeration Cycles, The Rankine Cycle, The Vapor-Compression Refrigeration Cycle, Exergy Analysis, The Ideal Gas, Intermolecular Forces, Principle of Corresponding States, Equations of State: The van der Waals Equation of State, Cubic Equations of State, The Virial Equation of State, Equations of State for Liquids and Solids, Generalized Compressibility Charts, Determination of Parameters for Mixtures, The Thermodynamic Web, Joule-Thomson Expansion, Liquefaction. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in classes | 28 |
A-L-2 | Homework | 2 |
A-L-3 | Self-study of the literature | 30 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 28 |
A-W-2 | Written exam | 2 |
A-W-3 | Self-study of the literature | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Classes |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Lecture: written exam |
S-2 | Ocena formująca: Classes: written test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 Student demonstrates basic knowledge of thermodynamics. | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 Student can solve calculation problems associated with thermodynamics. | — | — | C-2 | T-L-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Student understands the need for continuous training and development in the field of process thermodynamics. | — | — | C-2 | T-L-1, T-W-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 Student demonstrates basic knowledge of thermodynamics. | 2,0 | |
3,0 | Student describes the scientific principles associated with solving thermodynamic problems. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 Student can solve calculation problems associated with thermodynamics. | 2,0 | |
3,0 | Student can solve basic calculation problems associated with thermodynamics. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Student understands the need for continuous training and development in the field of process thermodynamics. | 2,0 | |
3,0 | Student understands at the basic level the need for continuous training and development in the field of process thermodynamics. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- M.D. Koretsky, Engineering and chemical thermodynamics, Wiley, New York, 2013, 2nd
- H.D.B. Jenkins, Chemical Thermodynamics at Glance, Blackwell Publishing Ltd, Oxford, 2008
Literatura dodatkowa
- E.I. Franses, Thermodynamics with Chemical Engineering Applications, Cambridge University Press, Cambridge, 2014