Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu THERMODYNAMICS OF PHASE AND REACTION EQUILIBRIA:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot THERMODYNAMICS OF PHASE AND REACTION EQUILIBRIA
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej
Nauczyciel odpowiedzialny Konrad Witkiewicz <Konrad.Witkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Konrad Witkiewicz <Konrad.Witkiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 30 2,00,40zaliczenie
wykładyW1 30 2,00,60zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basic knowledge of mathematics.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The student will be able to demonstrate basic knowledge of thermodynamics of phase and reaction equilibria.
C-2Student will be able to solve engineering problems associated with thermodynamics of phase and reaction equilibria.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Solving problems presented during lectures.30
30
wykłady
T-W-1The Criteria for Equilibrium, Molecular View of Equilibrium, Gibbs Phase Rule, Pure Species Phase Equilibrium, Gibbs Energy, Clausius–Clapeyron Equation, Partial Molar Properties, The Gibbs–Duhem Equation, Property Changes of Mixing, The Chemical Potential, Fugacity and Fugacity Coefficient, The Lewis Fugacity Rule, Fugacity in the Liquid Phase, Fugacity in the Solid Phase, Vapor–Liquid Equilibrium (VLE) , Raoult’s Law, Nonideal Liquids, Azeotropes, Solubility of Gases in Liquids, Liquid—Liquid Equilibrium, Vapor–Liquid—Liquid Equilibrium, Solid–Liquid and Solid–Solid Equilibrium, Chemical Reaction Equilibria, Chemical Reaction and Gibbs Energy, The Equilibrium Constant for Reaction, Electrochemical Reaction Equilibrium, Activity Coefficients in Electrochemical Systems, Multiple Reactions, Extent of Reaction.30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Participation in classes28
A-A-2Homework2
A-A-3Self-study of the literature30
60
wykłady
A-W-1Participation in lectures28
A-W-2Written exam2
A-W-3Self-study of the literature30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture
M-2Classes

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Lecture: written exam
S-2Ocena formująca: Classes: written test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_1-_null_W01
Student demonstrates basic knowledge of scientific principles associated with solving thermodynamic problems.
C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_1-_null_U01
Student can solve engineering problems associated with thermodynamic equilibria.
C-2T-A-1M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_1-_null_K01
Student understands the need for continuous training and development in the field of chemical thermodynamics.
C-2T-W-1, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTiICh_1-_null_W01
Student demonstrates basic knowledge of scientific principles associated with solving thermodynamic problems.
2,0
3,0Studen can describe basic scientific principles associated with solving thermodynamic problems.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTiICh_1-_null_U01
Student can solve engineering problems associated with thermodynamic equilibria.
2,0
3,0Student can solve basic engineering problems associated with thermodynamic equilibria.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTiICh_1-_null_K01
Student understands the need for continuous training and development in the field of chemical thermodynamics.
2,0
3,0Student understands at the basic level the need for continuous training and development in the field of thermodynamic equilibria.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. M.D. Koretsky, Engineering and chemical thermodynamics, Wiley, New York, 2013, 2nd
  2. H.D.B. Jenkins, Chemical Thermodynamics at Glance, Blackwell Publishing Ltd, Oxford, 2008
  3. J.M. Prausnitz, R.N. Lichtenthaler, E.G. de Azevedo, Molecular Thermodynamics of Fluid Phase Equilibria, Prentice Hall PTR, New Jersey, 2001

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Solving problems presented during lectures.30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1The Criteria for Equilibrium, Molecular View of Equilibrium, Gibbs Phase Rule, Pure Species Phase Equilibrium, Gibbs Energy, Clausius–Clapeyron Equation, Partial Molar Properties, The Gibbs–Duhem Equation, Property Changes of Mixing, The Chemical Potential, Fugacity and Fugacity Coefficient, The Lewis Fugacity Rule, Fugacity in the Liquid Phase, Fugacity in the Solid Phase, Vapor–Liquid Equilibrium (VLE) , Raoult’s Law, Nonideal Liquids, Azeotropes, Solubility of Gases in Liquids, Liquid—Liquid Equilibrium, Vapor–Liquid—Liquid Equilibrium, Solid–Liquid and Solid–Solid Equilibrium, Chemical Reaction Equilibria, Chemical Reaction and Gibbs Energy, The Equilibrium Constant for Reaction, Electrochemical Reaction Equilibrium, Activity Coefficients in Electrochemical Systems, Multiple Reactions, Extent of Reaction.30
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Participation in classes28
A-A-2Homework2
A-A-3Self-study of the literature30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures28
A-W-2Written exam2
A-W-3Self-study of the literature30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTiICh_1-_null_W01Student demonstrates basic knowledge of scientific principles associated with solving thermodynamic problems.
Cel przedmiotuC-1The student will be able to demonstrate basic knowledge of thermodynamics of phase and reaction equilibria.
Treści programoweT-W-1The Criteria for Equilibrium, Molecular View of Equilibrium, Gibbs Phase Rule, Pure Species Phase Equilibrium, Gibbs Energy, Clausius–Clapeyron Equation, Partial Molar Properties, The Gibbs–Duhem Equation, Property Changes of Mixing, The Chemical Potential, Fugacity and Fugacity Coefficient, The Lewis Fugacity Rule, Fugacity in the Liquid Phase, Fugacity in the Solid Phase, Vapor–Liquid Equilibrium (VLE) , Raoult’s Law, Nonideal Liquids, Azeotropes, Solubility of Gases in Liquids, Liquid—Liquid Equilibrium, Vapor–Liquid—Liquid Equilibrium, Solid–Liquid and Solid–Solid Equilibrium, Chemical Reaction Equilibria, Chemical Reaction and Gibbs Energy, The Equilibrium Constant for Reaction, Electrochemical Reaction Equilibrium, Activity Coefficients in Electrochemical Systems, Multiple Reactions, Extent of Reaction.
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Lecture: written exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Studen can describe basic scientific principles associated with solving thermodynamic problems.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTiICh_1-_null_U01Student can solve engineering problems associated with thermodynamic equilibria.
Cel przedmiotuC-2Student will be able to solve engineering problems associated with thermodynamics of phase and reaction equilibria.
Treści programoweT-A-1Solving problems presented during lectures.
Metody nauczaniaM-2Classes
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Classes: written test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student can solve basic engineering problems associated with thermodynamic equilibria.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTiICh_1-_null_K01Student understands the need for continuous training and development in the field of chemical thermodynamics.
Cel przedmiotuC-2Student will be able to solve engineering problems associated with thermodynamics of phase and reaction equilibria.
Treści programoweT-W-1The Criteria for Equilibrium, Molecular View of Equilibrium, Gibbs Phase Rule, Pure Species Phase Equilibrium, Gibbs Energy, Clausius–Clapeyron Equation, Partial Molar Properties, The Gibbs–Duhem Equation, Property Changes of Mixing, The Chemical Potential, Fugacity and Fugacity Coefficient, The Lewis Fugacity Rule, Fugacity in the Liquid Phase, Fugacity in the Solid Phase, Vapor–Liquid Equilibrium (VLE) , Raoult’s Law, Nonideal Liquids, Azeotropes, Solubility of Gases in Liquids, Liquid—Liquid Equilibrium, Vapor–Liquid—Liquid Equilibrium, Solid–Liquid and Solid–Solid Equilibrium, Chemical Reaction Equilibria, Chemical Reaction and Gibbs Energy, The Equilibrium Constant for Reaction, Electrochemical Reaction Equilibrium, Activity Coefficients in Electrochemical Systems, Multiple Reactions, Extent of Reaction.
T-A-1Solving problems presented during lectures.
Metody nauczaniaM-1Lecture
M-2Classes
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Lecture: written exam
S-2Ocena formująca: Classes: written test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student understands at the basic level the need for continuous training and development in the field of thermodynamic equilibria.
3,5
4,0
4,5
5,0