Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu THERMODYNAMICS OF PHASE AND REACTION EQUILIBRIA:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | THERMODYNAMICS OF PHASE AND REACTION EQUILIBRIA | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Konrad Witkiewicz <Konrad.Witkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Konrad Witkiewicz <Konrad.Witkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of mathematics. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student will be able to demonstrate basic knowledge of thermodynamics of phase and reaction equilibria. |
C-2 | Student will be able to solve engineering problems associated with thermodynamics of phase and reaction equilibria. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Solving problems presented during lectures. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | The Criteria for Equilibrium, Molecular View of Equilibrium, Gibbs Phase Rule, Pure Species Phase Equilibrium, Gibbs Energy, Clausius–Clapeyron Equation, Partial Molar Properties, The Gibbs–Duhem Equation, Property Changes of Mixing, The Chemical Potential, Fugacity and Fugacity Coefficient, The Lewis Fugacity Rule, Fugacity in the Liquid Phase, Fugacity in the Solid Phase, Vapor–Liquid Equilibrium (VLE) , Raoult’s Law, Nonideal Liquids, Azeotropes, Solubility of Gases in Liquids, Liquid—Liquid Equilibrium, Vapor–Liquid—Liquid Equilibrium, Solid–Liquid and Solid–Solid Equilibrium, Chemical Reaction Equilibria, Chemical Reaction and Gibbs Energy, The Equilibrium Constant for Reaction, Electrochemical Reaction Equilibrium, Activity Coefficients in Electrochemical Systems, Multiple Reactions, Extent of Reaction. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in classes | 28 |
A-A-2 | Homework | 2 |
A-A-3 | Self-study of the literature | 30 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 28 |
A-W-2 | Written exam | 2 |
A-W-3 | Self-study of the literature | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Classes |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Lecture: written exam |
S-2 | Ocena formująca: Classes: written test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 Student demonstrates basic knowledge of scientific principles associated with solving thermodynamic problems. | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 Student can solve engineering problems associated with thermodynamic equilibria. | — | — | C-2 | T-A-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_K01 Student understands the need for continuous training and development in the field of chemical thermodynamics. | — | — | C-2 | T-W-1, T-A-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 Student demonstrates basic knowledge of scientific principles associated with solving thermodynamic problems. | 2,0 | |
3,0 | Studen can describe basic scientific principles associated with solving thermodynamic problems. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 Student can solve engineering problems associated with thermodynamic equilibria. | 2,0 | |
3,0 | Student can solve basic engineering problems associated with thermodynamic equilibria. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_K01 Student understands the need for continuous training and development in the field of chemical thermodynamics. | 2,0 | |
3,0 | Student understands at the basic level the need for continuous training and development in the field of thermodynamic equilibria. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- M.D. Koretsky, Engineering and chemical thermodynamics, Wiley, New York, 2013, 2nd
- H.D.B. Jenkins, Chemical Thermodynamics at Glance, Blackwell Publishing Ltd, Oxford, 2008
- J.M. Prausnitz, R.N. Lichtenthaler, E.G. de Azevedo, Molecular Thermodynamics of Fluid Phase Equilibria, Prentice Hall PTR, New Jersey, 2001