Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu MASS TRANSFER:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | MASS TRANSFER | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl>, Anna Kiełbus-Rąpała <Anna.Kielbus-Rapala@zut.edu.pl>, Halina Murasiewicz <Halina.Murasiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fundamentals of chemical engineering |
W-2 | Physics |
W-3 | Mathematics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student will be able to: 1.Identify and understand the various mechanisms of mass transfer. 2.Formulate basic equation for mass transfer problems. 3.Use of experimentally derived correlations for estimating mass transfer coefficient for a variety of flow situations. 4.Apply mass transfer principles to design mass transfer equipment. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Calculations of molecular diffusion. | 3 |
T-A-2 | Calculations of convective mass transfer. | 3 |
T-A-3 | Calculations of simultaneous heat and mass transfer. | 3 |
T-A-4 | Calculations of mass exchangers. | 3 |
T-A-5 | Simulation of mass exchangers using Aspen. | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction. | 1 |
T-W-2 | Molecular diffusion. | 4 |
T-W-3 | Convective mass transfer: laminar and turbulent. | 4 |
T-W-4 | Simultaneous heat and mass transfer. | 4 |
T-W-5 | Interface mass transfer. | 4 |
T-W-6 | Mass exchanger: type of equipment. | 4 |
T-W-7 | Mass exchanger calculations. | 4 |
T-W-8 | Design of mass exchanger using Aspen. | 5 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Class participation | 15 |
A-A-2 | Solving computational problems | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Class participation | 30 |
A-W-2 | Tutorial | 15 |
A-W-3 | Individual work | 45 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture illustrated by Power Point presentation and computer simulation |
M-2 | Classis illustrated by computer and manual calculations |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Periodic assessment of student achievement |
S-2 | Ocena podsumowująca: Lecture: exam at the end of the semester Classis: written test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 The student will be able to identify and understand the various mechanisms of mass transfer. | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-2, T-W-2, T-A-1, T-A-3 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 The student will be able to: 1.Formulate basic equation for mass transfer problems. 2.Use of experimentally derived correlations for estimating mass transfer coefficient for a variety of flow situations. | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-W-4, T-W-2, T-A-3, T-W-3 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 The student will be able to apply mass transfer principles to design mass transfer equipment. | — | — | C-1 | T-A-5, T-W-8, T-W-7, T-A-4, T-W-6 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 The student will be able to identify and understand the various mechanisms of mass transfer. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to identify and understand the various mechanisms of mass transfer. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 The student will be able to: 1.Formulate basic equation for mass transfer problems. 2.Use of experimentally derived correlations for estimating mass transfer coefficient for a variety of flow situations. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to formulate basic equation for mass transfer problems and use of experimentally derived correlations for estimating mass transfer coefficient for a variety of flow situations. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 The student will be able to apply mass transfer principles to design mass transfer equipment. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to apply mass transfer principles to design mass transfer equipment. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Incropera F.P., Lavine A.S., DeWitt D.P., Fundamentals of Heat and Mass Transfer, Wiley, New York, 2011
- Hines A.L., Maddox R.N., Mass transfer: fundamentals and applications, Prentice-Hall, New Jersey, 1985
- Cussler E.L., Diffusion: mass transfer in fluid systems, Cambridge University Press, New York, 1997