Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu DRYING TECHNIQUES:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | DRYING TECHNIQUES | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Konrad Witkiewicz <Konrad.Witkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Konrad Witkiewicz <Konrad.Witkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of mathematics. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student will be able to: 1. Demonstrate basic knowledge of thermodynamics of moist gas and solid. 2. Explain the basic elements of drying kinetics. 3. Identify the various types of drying methods. 4. Demonstrate basic knowledge of applications and design of dryers. |
C-2 | Student will be able to solve typical problems associated with dryers design and modeling. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Solving problems presented during lectures. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Moisture in gases and solids: thermodynamic of moist gas, thermodynamic of moist solids. Heat and mass transfer in drying processes. Drying kinetics. Experimental methods in drying. General principles of dryer design. Mathematical modeling of drying processes. Drying in energy fields. Performance of modern industrial dryers. Miscellaneous drying problems: selection of dryer, energy aspects. Procedures for choosing of a dryer. Selection schemes. Batch dryers (e.g. Vacuum dryers, Fluid-bed batch dryers, Tray dryers, Agitated pan dryers etc.). Continuous dryers – selection tree (e.g. Conduction dryer with inert stripping gas, e.g. plate dryer, Milling/flash drying, Band (Belt) dryer, Flash dryer, possibly with product recirculation, Convection/conduction dryer with rotating shell or agitation, e.g. disc or rotary dryer, Fluid-bed dryer, circular stirred tank rectangular, spray dryer, Miscellaneous continuous dryers, etc.). Processing liquids, slurries, and pastes (Spray dryers, Film drum dryers, Continuous Fluid-bed dryers/Granulators, Cylindrical scraped-surface evaporator/Crystallizer/Dryer, Agitated pan or vacuum dryers). Special drying techniques (Infrared drying, Dielectric drying, Freeze-drying, Steam drying). Qualitative comparison of Convective, Conduction, and Dielectric dryer types. Testing on Small-scale dryers. Example of dryer selection procedure. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in classes | 28 |
A-A-2 | Homework | 2 |
A-A-3 | Self-study of the literature | 30 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 28 |
A-W-2 | Written exam | 2 |
A-W-3 | Self-study of the literature | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Classes |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Lecture: written exam |
S-2 | Ocena formująca: Classes: written test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 Student demonstrates basic knowledge of drying techniques. | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 Student can solve problems associated with dryers design and modeling of drying process. | — | — | C-2 | T-A-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_K01 Student understands the need for continuous training and development in the field of drying techniques. | — | — | C-2 | T-W-1, T-A-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 Student demonstrates basic knowledge of drying techniques. | 2,0 | |
3,0 | Student identifies and describes various types of drying methods. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 Student can solve problems associated with dryers design and modeling of drying process. | 2,0 | |
3,0 | Student can solve basic problems associated with dryers design and modeling of drying process. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_K01 Student understands the need for continuous training and development in the field of drying techniques. | 2,0 | |
3,0 | Student understands at the basic level the need for continuous training and development in the field of drying techniques. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- C. Strumiłło, T. Kudra, Drying: Principles, Applications and Design, Gordon and Breach Sci. Publ., New York, 1986
- C.M. Van ’t Land, Drying in the Process Industry, John Wiley & Sons, Inc., New York, 2012
Literatura dodatkowa
- B.G. Kyle, Chemical and Process Thermodynamics, Prentice Hall PTR, New Jersey, 1999