Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Marine Power Engineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Marine Power Engineering | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wojciech Zeńczak <Wojciech.Zenczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | None. |
W-2 | Basic mechanics, physics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Acquaintance with construction and exploitation of marine power plants. |
C-2 | Familiar with the construction and operation of the Marine Power Plants |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Preliminary design of selected ship machinery service system. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Classification of energy sources (fossil and nuclear fuels, renewable energy sources, word reserves). Ecological aspects of energy use. Energy conservation, conversion and efficiency (First and Second Law of Thermodynamics). General description of marine power plants. Diesel engines (mode of operation; fundamentals of thermodynamics). Machinery service systems and equipment (starting air system; fuel oils, lubricating oils and their treatment; cooling systems, heat transfer and heat exchangers). Ship service systems and equipment (boilers and thermodynamic principles; fresh water generators; devices for bilge water treatment; refrigeration, air conditioning and ventilation; fire protection). Emissions and abatement technology. Devices for use of renewable and unconventional energy sources on ships (wind, solar, biomass, fuel cells). Devices for use of ocean energy (tidal, streams, wave, thermal, wind). | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in classes | 15 |
A-L-2 | Literature research | 30 |
A-L-3 | Internet research | 15 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Activity according to the course contents. | 15 |
A-W-2 | Participation in lectures | 8 |
A-W-3 | Literature research | 5 |
A-W-4 | Internet research | 3 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures. |
M-2 | Exercises. |
M-3 | Lecture |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Written exam. |
S-2 | Ocena formująca: Test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTMiT_2-_null_W01 On successful completion of this lecture, students should be able to know types of marine power plants, auxiliary machinery, how different energy sources can use. | — | — | C-2 | T-W-1 | M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTMiT_2-_null_U01 On successful completion of this lecture, students should be able to apply knowledge to various solution of marine power systems, explain the advantages and disadvantages of various solutions, apply appropriate types of equipment in design. | — | — | C-2 | T-W-1 | M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTMiT_2-_null_K01 Improvement of social and personal competencies including self-awareness, self-management, social awareness, relationship skills, responsible decision-making. | — | — | C-2 | T-L-1 | M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTMiT_2-_null_W01 On successful completion of this lecture, students should be able to know types of marine power plants, auxiliary machinery, how different energy sources can use. | 2,0 | |
3,0 | Knowledge is satisfying | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTMiT_2-_null_U01 On successful completion of this lecture, students should be able to apply knowledge to various solution of marine power systems, explain the advantages and disadvantages of various solutions, apply appropriate types of equipment in design. | 2,0 | |
3,0 | The skills are satisfying | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTMiT_2-_null_K01 Improvement of social and personal competencies including self-awareness, self-management, social awareness, relationship skills, responsible decision-making. | 2,0 | |
3,0 | Competences are satisfying | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- H.d. McGeorge, Marine Auxiliary Machinery, Elsevier, Amsterdam, Boston, Heidelberg, London, Oxfrod, New York, 2006, 7
- D.A. Taylor, Introduction to Marine Engineering, Elsevier, Amsterdam, boston, Heidelberg, Londoen, Oxford, New York, 2005, 2
Literatura dodatkowa
- F. Barbir, PEM Fuel Cells. Theory and Practice, Elsevier, MAsterdam, Bostom, Heodelberg, London, Oxford, New York, 2005, 1
- Boyle Godfrey, Renewable Energy, Oxford University Press, Oxford, 2004, 1