Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S3)
Sylabus przedmiotu ANTARCTIC MARINE RESOURCES:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | |||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | ANTARCTIC MARINE RESOURCES | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Bioinżynierii Środowiska Wodnego i Akwakultury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Stepanowska <Katarzyna.Stepanowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Hydrobiology; Oceanography; Fish Systematics; Fish Biology |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To provide students with basic courses of Antarctic marine resources and polar research. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Arctic versus Antarctica; Polar research; Polish Antarctic Station Henryk Arctowski; Antarctic Living Marine Resources (fishes, birds, mammals); Antarctic Treaty AT; Scientific Committee of Antarctic Research SCAR; Antarctic Treaty Consultative Meeting/The Committee for Environmental Protection ATCM/CEP Council of Managers of National Antarctic Programmes COMNAP; Standing Committee of Antarctic Logistics and Operations SCALOP Convention for the Conservation of Antarctic Marine Living Resources CCAMLR; Convention for the Conservation of Antarctic Seals CCAS; International Association of Antarctic Tour Operators IAATO; Antarctica - exploration or protection? | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Arctic versus Antarctica; Polar research; Polish Antarctic Station Henryk Arctowski; Antarctic Living Marine Resources (fishes, birds mammals); Antarctic Treaty AT; Scientific Committee of Antarctic Research SCAR; Antarctic Treaty Consultative Meeting/The Committee for Environmental Protection ATCM/CEP Council of Managers of National Antarctic Programmes COMNAP; Standing Committee of Antarctic Logistics and Operations SCALOP Convention for the Conservation of Antarctic Marine Living Resources CCAMLR; Convention for the Conservation of Antarctic Seals CCAS; International Association of Antarctic Tour Operators IAATO; Antarctica - exploration or protection? | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in classes | 30 |
A-L-2 | Self-study | 30 |
A-L-3 | Preparation for classes | 30 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Lectures | 30 |
A-W-2 | Self-study | 30 |
A-W-3 | Study of the literature | 30 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture and Laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Grade |
S-2 | Ocena formująca: Grade |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_W01 Arctic versus Antarctica; Polar research; Polish Antarctic Station Henryk Arctowski; Antarctic Living Marine Resources (fishes, birds mammals); Antarctic Treaty AT; Scientific Committee of Antarctic Research SCAR; Antarctic Treaty Consultative Meeting/The Committee for Environmental Protection ATCM/CEP Council of Managers of National Antarctic Programmes COMNAP; Standing Committee of Antarctic Logistics and Operations SCALOP Convention for the Conservation of Antarctic Marine Living Resources CCAMLR; Convention for the Conservation of Antarctic Seals CCAS; International Association of Antarctic Tour Operators IAATO; Antarctica - exploration or protection? | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_U01 Arctic versus Antarctica; Polar research; Polish Antarctic Station Henryk Arctowski; Antarctic Living Marine Resources (fishes, birds, mammals); Antarctic Treaty AT; Scientific Committee of Antarctic Research SCAR; Antarctic Treaty Consultative Meeting/The Committee for Environmental Protection ATCM/CEP Council of Managers of National Antarctic Programmes COMNAP; Standing Committee of Antarctic Logistics and Operations SCALOP Convention for the Conservation of Antarctic Marine Living Resources CCAMLR; Convention for the Conservation of Antarctic Seals CCAS; International Association of Antarctic Tour Operators IAATO; Antarctica - exploration or protection? | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_K01 The student has the ability to demonstrate a conscious and ethical attitude in polar conditions. | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_W01 Arctic versus Antarctica; Polar research; Polish Antarctic Station Henryk Arctowski; Antarctic Living Marine Resources (fishes, birds mammals); Antarctic Treaty AT; Scientific Committee of Antarctic Research SCAR; Antarctic Treaty Consultative Meeting/The Committee for Environmental Protection ATCM/CEP Council of Managers of National Antarctic Programmes COMNAP; Standing Committee of Antarctic Logistics and Operations SCALOP Convention for the Conservation of Antarctic Marine Living Resources CCAMLR; Convention for the Conservation of Antarctic Seals CCAS; International Association of Antarctic Tour Operators IAATO; Antarctica - exploration or protection? | 2,0 | |
3,0 | Basic knowledge about Antarctic region. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_U01 Arctic versus Antarctica; Polar research; Polish Antarctic Station Henryk Arctowski; Antarctic Living Marine Resources (fishes, birds, mammals); Antarctic Treaty AT; Scientific Committee of Antarctic Research SCAR; Antarctic Treaty Consultative Meeting/The Committee for Environmental Protection ATCM/CEP Council of Managers of National Antarctic Programmes COMNAP; Standing Committee of Antarctic Logistics and Operations SCALOP Convention for the Conservation of Antarctic Marine Living Resources CCAMLR; Convention for the Conservation of Antarctic Seals CCAS; International Association of Antarctic Tour Operators IAATO; Antarctica - exploration or protection? | 2,0 | |
3,0 | Basic knowledge about indicate Antarctic marine resources. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_K01 The student has the ability to demonstrate a conscious and ethical attitude in polar conditions. | 2,0 | |
3,0 | The student has the ability to demonstrate a conscious and ethical attitude in polar conditions. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- di Prisco G., Pisano E., Clarke A., Fishes of Antarctica. A biological overview, Springer-Verlag Italia, Milano, 1998
- Rakusa-Suszczewski S., The Maritime Antarctic Coastal Ecosystem of Admiralty Bay, Polish Academy of Sciences, 1993
- Sahrhage D., Antarctic Ocean and Resources Variability, Springer-Verlag, Berlin, 1988