Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S3)
Sylabus przedmiotu FISHES IN ESTUARIES:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | |||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | FISHES IN ESTUARIES | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Bioinżynierii Środowiska Wodnego i Akwakultury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Tórz <Agnieszka.Torz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowlege of chemistry, ecology and working at laboratory |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Acquire knowlege of estimation of environmental conditions of estuary |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Estimation of environmetal conditions of the Odra river estuary | 5 |
T-L-2 | Estimation of chosen hydrochemical factors (oxygen conditions, nitrogen, phosphorus, organic matter) in waters of the Odra river estuary | 8 |
T-L-3 | Estimation of fish species in the Odra river estuary | 6 |
T-L-4 | Preparation of particular paper of environmental conditions of the Odra river estuary | 11 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Habitat use by fishes in estuaries and other brackish areas | 6 |
T-W-2 | Recruitment and production of commercial species in estuaries | 6 |
T-W-3 | Links between fish and other trophic levels | 8 |
T-W-4 | Environmental quality of estuaries | 8 |
T-W-5 | Field methods | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | participation at laboratories | 30 |
A-L-2 | preparation of papers | 30 |
A-L-3 | study of bibligraphy | 30 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | paricipation at lectures | 30 |
A-W-2 | study of bibliography | 60 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lectures with multimedial instruments |
M-2 | working at the chemical laboratory |
M-3 | preparation of the paper |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: observation of students activity during laboratories |
S-2 | Ocena formująca: observation of students working in cooperation |
S-3 | Ocena podsumowująca: estimation of paper |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_W01 Student will acquire knowledge about fish communities and its dinamics in estuaries | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-3 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_U01 Student will have ability to identify fish species existing in estuaries | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_K01 Student will obtain competences to perform experiments and identify species in estuaries | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_W01 Student will acquire knowledge about fish communities and its dinamics in estuaries | 2,0 | |
3,0 | Basic knowledge about fish communities in estuaries | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_U01 Student will have ability to identify fish species existing in estuaries | 2,0 | |
3,0 | Basic knowledge on fish species identification | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_K01 Student will obtain competences to perform experiments and identify species in estuaries | 2,0 | |
3,0 | Basic ability to design experiments and identify fish species | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Elliot M., Hemingway K.L., Fishes in estuaries, Blacwell Science, USA, 2002
- Scott D.B., Frail-Gauthier J., Mudie P.J., Coastal wetlands of the world, Cambridge University Press, Cambridge, 2014
Literatura dodatkowa
- Stretch D.D., Taylor R.H., Ecology and conservation of estuarine ecosystems, Cambridge University Press, Cambrige, 2013
- Tórz A., Ionic tranforamtions at the waters if the Odra river estuary and its impact on fishes (in polish), Wyd. Nauk. AR, Szczecin, 2007