Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu CONSERVATION GENETICS:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | CONSERVATION GENETICS | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Mięsa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Remigiusz Panicz <rpanicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Students should have completed Ecology, Genetics, Biology courses. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The Conservation Genetics subject aims to provide an opportunity to understand values of: • biodiversity and genetic diversity, • current conservation issues, • importance of genetic information in conservation of living organisms, • molecular tools for conservation biology. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | During laboratory classes following topics will be discussed: • Hardy-Weinberg principle, • Genetic drift, • Effective population size, • Population subdivision, • Quantitative genetics, • Molecular phylogenetics, • Evolutionary biology, • Heterozygosity, • Computer programs for population genetics data analysis, • . . . | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | During lectures following topics will be presented: • Scope of conservation genetics, • Genetic structure of natural and managed populations, • Hybridization in native populations, • Introgression between species, • Identification of hybrid species, • Variation in small or endangered populations, • Values of biodiversity and loss of biodiversity, • Use of Genetics in Forensics, • . . . | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Laboratory classess | 30 |
A-L-2 | Field work, sampling | 30 |
A-L-3 | Self-study | 20 |
A-L-4 | Exam | 10 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Lectures | 30 |
A-W-2 | Self-study | 50 |
A-W-3 | Exam | 10 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures and laboratory |
M-2 | Lectures |
M-3 | Laboratory classess |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Continuous assessment (laboratory) |
S-2 | Ocena podsumowująca: Written exam (lecture) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_2-_null_W01 Upon completion of this course the students will know: - basics and laws of the conservation genetics, - molecular methods related to the course topics; - sampling procedures, - define alien, rare and invasive species. | — | — | C-1 | T-W-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_2-_null_U01 Upon completion of this course the students will be able to: - demonstrate use of molecular tools, - describe problems related to conservation genetics, - calculate basic genetic indices. | — | — | C-1 | T-L-1 | M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_2-_null_K01 Student is aware that constant self-improvement is needed and its role in the society. | — | — | C-1 | T-W-1, T-L-1 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_2-_null_W01 Upon completion of this course the students will know: - basics and laws of the conservation genetics, - molecular methods related to the course topics; - sampling procedures, - define alien, rare and invasive species. | 2,0 | |
3,0 | Student are able to identify and indicate use of molecular tools to solve conservation genetics problems | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_2-_null_U01 Upon completion of this course the students will be able to: - demonstrate use of molecular tools, - describe problems related to conservation genetics, - calculate basic genetic indices. | 2,0 | |
3,0 | Basic knowledge and use of molecular tools and software to calculate genetic diversity | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_2-_null_K01 Student is aware that constant self-improvement is needed and its role in the society. | 2,0 | |
3,0 | Basic knowledge of conservation genetics | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Hartl D.L., Principles of population genetics, Sinauer Associates, Sunderland, 2007, Fourth edition
- Słomski R. [Ed.], Restoration of endangered and extinct animals, Poznań University of Sciences, Poznań, 2010
- Conservation genetics, http://www.springer.com/life+sciences/ecology/journal/10592