Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu CONSERVATION GENETICS:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot CONSERVATION GENETICS
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Mięsa
Nauczyciel odpowiedzialny Remigiusz Panicz <rpanicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 3,00,50zaliczenie
laboratoriaL1 30 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Students should have completed Ecology, Genetics, Biology courses.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The Conservation Genetics subject aims to provide an opportunity to understand values of: • biodiversity and genetic diversity, • current conservation issues, • importance of genetic information in conservation of living organisms, • molecular tools for conservation biology.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1During laboratory classes following topics will be discussed: • Hardy-Weinberg principle, • Genetic drift, • Effective population size, • Population subdivision, • Quantitative genetics, • Molecular phylogenetics, • Evolutionary biology, • Heterozygosity, • Computer programs for population genetics data analysis, • . . .30
30
wykłady
T-W-1During lectures following topics will be presented: • Scope of conservation genetics, • Genetic structure of natural and managed populations, • Hybridization in native populations, • Introgression between species, • Identification of hybrid species, • Variation in small or endangered populations, • Values of biodiversity and loss of biodiversity, • Use of Genetics in Forensics, • . . .30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Laboratory classess30
A-L-2Field work, sampling30
A-L-3Self-study20
A-L-4Exam10
90
wykłady
A-W-1Lectures30
A-W-2Self-study50
A-W-3Exam10
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lectures and laboratory
M-2Lectures
M-3Laboratory classess

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Continuous assessment (laboratory)
S-2Ocena podsumowująca: Written exam (lecture)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WNoZiR_2-_null_W01
Upon completion of this course the students will know: - basics and laws of the conservation genetics, - molecular methods related to the course topics; - sampling procedures, - define alien, rare and invasive species.
C-1T-W-1M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WNoZiR_2-_null_U01
Upon completion of this course the students will be able to: - demonstrate use of molecular tools, - describe problems related to conservation genetics, - calculate basic genetic indices.
C-1T-L-1M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WNoZiR_2-_null_K01
Student is aware that constant self-improvement is needed and its role in the society.
C-1T-W-1, T-L-1M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WNoZiR_2-_null_W01
Upon completion of this course the students will know: - basics and laws of the conservation genetics, - molecular methods related to the course topics; - sampling procedures, - define alien, rare and invasive species.
2,0
3,0Student are able to identify and indicate use of molecular tools to solve conservation genetics problems
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WNoZiR_2-_null_U01
Upon completion of this course the students will be able to: - demonstrate use of molecular tools, - describe problems related to conservation genetics, - calculate basic genetic indices.
2,0
3,0Basic knowledge and use of molecular tools and software to calculate genetic diversity
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WNoZiR_2-_null_K01
Student is aware that constant self-improvement is needed and its role in the society.
2,0
3,0Basic knowledge of conservation genetics
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Hartl D.L., Principles of population genetics, Sinauer Associates, Sunderland, 2007, Fourth edition
  2. Słomski R. [Ed.], Restoration of endangered and extinct animals, Poznań University of Sciences, Poznań, 2010
  3. Conservation genetics, http://www.springer.com/life+sciences/ecology/journal/10592

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1During laboratory classes following topics will be discussed: • Hardy-Weinberg principle, • Genetic drift, • Effective population size, • Population subdivision, • Quantitative genetics, • Molecular phylogenetics, • Evolutionary biology, • Heterozygosity, • Computer programs for population genetics data analysis, • . . .30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1During lectures following topics will be presented: • Scope of conservation genetics, • Genetic structure of natural and managed populations, • Hybridization in native populations, • Introgression between species, • Identification of hybrid species, • Variation in small or endangered populations, • Values of biodiversity and loss of biodiversity, • Use of Genetics in Forensics, • . . .30
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Laboratory classess30
A-L-2Field work, sampling30
A-L-3Self-study20
A-L-4Exam10
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Lectures30
A-W-2Self-study50
A-W-3Exam10
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WNoZiR_2-_null_W01Upon completion of this course the students will know: - basics and laws of the conservation genetics, - molecular methods related to the course topics; - sampling procedures, - define alien, rare and invasive species.
Cel przedmiotuC-1The Conservation Genetics subject aims to provide an opportunity to understand values of: • biodiversity and genetic diversity, • current conservation issues, • importance of genetic information in conservation of living organisms, • molecular tools for conservation biology.
Treści programoweT-W-1During lectures following topics will be presented: • Scope of conservation genetics, • Genetic structure of natural and managed populations, • Hybridization in native populations, • Introgression between species, • Identification of hybrid species, • Variation in small or endangered populations, • Values of biodiversity and loss of biodiversity, • Use of Genetics in Forensics, • . . .
Metody nauczaniaM-2Lectures
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Written exam (lecture)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student are able to identify and indicate use of molecular tools to solve conservation genetics problems
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WNoZiR_2-_null_U01Upon completion of this course the students will be able to: - demonstrate use of molecular tools, - describe problems related to conservation genetics, - calculate basic genetic indices.
Cel przedmiotuC-1The Conservation Genetics subject aims to provide an opportunity to understand values of: • biodiversity and genetic diversity, • current conservation issues, • importance of genetic information in conservation of living organisms, • molecular tools for conservation biology.
Treści programoweT-L-1During laboratory classes following topics will be discussed: • Hardy-Weinberg principle, • Genetic drift, • Effective population size, • Population subdivision, • Quantitative genetics, • Molecular phylogenetics, • Evolutionary biology, • Heterozygosity, • Computer programs for population genetics data analysis, • . . .
Metody nauczaniaM-3Laboratory classess
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Continuous assessment (laboratory)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Basic knowledge and use of molecular tools and software to calculate genetic diversity
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WNoZiR_2-_null_K01Student is aware that constant self-improvement is needed and its role in the society.
Cel przedmiotuC-1The Conservation Genetics subject aims to provide an opportunity to understand values of: • biodiversity and genetic diversity, • current conservation issues, • importance of genetic information in conservation of living organisms, • molecular tools for conservation biology.
Treści programoweT-W-1During lectures following topics will be presented: • Scope of conservation genetics, • Genetic structure of natural and managed populations, • Hybridization in native populations, • Introgression between species, • Identification of hybrid species, • Variation in small or endangered populations, • Values of biodiversity and loss of biodiversity, • Use of Genetics in Forensics, • . . .
T-L-1During laboratory classes following topics will be discussed: • Hardy-Weinberg principle, • Genetic drift, • Effective population size, • Population subdivision, • Quantitative genetics, • Molecular phylogenetics, • Evolutionary biology, • Heterozygosity, • Computer programs for population genetics data analysis, • . . .
Metody nauczaniaM-2Lectures
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Continuous assessment (laboratory)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Basic knowledge of conservation genetics
3,5
4,0
4,5
5,0