Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu ALIEN WATER ANIMAL SPECIES – INTRODUCTION, CURRENT STATUS, PERSPECTIVES:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | ALIEN WATER ANIMAL SPECIES – INTRODUCTION, CURRENT STATUS, PERSPECTIVES | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Przemysław Czerniejewski <Przemyslaw.Czerniejewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge about invasive spieces and the negative impact they can have on environment. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Students will explore the effects of invasive spieces, and see the basic methods of analysing biology of these spieces. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Analysis of alien animals in Poland. Ecology and population structures of alien animals. Catching of alien animals. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Lecutures | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Preparation in classes | 30 |
A-L-2 | Self-study | 60 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Lectures | 30 |
A-W-2 | Self-study | 60 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture/Laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Lecture - exam |
S-2 | Ocena formująca: Laboratory - grade |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_2-_null_W01 After the course student will gain knowledge about the invention process, including researching an invasive species and designing their own invention to help deal with the problem. | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_2-_null_U01 Ability to define alien water animal species | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_2-_null_K01 Student will follow ethics rules | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_2-_null_W01 After the course student will gain knowledge about the invention process, including researching an invasive species and designing their own invention to help deal with the problem. | 2,0 | |
3,0 | Basic information about alien species | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_2-_null_U01 Ability to define alien water animal species | 2,0 | |
3,0 | Basic ability to identifiy alien water species | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_2-_null_K01 Student will follow ethics rules | 2,0 | |
3,0 | Student knows basic ethics rules | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ernestine Sandoval, Aquatic Invasive Species: Federal Activities and Cost of Addressing Threats and Impacts, Marine Biology, 2016
- Marie Zhuikov, Jeffrey L. Gunderson, Douglas A. Jensen, Jesse Anderson, A Field Guide to Fish Invaders of the Great Lakes Region, 2007
- Christopher Makowski, Charles W. Finkl, Impacts of Invasive Species on Coastal Enviroments, Springer, 2018