Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu BASICS OF WATER MANAGEMENT IN THE CATCHMENT:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | BASICS OF WATER MANAGEMENT IN THE CATCHMENT | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Grzegorz Jarnuszewski <Grzegorz.Jarnuszewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fundamental knowledge of hydrology |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Knowlegde of water management, the roles of water resources and stakeholders in the catchment. Ability to assess the priority use of water in the catchment and assessment of the amount of water available. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Watersheed area, topographic and underground catchment | 1 |
T-A-2 | Water balance in watersheed | 1 |
T-A-3 | Disposal of water resources | 2 |
T-A-4 | Agricultural catchment | 1 |
T-A-5 | Planning in water management | 1 |
6 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Basics of hydrology | 1 |
T-W-2 | Water cycle in the catchment | 2 |
T-W-3 | Assesment methods of amount and water quality | 1 |
T-W-4 | Water management | 4 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participiation in the classes | 6 |
A-A-2 | Preparation for the classes | 6 |
A-A-3 | Preparation of elaboration | 10 |
A-A-4 | Consultations | 8 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Lectures participation | 8 |
A-W-2 | Consultations | 7 |
A-W-3 | Preparation for the test | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures/multimedia presentation |
M-2 | Laboratories/case method, discussion |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: elaboartion |
S-2 | Ocena podsumowująca: test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 Student has knowledge of water management, water resources the roles of water resources and stakeholders in the catchment. | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 Ability to assess the priority use of water in the catchment and assessment of the amount of water available. | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 Student is aware of the current need to adapt water management elements to the needs of users and the necessity of sustainable water management in the catchment. | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 Student has knowledge of water management, water resources the roles of water resources and stakeholders in the catchment. | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge about water management in the catchmet | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 Ability to assess the priority use of water in the catchment and assessment of the amount of water available. | 2,0 | |
3,0 | Student is able describe water management in the catchment | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 Student is aware of the current need to adapt water management elements to the needs of users and the necessity of sustainable water management in the catchment. | 2,0 | |
3,0 | Student is aware of need to adapt water management ti the need of users and necessity of sustainable water management in the catchment. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- World Meteorological Organization, Guide to Hydrological Practices Volume I, WMO, Geneva, Switzerland, 2003
- Loucks D.P. and Van BEEK E., Water Resources System Planning and Management, Unite Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, Turin, Italy, 2005
- Edwards P.J, Wiliard K.W.J., Schoonover J.E., Fundamentals of Watershed Hydrology, Journal of Contemporary Water Research & Education, 2015, 154
Literatura dodatkowa
- https://www.eorinc.com/index.html, 2019
- http://ec.europa.eu/environment/water/, 2019
- http://www.fao.org/land-water/water/en/, 2019