Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu NON-AGRICULTURAL SOURCES OF BIOMASS:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | NON-AGRICULTURAL SOURCES OF BIOMASS | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Grzegorz Jarnuszewski <Grzegorz.Jarnuszewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Grzegorz Jarnuszewski <Grzegorz.Jarnuszewski@zut.edu.pl>, Ewa Możdżer <Ewa.Mozdzer@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of waste management methods of their management and disposal with the possibility of energy recovery. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student has knowledge of waste management and the use of post-production and waste biomass Student can recognize and select apply technology of biomass for energy purposes Student is aware of further training and the need constantly expand knowledge on the use post-production and waste biomass. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Physico-chemical properties and morphological composition of selected wastes as a criterion of their usefulness for combustion | 3 |
3 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Practical presentation of waste processing technology (ZPOiPPA NewCo). | 3 |
3 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Characterization, division and origin of wood waste, furniture, sewage sludge, food and pulp and paper industry. | 4 |
T-W-2 | Methods of using biomass from waste from non-agricultural activities. | 2 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in the classes | 3 |
A-A-2 | Preparation to pass the classes | 4 |
A-A-3 | Consultations | 2 |
9 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in the laboratory | 3 |
A-L-2 | Preparation for classes | 3 |
A-L-3 | Preparation of elabaration. | 3 |
9 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in the lectures | 6 |
A-W-2 | Preparation for the test | 3 |
A-W-3 | Studying the literature | 3 |
12 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures/Multimedia presentations |
M-2 | Laboratories/demonstration, synopsis |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: elaboration |
S-2 | Ocena podsumowująca: test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 Student has knowledge of waste management and the use of post-production and waste biomass. | — | — | C-1 | T-A-1, T-L-1, T-W-2, T-W-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 Student can recognize and select apply technology of biomass for energy purposes. | — | — | C-1 | T-A-1, T-L-1, T-W-2 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 Student is aware of further training and the need constantly expand knowledge on the use post-production and waste biomass. | — | — | C-1 | T-A-1, T-L-1, T-W-2, T-W-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 Student has knowledge of waste management and the use of post-production and waste biomass. | 2,0 | |
3,0 | Student is aware of the rapid development of technologies for using biomass from various sources and the need to supplement knowledge in this area | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 Student can recognize and select apply technology of biomass for energy purposes. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to identify the right technology for the use of biomass for energy purposes, but the justification for the selection needs to be supplemented | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 Student is aware of further training and the need constantly expand knowledge on the use post-production and waste biomass. | 2,0 | |
3,0 | Student is aware of the rapid development of technologies for using biomass from various sources and the need to supplement knowledge in this area | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Khanal S.K., Surampalli R.Y., Zhang T.C., Lamsal B.P., Tyagi R.D., Kao C.M., Bioenergy and biofuela from biowastes and biomas, American Society of Civil Engineers, Reston, Virginia, 2010
- Dahiya A., Bioenergy: biomass to biofuels, Elsevier, 2015, ISBN: 978-0-12-407909-0
Literatura dodatkowa
- Guangyin Z., Youcai Z., Pollution control and resource recovery: sewage sludge, Elsavier, 2017, ISBN: 978-0-12-811639-5
- Grammelis P., Soilid biofuels for energy, Springer, 2011, DOI 10.1007/978-1-84996-393-0