Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu ABIOTIC AND BIOTIC STRESS IN PLANTS:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | ABIOTIC AND BIOTIC STRESS IN PLANTS | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marcelina Krupa-Małkiewicz <Marcelina.Krupa-Malkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | The fundamental knowledge of genetics and plant physiology, basic knowledge of micropropagation |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Theoretical knowledge and practical skills of the students in the field of plant physiology |
C-2 | The effect of the main abiotic factors on different organizational and structural levels of the plant organism will be reviewed |
C-3 | The module will allow students to obtain deep knowledge of various research methods (greenhouse tests, in vitro culture) to obtain plant tolerant for abiotic stress |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | During the practices students will train in vitro condition optimalization for selected plants (low and high temperatures, water, light stress, salinity) | 10 |
T-L-2 | Student will acquire some practical skills for studying the different ways in which the plant responds to stress | 4 |
T-L-3 | Students know how to work in laboratory group and know work safty regulations | 2 |
T-L-4 | Students know how to preper the different kind of medium with addition of selectig factor | 4 |
20 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Plant breeding for resistance - today and tomorrow | 4 |
T-W-2 | The influence of the different stress factor (low and high temperaturs, water, light stress, salinity, pathogens) on the molecular, phisiological and biochemical levels of the plant organisms | 10 |
T-W-3 | Use of various research methods (greenhouse, in vitro culture) to obtain plant tolerant for abiotic stress | 2 |
T-W-4 | Use of genetic engineering and molecular biology to obtain plant resistance | 2 |
T-W-5 | Presentations and discussions. Written exam | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | participation in laboratory | 20 |
A-L-2 | self-study of the literature | 20 |
A-L-3 | medium preparation use for in vitro culture experiment | 6 |
A-L-4 | preparations of laboratories conspects | 14 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participations in the lectures | 20 |
A-W-2 | self-study of the literature | 30 |
A-W-3 | oral presentations | 16 |
A-W-4 | prepering to pass the exam | 24 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Discussion |
M-3 | laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: written exam |
S-2 | Ocena formująca: assessments of students presentations |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 student will gain a theoretical skills for the experimental design in in vitro culture | — | — | C-1 | T-W-2, T-L-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 Student will train in vitro condition optimalization for selected plants. Student will acquire some practical skills for studying the different ways in which the plant respond to stress | — | — | C-3 | T-W-3, T-L-2 | M-3, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 Student know how to work in laboratory group and know work safty regulations | — | — | C-1 | T-L-3 | M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 student will gain a theoretical skills for the experimental design in in vitro culture | 2,0 | |
3,0 | student know the basic knowledge of plant breeding and know the basic abiotic and biotc stress factors | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 Student will train in vitro condition optimalization for selected plants. Student will acquire some practical skills for studying the different ways in which the plant respond to stress | 2,0 | |
3,0 | student know the basic medium composition and have the basic knowledge about different kind of in vitro culture | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 Student know how to work in laboratory group and know work safty regulations | 2,0 | |
3,0 | student understand short comunications and know how to cooperate in group | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ashraf M., Harris PJC, Abiotic stresses - plant resistance trough breeding and molecular approaches, Food Product Press Haworth Press, New York, 2005
Literatura dodatkowa
- Pierik R, In vitro culture of higher plants, Kluwer Academic Publishers, 1987
- Razdan M, Introduction of plant tissue culture, Science Publishers, 2003