Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu MOLECULAR GENETICS OF PLANTS:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | MOLECULAR GENETICS OF PLANTS | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Masojć <Piotr.Masojc@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Paweł Milczarski <Pawel.Milczarski@zut.edu.pl>, Beata Myśków <Beata.Myskow@zut.edu.pl>, Stefan Stojałowski <Stefan.Stojalowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic of genetics, molecular biology and plant breednig |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Knowledge on the using of modern molecular tools in identifying of valuable DNA polymorphisms affecting important traits. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Design of experiments, required equipment and computer programs. Safety regulation. | 2 |
T-L-2 | Isolation, purification and quantification of plant DNA and RNA. | 6 |
T-L-3 | Methods of generating DNA markers using PCR technology. Amplification, separation and detection. | 8 |
T-L-4 | Molecular markers methods in fingerprinting of cultivar plants | 4 |
T-L-5 | Generation of markers useful to construct genetic maps. Principles of construction of genetic maps. | 4 |
T-L-6 | Methods of identification and location of the QTL. | 2 |
T-L-7 | Associative Mapping - data entry and analysis. | 2 |
T-L-8 | Characteristics of functional markers, rules for their preparation and use. | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to genetics of plants | 2 |
T-W-2 | DNA sequencing technology, NGS platform. | 2 |
T-W-3 | Techniques of generating molecular markers. | 4 |
T-W-4 | Plant materials necessary for search of molecular markers. | 2 |
T-W-5 | Methods of DNA fingerprinting. | 2 |
T-W-6 | Construction of phylogenetic trees. | 2 |
T-W-7 | Construction of genetic maps, QTL identification. | 2 |
T-W-8 | Methods of detecting molecular marker - phenotypic trait association. | 2 |
T-W-9 | Development of funkctional marker (FM) | 4 |
T-W-10 | Selection using molecular markers. | 4 |
T-W-11 | Molecular breeding for a given trait using functional markers | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | participation in laboratory | 30 |
A-L-2 | self-study of the literature | 30 |
A-L-3 | knowledge necessary software | 10 |
A-L-4 | prepare to pass the practical | 5 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in lecture | 30 |
A-W-2 | self-study of the literature | 40 |
A-W-3 | prepare to the written exam | 32 |
A-W-4 | written exam | 2 |
104 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lecture |
M-2 | laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: practical exercise |
S-2 | Ocena podsumowująca: written exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 Student will gain knowledge of DNA analysis for identyfication of genetic variation in plants. | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-7, T-W-1, T-W-11, T-W-9, T-W-6, T-W-5, T-W-8, T-W-4, T-W-10, T-W-3 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 Students will know how to apply DNA technology in selection and practical breeding. | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-8, T-L-5, T-L-4, T-L-7, T-L-3, T-L-6 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 Student will know how to work in laboratory group and know work safety regulation. | — | — | C-1 | T-L-8, T-W-5, T-W-9, T-L-2, T-W-3, T-W-11, T-W-1, T-L-3, T-L-6, T-W-6, T-W-7, T-L-7, T-W-8, T-L-1, T-W-2, T-W-4, T-W-10, T-L-4, T-L-5 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 Student will gain knowledge of DNA analysis for identyfication of genetic variation in plants. | 2,0 | |
3,0 | basic knowledge about molecular marker and methods of detection | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 Students will know how to apply DNA technology in selection and practical breeding. | 2,0 | |
3,0 | know how to apply markers in a practical plant breeding | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 Student will know how to work in laboratory group and know work safety regulation. | 2,0 | |
3,0 | knowledge about safety regulation in laboratory | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Weising K., Nybom H., Wolf K., Kahl G, DNA Fingerprinting in Plants: Principles, Methods and Aplications, CRC Press Taylor and Francis Group, Boka Raton, 2005, II