Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Ceramics:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ceramics | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Laboratorium Badań Struktury i Właściwości Mechanicznych Materiałów POLITEST | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jerzy Nowacki <Jerzy.Nowacki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Sławomir Krajewski <Slawomir.Krajewski@zut.edu.pl>, Jerzy Nowacki <Jerzy.Nowacki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Foundamentals of phisics, chemistry, and materials science |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Shaping the ability to select materials for the specified operating conditions |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Ceramics structure and general properties | 2 |
T-L-2 | Types and chharacterisation of ceramic | 2 |
T-L-3 | Raw materials and clay products | 2 |
T-L-4 | Forming technicues | 2 |
T-L-5 | Glasses and glass ceramics | 2 |
T-L-6 | Refractories | 2 |
T-L-7 | Ceramics in art and handcraft | 2 |
T-L-8 | Vitrified bonds | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Ceramics structure and general propertie | 3 |
T-W-2 | Types and characterisation of ceramics | 3 |
T-W-3 | Raw materials and clay products | 3 |
T-W-4 | Forming techniques | 3 |
T-W-5 | Glasses | 2 |
T-W-6 | Glass ceramics | 1 |
T-W-7 | Oxide ceramics | 2 |
T-W-8 | Carbide ceramics | 2 |
T-W-9 | Nitride creamics | 1 |
T-W-10 | Other ceramics | 1 |
T-W-11 | Refractories | 1 |
T-W-12 | Application of advanced ceramics | 2 |
T-W-13 | Nanoceramics | 1 |
T-W-14 | Bioceramics | 1 |
T-W-15 | Ceramics in art and handcraft | 1 |
T-W-16 | Vitirfied bonds | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych | 15 |
A-L-2 | Opracowanie raportów z ćwiczen laboratoryjnych | 15 |
A-L-3 | Przygotowanie się do zaliczenia końcowego laboratorium | 30 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 15 |
A-W-2 | Reading indicated literature | 30 |
A-W-3 | Preparing to pass lectures | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Information lecture |
M-2 | Problem lecture |
M-3 | Didactic film |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Klokwium sprawdzające w połowie semestru |
S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium pod koniec semestru |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_W01 Ma wiedzę w zakresie struktury i właściowosci tworzyw ceramicznych metod badań tworzuw ceramicznych technik wytwarzania tworzyw ceramicznych | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-L-6, T-W-12, T-W-4, T-W-10, T-L-2, T-W-11, T-W-9, T-L-3, T-W-14, T-L-8, T-W-6, T-L-4, T-W-16, T-W-13, T-W-1, T-W-2, T-W-15, T-L-5, T-W-8, T-L-1, T-L-7 | M-2, M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_U01 potrafi dobrać parametry procesu technologicznego wytwarzania tworzyw ceramicznych | — | — | C-1 | T-W-14, T-L-2, T-W-9, T-W-13, T-L-5, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-L-8, T-L-3, T-W-15, T-W-8, T-W-11, T-L-4, T-W-3, T-W-5, T-W-12, T-W-1, T-L-6, T-L-1, T-L-7, T-W-16, T-W-2, T-W-10 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_K01 potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy | — | — | C-1 | T-W-12, T-W-4, T-W-16, T-W-3, T-W-15, T-W-13, T-W-6, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-2, T-W-11, T-W-9, T-W-14, T-W-10 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_W01 Ma wiedzę w zakresie struktury i właściowosci tworzyw ceramicznych metod badań tworzuw ceramicznych technik wytwarzania tworzyw ceramicznych | 2,0 | student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3 |
3,0 | student prezentuje schematyczną i podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu | |
3,5 | student prezentuje ogólną wiedzę z zakresu przedmiotu | |
4,0 | student wykazuje dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
4,5 | student wykazuje ponad dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
5,0 | student wykazuje bardzo dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_U01 potrafi dobrać parametry procesu technologicznego wytwarzania tworzyw ceramicznych | 2,0 | student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3 |
3,0 | student prezentuje schematyczną i podstawową wiedzę i umiejętności z zakresu przedmiotu | |
3,5 | student prezentuje ogólną wiedzę i umiejętności z zakresu przedmiotu | |
4,0 | student wykazuje dobrą wiedzę i umiejętności z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
4,5 | student wykazuje ponad dobrą wiedzę i umiejętności z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
5,0 | student wykazuje bardzo dobrą wiedzę i umiejętności z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_K01 potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy | 2,0 | student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3 |
3,0 | student prezentuje schematyczną i podstawową wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu | |
3,5 | student prezentuje ogólną wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu | |
4,0 | student wykazuje dobrą wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
4,5 | student wykazuje ponad dobrą wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
5,0 | student wykazuje bardzo dobrą wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków |
Literatura podstawowa
- Ashby M., Materials Design, the Art and Science of materials Selection in Product Design, Butterworth Heinemann, Oxford, 2011
- Low I., Meng J., Ceramic Matrix Composites - Microstructure, properties and application, Wudhead Publishing Limited, Cambridge, 2011
- Askelland R., The Science and Engineering of Materials, Cengage Larning, Stamford, 2011, 6th Edition
- Callister W., Materials Science and Engineering, John Wiley & Sons Inc., New York, 2007
- Kalpakian S., Manufacturing Engineering and technology, Pearson, Singapore, 2010
Literatura dodatkowa
- Basal Narottam, Handbook of ceramic composites, Kulwer Academic Publ., Bosoton, 2010