Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Physics of renewable energy sources:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Physics of renewable energy sources | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizyki Technicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Janusz Typek <Janusz.Typek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | General knowledge of physics and mathematics. Ability to perform laboratory measurements, general knowledge of measurement techniques and basics of data processing. |
W-2 | General knowledge of physics and mathematics. Ability to perform laboratory measurements, general knowledge of measurement techniques and basics of data processing. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To understand physical ideas and issues associated with renewable forms of energy. To gain experience in dealing with practical applications |
C-2 | To understand physical ideas and issues associated with renewable forms of energy. |
C-3 | To gain experience in dealing with practical applications. |
C-4 | To learn working in a group. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Executiion of lab experiments | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to solar energy. The Sun as energy producer. Characteristics of solar radiation | 4 |
T-W-2 | Introduction to photovoltaic, band structure of solid state, photovoltaic effect, characteristics of the solar cells, solar collectors. | 5 |
T-W-3 | Heat pumps | 5 |
T-W-4 | Fuel cells. | 4 |
T-W-5 | Wind energy-wind power, Betz’ law, basic parameters of the wind, wind turbines. Water energy, ocean energy (OTEC, tidal, wave, salinity difference), conversion of water energy. Origin of geothermal energy, geothermal energy systems, heat pumps. Biomass energy and biomass energy systems | 6 |
T-W-6 | Technologies devoted to storage and transfer of energy. | 4 |
T-W-7 | The final test | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Preparation of lab reports | 60 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Lecture attendence. | 30 |
A-W-2 | Preparation for final test | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Lab experiment demonstration |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Laboratory reports (65%) and home prepared essay on selected subject (35%). |
S-2 | Ocena formująca: Laboratory reports. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Final test |
S-4 | Ocena formująca: Observation of class activity |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_W01 Student will understand physical ideas and issues associated with renewable forms of energy. | — | — | C-2 | T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-W-7, T-W-5 | M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_U01 Student can perform and fully analysed lab experiments on the subject of renewable enrgy sources. | — | — | C-3 | T-L-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_K01 Student will be able to work in a group. | — | — | C-4 | T-L-1 | M-2 | S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_W01 Student will understand physical ideas and issues associated with renewable forms of energy. | 2,0 | |
3,0 | The score on the final test is at least 40%. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_U01 Student can perform and fully analysed lab experiments on the subject of renewable enrgy sources. | 2,0 | |
3,0 | All lab reports must be accepted and graded 3. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_K01 Student will be able to work in a group. | 2,0 | |
3,0 | Student involvment in preparation of accepted lab reports is at least 33%. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- C. Julien Chen, Physics of Solar Ebergy, John Wiley & Sons, Hoboken, New Jersey, 2011
- B. Sorensen, Renewable energy, Elsevier, 2011
- Lab instructilns, PHYWE System Gmbh, Goettingen, 2011