Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Communicating in Science and Engineering:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Communicating in Science and Engineering
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizyki Technicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Janusz Typek <Janusz.Typek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basics of English teached as a foreign language in the first and second year of university study.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The course will teach how to use English to carry out everyday activities at university, such as understanding English language science books, how to write a lab report, emails, how to prepare a presentation.
C-2The student will have the ability to write lab report and prepare presentation.
C-3The student will be able to work in a group in preparation of project work.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1A review of basic notions in mathematics, physics and chemistry. Reading mathematical expressions.6
T-W-2English used in presenting characteristics of materials (metals, ceramics, polymers, composites, advanced materials).4
T-W-3Preparing lab reports.3
T-W-4Preparing and delivering seminar and presentation.4
T-W-5Writing a research paper.4
T-W-6English for scientific correspondence and socializing.6
T-W-7Final test.1
T-W-8Presentation of project work.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Class attendance30
A-W-2Preparation for the final test30
A-W-3Preparation of the project work.30
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture
M-2Discussion
M-3Seminar

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Final test
S-2Ocena podsumowująca: Project work
S-3Ocena formująca: Continuous assessment

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WIMiM_1-_null_W01
The student will have the knowlegde to use English to carry out everyday activities at university, such as understanding English language science books, will known how to prepare lab reports, how to prepare a scientific presentation
C-1, C-2, C-3T-W-7, T-W-1, T-W-6, T-W-5, T-W-2M-1, M-2S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WIMiM_1-_null_U01
Student will be able to write lab report and prepare presentation on a given scientific subject.
C-2T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-2, T-W-1M-3, M-1, M-2S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WIMiM_1-_null_K01
Will be able to work in a group to prepare presentation or project work
C-3T-W-8M-2S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WIMiM_1-_null_W01
The student will have the knowlegde to use English to carry out everyday activities at university, such as understanding English language science books, will known how to prepare lab reports, how to prepare a scientific presentation
2,0
3,0Student will deliver an essay, presentation and application with CV
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WIMiM_1-_null_U01
Student will be able to write lab report and prepare presentation on a given scientific subject.
2,0
3,0An essay, lab report and presentation will be deliverd and accepted.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WIMiM_1-_null_K01
Will be able to work in a group to prepare presentation or project work
2,0
3,0The cooperation of a student with the rest of the group is satisfactory.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Iris Eisenbach, English for Materials Science and Engineering, Vieweg+Teubner Verlag | Springer Fachmedien, Wiesbaden, 2011
  2. Heather Silyn-Roberts, Writing for Science and Engineering, Butterworth-Heinemann, 2002

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1A review of basic notions in mathematics, physics and chemistry. Reading mathematical expressions.6
T-W-2English used in presenting characteristics of materials (metals, ceramics, polymers, composites, advanced materials).4
T-W-3Preparing lab reports.3
T-W-4Preparing and delivering seminar and presentation.4
T-W-5Writing a research paper.4
T-W-6English for scientific correspondence and socializing.6
T-W-7Final test.1
T-W-8Presentation of project work.2
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Class attendance30
A-W-2Preparation for the final test30
A-W-3Preparation of the project work.30
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WIMiM_1-_null_W01The student will have the knowlegde to use English to carry out everyday activities at university, such as understanding English language science books, will known how to prepare lab reports, how to prepare a scientific presentation
Cel przedmiotuC-1The course will teach how to use English to carry out everyday activities at university, such as understanding English language science books, how to write a lab report, emails, how to prepare a presentation.
C-2The student will have the ability to write lab report and prepare presentation.
C-3The student will be able to work in a group in preparation of project work.
Treści programoweT-W-7Final test.
T-W-1A review of basic notions in mathematics, physics and chemistry. Reading mathematical expressions.
T-W-6English for scientific correspondence and socializing.
T-W-5Writing a research paper.
T-W-2English used in presenting characteristics of materials (metals, ceramics, polymers, composites, advanced materials).
Metody nauczaniaM-1Lecture
M-2Discussion
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Continuous assessment
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student will deliver an essay, presentation and application with CV
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WIMiM_1-_null_U01Student will be able to write lab report and prepare presentation on a given scientific subject.
Cel przedmiotuC-2The student will have the ability to write lab report and prepare presentation.
Treści programoweT-W-3Preparing lab reports.
T-W-4Preparing and delivering seminar and presentation.
T-W-6English for scientific correspondence and socializing.
T-W-2English used in presenting characteristics of materials (metals, ceramics, polymers, composites, advanced materials).
T-W-1A review of basic notions in mathematics, physics and chemistry. Reading mathematical expressions.
Metody nauczaniaM-3Seminar
M-1Lecture
M-2Discussion
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Project work
S-3Ocena formująca: Continuous assessment
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0An essay, lab report and presentation will be deliverd and accepted.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WIMiM_1-_null_K01Will be able to work in a group to prepare presentation or project work
Cel przedmiotuC-3The student will be able to work in a group in preparation of project work.
Treści programoweT-W-8Presentation of project work.
Metody nauczaniaM-2Discussion
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Continuous assessment
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The cooperation of a student with the rest of the group is satisfactory.
3,5
4,0
4,5
5,0