Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Measurement Uncertainty: Methods and Applications:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Measurement Uncertainty: Methods and Applications | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizyki Technicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Janusz Typek <Janusz.Typek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic mathematics and physics |
W-2 | Basic mathematics and physics. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To teach methods of uncertainty calculations and to teach skills to use this knowledge in practical applications. |
C-2 | To aquire skills to use the obtained knowledge in practical applications in lab experiments. |
C-3 | To develop ability to work in a group. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Execution of lab experiment. | 4 |
T-L-2 | Preparation of lab report. | 11 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Basic concepts (uncertainty, error, probability distributions), evaluation of standard uncertainty (type A and B), combined and expanded standard uncertainty | 5 |
T-W-2 | Graphical presentation of data, fitting functions to data, computer programs to calculate uncertainties. | 5 |
T-W-3 | Bayesian analysis. | 3 |
T-W-4 | Final test and presentation | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Lab attendance | 15 |
A-L-2 | Preparation of lab report. | 45 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Lecture attendance | 15 |
A-W-2 | Preparation for the final test. | 15 |
A-W-3 | Preparation of the presentation | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture. |
M-2 | Lab experiment demonstration. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Lab report grading |
S-2 | Ocena podsumowująca: The final test. |
S-3 | Ocena formująca: Observation of class activity. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_null_W01 To acquire knowlegde about basic concepts (uncertainty, error, probability distributions), evaluation of standard uncertainty (type A and B), combined and expanded standard uncertainty. To know about graphical presentation of data, fitting functions to data, computer programs to calculate uncertainties, about Bayesian analysis, and preparation of lab reports. | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_null_U01 Student will be able to correctly calculate measurements uncertainty, construct graphical presentation of obtained data, use computer program to calculate uncertainties. | — | — | C-2 | T-L-2, T-L-1 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_null_K01 Student acquires ability to work in group. | — | — | C-3 | T-L-2, T-L-1 | M-2 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_null_W01 To acquire knowlegde about basic concepts (uncertainty, error, probability distributions), evaluation of standard uncertainty (type A and B), combined and expanded standard uncertainty. To know about graphical presentation of data, fitting functions to data, computer programs to calculate uncertainties, about Bayesian analysis, and preparation of lab reports. | 2,0 | |
3,0 | To score more than 40% on final test. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_null_U01 Student will be able to correctly calculate measurements uncertainty, construct graphical presentation of obtained data, use computer program to calculate uncertainties. | 2,0 | |
3,0 | The lab reports must be accepted and graded at least 3. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_null_K01 Student acquires ability to work in group. | 2,0 | |
3,0 | The cooperation of a student with the rest of the group is estimatet as satisfactory. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Guide to the expression of uncertainty in measurement, BIPM’s website, www.bipm.org, 2010
- An introduction to the “Guide to the expression of uncertainty in measurement”, BIPM's website, www.bipm.org, 2009
- H. J. C. Berendsen, A Student’s Guide to Data and Error Analysis, Cambridge University Press, 2011