Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S3)
Sylabus przedmiotu Brain-Computer Interface:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | |||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Brain-Computer Interface | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Izabela Rejer <irejer@wi.zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Izabela Rejer <irejer@wi.zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | None |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To provide the knowledge about EEG devices, the features of EEG data, and the methods for transforming EEG data to signals used for controling brain computer interfaces. |
C-2 | To equip the students with the ability of designing and programming interfaces controlling the external devices with brain waves. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | The applications for EEG data analysis. | 6 |
T-L-2 | Tests of different EEG devices. | 8 |
T-L-3 | Creating a BCI for a given control task. | 19 |
T-L-4 | Testing the interface with real users. | 10 |
T-L-5 | Exam. | 2 |
45 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Brain Computer Interface (BCI) - the main paradigms. | 4 |
T-W-2 | The main parts of a human brain. | 2 |
T-W-3 | The main structure of BCI | 3 |
T-W-4 | Controling external devices with BCI. | 2 |
T-W-5 | Methods for EEG data preprocessing, feture extraction and classification used in BCI. | 2 |
T-W-6 | Exam. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | The attendence in the laboratories. | 45 |
A-L-2 | The individual work of a student. | 45 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | The attendance in the lectures | 15 |
A-W-2 | The individual work of a student. | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lectures. |
M-2 | Discussion. |
M-3 | Laboratories with computers and EEG devices. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: The final report describing the created interface, tests results, and the conclusions. |
S-2 | Ocena podsumowująca: The final discussion summing up the knowlegde gained during the lectures. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_3-_null_W01 After the lectures the student will be able to: define a BCI, describe the main problems with EEG data, describe the EEG device, descibe different BCI paradigms, choose the processing methods suitable for different paradigms and different EEG data. | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-2, T-L-5 | M-2, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_3-_null_U01 The student will be able to create the project of a BCI suitable for a given task. | — | — | C-2 | T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-5 | M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WI_3-_null_W01 After the lectures the student will be able to: define a BCI, describe the main problems with EEG data, describe the EEG device, descibe different BCI paradigms, choose the processing methods suitable for different paradigms and different EEG data. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to define the main BCI concepts. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WI_3-_null_U01 The student will be able to create the project of a BCI suitable for a given task. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to create a general project of a BCI. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Lotte F., Study of Electroencephalographic Signal Processing and Classification Techniques towards the use of Brain-Computer Interfaces in Virtual Reality Applications, 2008, PhD Thesis, https://sites.google.com/site/fabienlotte/phdthesis