Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Software engineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Software engineering | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Oprogramowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Łukasz Radliński <lradlinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge and skills in object-oriented programming, relational databases. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Possess knowledge and obtain practical skills in developing main products of software engineering process. |
C-2 | Usage of techniques and tools for development process where outcomes from one stage flow to subsequent stages. |
C-3 | Practicing individual and team-based work in a software project. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Introduction to software engineering labs. Organisational issues. Preparing student environment. | 2 |
T-L-2 | Problem definition and introduction to requirements engineering. | 2 |
T-L-3 | Writing user and system specifications | 4 |
T-L-4 | User interface wireframing and design, processing design | 2 |
T-L-5 | Software analysis and modelling | 6 |
T-L-6 | Database design | 2 |
T-L-7 | Initial implementation of the prototype of the architecture | 2 |
T-L-8 | Completing student projects - documentation and implemntation | 8 |
T-L-9 | Project presentation and grading | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to software engineering. | 2 |
T-W-2 | Gathering customer/user requirements. Writing user and system specifications. | 2 |
T-W-3 | Software analysis and modelling. Design patterns. | 4 |
T-W-4 | Software designing. Architectural patterns. Data design. User interface wireframing and design. Processing design. Prototyping. | 2 |
T-W-5 | Introduction to validation and verification. Software Testing. | 4 |
T-W-6 | Test for grading | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | preparing for lab classes | 3 |
A-L-2 | participation in lab classes | 30 |
A-L-3 | completing lab exercises at home | 33 |
A-L-4 | preparing for credits | 5 |
A-L-5 | consulting during office hours | 4 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in lectures | 15 |
A-W-2 | literature reading | 15 |
A-W-3 | preparing for credit | 13 |
A-W-4 | consulting during office hours | 2 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lecture with demonstration |
M-2 | Lab exercises |
M-3 | Project |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Individual exercises |
S-2 | Ocena podsumowująca: Individual or group project |
S-3 | Ocena podsumowująca: Test with open questions |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_2-_null_W01 Describes main terms, processes and techniques used in software engineering. | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_2-_null_U01 Can create software project documentation with requirements specification, architectural design, and main test cases. | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9 | M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_2-_null_K01 Ability to communicate with non-technical people | — | — | C-1, C-3 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WI_2-_null_W01 Describes main terms, processes and techniques used in software engineering. | 2,0 | |
3,0 | Student briefly describes main terms, majority of process elements and main techniques used in software engineering. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WI_2-_null_U01 Can create software project documentation with requirements specification, architectural design, and main test cases. | 2,0 | |
3,0 | Student can use software tools to create software requirements specification with main elements correctly defined | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WI_2-_null_K01 Ability to communicate with non-technical people | 2,0 | |
3,0 | Student can communicate with non-technical people to prepare and present requirements specification and selected elements of software design | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bruegge B., Dutoit A.H., Object-Oriented Software Engineering Using UML, Patterns and Java, Prentice Hall, 2009, 3rd edition
- Larman C., Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development, Prentice Hall, 2004, 3rd Edition
Literatura dodatkowa
- Freeman E., Bates B., Sierra K., Robson E., Head First Design Patterns, O'Reilly Media, 2004
- Wiegers K., Beatty J., Software Requirements, Microsoft Press, 2013, 3rd Edition