Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Digital Skills and Employability:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Digital Skills and Employability | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Przemysław Różewski <Przemyslaw.Rozewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic computer skills. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student will learn how to search for information and critically evaluate diffrent media. |
C-2 | Students will learn how to become a part of the digital ecosystem, and to create new knowledge, technologies, and content to turn ideas into reality in workplace |
C-3 | Students will learn how to understand, mitigate and manage various cyber-risks through safe, responsible, and ethical use of technology. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Project DSA’s resources description https://www.digitalskillsaccelerator.eu/learning-resources/ | 1 |
T-L-2 | Introduction to PBL (Problem-based learning) | 1 |
T-L-3 | Digital skills assessment with DSA’s tool: https://www.digitalskillsaccelerator.eu/learning-portal/online-self-assessment-tool/ | 1 |
T-L-4 | PBL: Research | 3 |
T-L-5 | PBL: Product Performance | 5 |
T-L-6 | PBL: Assessment | 4 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | New Skills Agenda for Europe. | 2 |
T-W-2 | EU frameworks DigComp 2.1 and ESCO | 2 |
T-W-3 | Search and effective management of digital information in the professional field. | 3 |
T-W-4 | Creation of digital content in the company. | 3 |
T-W-5 | Security and privacy at work. | 2 |
T-W-6 | Digital identity management to improve employability. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in classes | 15 |
A-L-2 | Final project presentation | 2 |
A-L-3 | Homework | 25 |
A-L-4 | Consultations | 2 |
A-L-5 | Problem-based learning activities | 20 |
64 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in classes | 15 |
A-W-2 | Homework | 10 |
A-W-3 | Exams | 2 |
27 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Problem-base learning |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Each stage of the work will be assessed. Group work will also be assessed. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_1-_??_W01 Raise awareness about the importance and role technology plays in the development of the key competences for well-being personal, professional, social and economic. | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-2, T-W-6, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_1-_??_U01 Be able to do digital identity management to improve employability. | — | — | C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-5 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WI_1-_??_W01 Raise awareness about the importance and role technology plays in the development of the key competences for well-being personal, professional, social and economic. | 2,0 | |
3,0 | Student is aware about the importance and role technology plays in the development of the key competences for well-being personal, professional, social and economic. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WI_1-_??_U01 Be able to do digital identity management to improve employability. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to do basic digital identity management to improve employability. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Digital Skills Accelerator, Resources, https://www.digitalskillsaccelerator.eu/, 2019