Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Digital Skills and Employability:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Digital Skills and Employability
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Przemysław Różewski <Przemyslaw.Rozewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 15 2,10,70zaliczenie
wykładyW1 15 0,90,30zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basic computer skills.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student will learn how to search for information and critically evaluate diffrent media.
C-2Students will learn how to become a part of the digital ecosystem, and to create new knowledge, technologies, and content to turn ideas into reality in workplace
C-3Students will learn how to understand, mitigate and manage various cyber-risks through safe, responsible, and ethical use of technology.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Project DSA’s resources description https://www.digitalskillsaccelerator.eu/learning-resources/1
T-L-2Introduction to PBL (Problem-based learning)1
T-L-3Digital skills assessment with DSA’s tool: https://www.digitalskillsaccelerator.eu/learning-portal/online-self-assessment-tool/1
T-L-4PBL: Research3
T-L-5PBL: Product Performance5
T-L-6PBL: Assessment4
15
wykłady
T-W-1New Skills Agenda for Europe.2
T-W-2EU frameworks DigComp 2.1 and ESCO2
T-W-3Search and effective management of digital information in the professional field.3
T-W-4Creation of digital content in the company.3
T-W-5Security and privacy at work.2
T-W-6Digital identity management to improve employability.3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Participation in classes15
A-L-2Final project presentation2
A-L-3Homework25
A-L-4Consultations2
A-L-5Problem-based learning activities20
64
wykłady
A-W-1Participation in classes15
A-W-2Homework10
A-W-3Exams2
27

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Problem-base learning

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Each stage of the work will be assessed. Group work will also be assessed.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WI_1-_??_W01
Raise awareness about the importance and role technology plays in the development of the key competences for well-being personal, professional, social and economic.
C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-6, T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WI_1-_??_U01
Be able to do digital identity management to improve employability.
C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-5M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WI_1-_??_W01
Raise awareness about the importance and role technology plays in the development of the key competences for well-being personal, professional, social and economic.
2,0
3,0Student is aware about the importance and role technology plays in the development of the key competences for well-being personal, professional, social and economic.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WI_1-_??_U01
Be able to do digital identity management to improve employability.
2,0
3,0Student is able to do basic digital identity management to improve employability.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Digital Skills Accelerator, Resources, https://www.digitalskillsaccelerator.eu/, 2019

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Project DSA’s resources description https://www.digitalskillsaccelerator.eu/learning-resources/1
T-L-2Introduction to PBL (Problem-based learning)1
T-L-3Digital skills assessment with DSA’s tool: https://www.digitalskillsaccelerator.eu/learning-portal/online-self-assessment-tool/1
T-L-4PBL: Research3
T-L-5PBL: Product Performance5
T-L-6PBL: Assessment4
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1New Skills Agenda for Europe.2
T-W-2EU frameworks DigComp 2.1 and ESCO2
T-W-3Search and effective management of digital information in the professional field.3
T-W-4Creation of digital content in the company.3
T-W-5Security and privacy at work.2
T-W-6Digital identity management to improve employability.3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Participation in classes15
A-L-2Final project presentation2
A-L-3Homework25
A-L-4Consultations2
A-L-5Problem-based learning activities20
64
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in classes15
A-W-2Homework10
A-W-3Exams2
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WI_1-_??_W01Raise awareness about the importance and role technology plays in the development of the key competences for well-being personal, professional, social and economic.
Cel przedmiotuC-1Student will learn how to search for information and critically evaluate diffrent media.
C-2Students will learn how to become a part of the digital ecosystem, and to create new knowledge, technologies, and content to turn ideas into reality in workplace
C-3Students will learn how to understand, mitigate and manage various cyber-risks through safe, responsible, and ethical use of technology.
Treści programoweT-W-2EU frameworks DigComp 2.1 and ESCO
T-W-6Digital identity management to improve employability.
T-W-1New Skills Agenda for Europe.
Metody nauczaniaM-1Problem-base learning
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Each stage of the work will be assessed. Group work will also be assessed.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is aware about the importance and role technology plays in the development of the key competences for well-being personal, professional, social and economic.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WI_1-_??_U01Be able to do digital identity management to improve employability.
Cel przedmiotuC-2Students will learn how to become a part of the digital ecosystem, and to create new knowledge, technologies, and content to turn ideas into reality in workplace
Treści programoweT-L-1Project DSA’s resources description https://www.digitalskillsaccelerator.eu/learning-resources/
T-L-2Introduction to PBL (Problem-based learning)
T-L-3Digital skills assessment with DSA’s tool: https://www.digitalskillsaccelerator.eu/learning-portal/online-self-assessment-tool/
T-L-4PBL: Research
T-L-6PBL: Assessment
T-L-5PBL: Product Performance
Metody nauczaniaM-1Problem-base learning
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Each stage of the work will be assessed. Group work will also be assessed.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is able to do basic digital identity management to improve employability.
3,5
4,0
4,5
5,0