Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Ruby programming language:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Ruby programming language
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Metod Sztucznej Inteligencji i Matematyki Stosowanej
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Kołodziejczyk <Joanna.Kolodziejczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 15 1,80,60zaliczenie
wykładyW1 15 1,20,40zaliczenie

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Knowledge in syntax and semantics of Ruby programming language
C-2An ability to use Ruby language to solve algorithmic problems

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Introduction to Ruby3
T-L-2Object programming in Ruby: Class, object, methods, module4
T-L-3Build in elements: strings, data, logic, predicates, arrays, lists4
T-L-4Files and operating system2
T-L-5An algorytminc task in Ruby2
15
wykłady
T-W-1Ruby programming language intrudution, installing2
T-W-2Basic syntax and keywords, conditions, loops, variables2
T-W-3Objects, methods and local variables2
T-W-4Class and Module in Ruby2
T-W-5Object Self and its range2
T-W-6Dealing with errors and exceptions1
T-W-7Build in elements.4
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Participation in Labs15
A-L-2Homeworks20
A-L-3Final task18
53
wykłady
A-W-1Participation in lectures15
A-W-2Literature reading, selfstuying15
A-W-3Preparing to test6
36

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lectures with presentation and examples
M-2Classes/laboratories - developing code in Ruby

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Quiz from the Ruby syntax
S-2Ocena formująca: Examination of progamming tasks

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WI_1-_null_W01
Knowlage on Ruby programming language syntax. Object oriented programming paradigm based on Ruby.
C-1T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-3M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WI_1-_null_U01
Practical skills to use Ruby language to solve algorithmic problems.
C-2T-L-2, T-L-5, T-L-3, T-L-4, T-L-1M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WI_1-_null_W01
Knowlage on Ruby programming language syntax. Object oriented programming paradigm based on Ruby.
2,0
3,0Knowladge on basic sytnax and simple operations in Ruby
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WI_1-_null_U01
Practical skills to use Ruby language to solve algorithmic problems.
2,0
3,0Understanding examples presented during classes.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Online Ruby documentation, 2011
  2. David A. Black, The Well-Grounded Rubyis, Manning, 2014

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Introduction to Ruby3
T-L-2Object programming in Ruby: Class, object, methods, module4
T-L-3Build in elements: strings, data, logic, predicates, arrays, lists4
T-L-4Files and operating system2
T-L-5An algorytminc task in Ruby2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ruby programming language intrudution, installing2
T-W-2Basic syntax and keywords, conditions, loops, variables2
T-W-3Objects, methods and local variables2
T-W-4Class and Module in Ruby2
T-W-5Object Self and its range2
T-W-6Dealing with errors and exceptions1
T-W-7Build in elements.4
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Participation in Labs15
A-L-2Homeworks20
A-L-3Final task18
53
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures15
A-W-2Literature reading, selfstuying15
A-W-3Preparing to test6
36
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WI_1-_null_W01Knowlage on Ruby programming language syntax. Object oriented programming paradigm based on Ruby.
Cel przedmiotuC-1Knowledge in syntax and semantics of Ruby programming language
Treści programoweT-W-2Basic syntax and keywords, conditions, loops, variables
T-W-4Class and Module in Ruby
T-W-7Build in elements.
T-W-1Ruby programming language intrudution, installing
T-W-5Object Self and its range
T-W-6Dealing with errors and exceptions
T-W-3Objects, methods and local variables
Metody nauczaniaM-1Lectures with presentation and examples
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Quiz from the Ruby syntax
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Knowladge on basic sytnax and simple operations in Ruby
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WI_1-_null_U01Practical skills to use Ruby language to solve algorithmic problems.
Cel przedmiotuC-2An ability to use Ruby language to solve algorithmic problems
Treści programoweT-L-2Object programming in Ruby: Class, object, methods, module
T-L-5An algorytminc task in Ruby
T-L-3Build in elements: strings, data, logic, predicates, arrays, lists
T-L-4Files and operating system
T-L-1Introduction to Ruby
Metody nauczaniaM-2Classes/laboratories - developing code in Ruby
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Examination of progamming tasks
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Understanding examples presented during classes.
3,5
4,0
4,5
5,0