Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu International Human Resources Management:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot International Human Resources Management
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 8,0 ECTS (formy) 8,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 45 8,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1principles of management

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Students ought to know the essence of International HRM in a context of general management.
C-2Students will be prepared to provide programs for international HRM
C-3Students will be prepared totrain and develop personnel, conduct job design and analysis, and realize other processes of human resource management from international environment point of view.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Introduction – Fordlandia case study3
T-W-2Processes of human resource management3
T-W-3HR planning3
T-W-4Job design and analysis2
T-W-5Diversity management – new trends in HRM4
T-W-6Job function2
T-W-7Recruitment and selection in international environment4
T-W-8Training and development – Harrods case study3
T-W-9Performance management and evaluation3
T-W-10Appraisal methods – IKEA case study3
T-W-11Successful employee communication3
T-W-12Country and international labor law4
T-W-13Safety and health at work – European regulations4
T-W-14International factors influencing HRM4
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1participation in lectures45
A-W-2case studies development20
A-W-3project preparation35
A-W-4report on labour law prepearation20
A-W-5preparations for presenting report10
A-W-6preparation to classes90
A-W-7preparation to group works20
240

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1lectures w PP presentations
M-2films
M-3case studies
M-4brainstorming and text analysis

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: continuous assessment
S-2Ocena formująca: presentation of project
S-3Ocena formująca: acticity
S-4Ocena formująca: presence

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_IHRM_W01
student powinien znać proces zarzadzania zasobami ludzkimi
C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-3M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3
WM-WEKON_1-_IHRM_W02
Student powinienznac sposoby oceny planowania zasobów ludzkich
C-2T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-3, M-4S-1, S-3, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_IHRM_U01
student powinien stosować skuteczną komunikację
C-2T-W-8, T-W-9, T-W-11M-1, M-2, M-4S-1, S-3
WM-WEKON_1-_IHRM_U02
Student powinien imieć przygotowac opis stanowiska pracy
C-1, C-2T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8M-1, M-2, M-3, M-4S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_IHRM_K01
Student powinien oceniać skutecznośc planowania zasobów ludzkich
C-3T-W-7, T-W-9, T-W-10M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2
WM-WEKON_1-_IHRM_K02
Student ma aktywna postawę wobec rozwoju osobistego oraz rozwoju innych
C-2, C-3T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-12, T-W-13, T-W-14M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_IHRM_W01
student powinien znać proces zarzadzania zasobami ludzkimi
2,0
3,0student is sufficiently familiar with the human resource management process
3,5
4,0
4,5
5,0
WM-WEKON_1-_IHRM_W02
Student powinienznac sposoby oceny planowania zasobów ludzkich
2,0
3,0student is able to assess human resource planning with the help of a teacher
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_IHRM_U01
student powinien stosować skuteczną komunikację
2,0
3,0the student should know and apply the basic principles of effective communication
3,5
4,0
4,5
5,0
WM-WEKON_1-_IHRM_U02
Student powinien imieć przygotowac opis stanowiska pracy
2,0
3,0the student should be able to prepare basic information about the selected job
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_IHRM_K01
Student powinien oceniać skutecznośc planowania zasobów ludzkich
2,0
3,0student knows the principles of HRM effectiveness assessment
3,5
4,0
4,5
5,0
WM-WEKON_1-_IHRM_K02
Student ma aktywna postawę wobec rozwoju osobistego oraz rozwoju innych
2,0
3,0the student has a positive attitude towards his and others' development
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Chris Brewster, Paul Sparrow, Guy Vernon and Elizabeth Houldsworth, International Human Resource Management, Chartered Institute of Personnel and Development, http://www3.ul.ie/ulearning/html%20files/global%20hrm/pdfs/International%20Human%20Resource%20Management.pdf, 2011, pdf

Literatura dodatkowa

  1. Laura Portolese Dias, Human Resource Management, Libraries Publishing, http://open.lib.umn.edu/humanresourcemanagement/, 2016, open access book

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Introduction – Fordlandia case study3
T-W-2Processes of human resource management3
T-W-3HR planning3
T-W-4Job design and analysis2
T-W-5Diversity management – new trends in HRM4
T-W-6Job function2
T-W-7Recruitment and selection in international environment4
T-W-8Training and development – Harrods case study3
T-W-9Performance management and evaluation3
T-W-10Appraisal methods – IKEA case study3
T-W-11Successful employee communication3
T-W-12Country and international labor law4
T-W-13Safety and health at work – European regulations4
T-W-14International factors influencing HRM4
45

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1participation in lectures45
A-W-2case studies development20
A-W-3project preparation35
A-W-4report on labour law prepearation20
A-W-5preparations for presenting report10
A-W-6preparation to classes90
A-W-7preparation to group works20
240
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_IHRM_W01student powinien znać proces zarzadzania zasobami ludzkimi
Cel przedmiotuC-1Students ought to know the essence of International HRM in a context of general management.
C-2Students will be prepared to provide programs for international HRM
C-3Students will be prepared totrain and develop personnel, conduct job design and analysis, and realize other processes of human resource management from international environment point of view.
Treści programoweT-W-2Processes of human resource management
T-W-3HR planning
Metody nauczaniaM-1lectures w PP presentations
M-2films
M-3case studies
M-4brainstorming and text analysis
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: continuous assessment
S-2Ocena formująca: presentation of project
S-3Ocena formująca: acticity
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student is sufficiently familiar with the human resource management process
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_IHRM_W02Student powinienznac sposoby oceny planowania zasobów ludzkich
Cel przedmiotuC-2Students will be prepared to provide programs for international HRM
Treści programoweT-W-2Processes of human resource management
T-W-3HR planning
T-W-4Job design and analysis
T-W-5Diversity management – new trends in HRM
Metody nauczaniaM-3case studies
M-4brainstorming and text analysis
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: continuous assessment
S-3Ocena formująca: acticity
S-4Ocena formująca: presence
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student is able to assess human resource planning with the help of a teacher
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_IHRM_U01student powinien stosować skuteczną komunikację
Cel przedmiotuC-2Students will be prepared to provide programs for international HRM
Treści programoweT-W-8Training and development – Harrods case study
T-W-9Performance management and evaluation
T-W-11Successful employee communication
Metody nauczaniaM-1lectures w PP presentations
M-2films
M-4brainstorming and text analysis
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: continuous assessment
S-3Ocena formująca: acticity
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0the student should know and apply the basic principles of effective communication
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_IHRM_U02Student powinien imieć przygotowac opis stanowiska pracy
Cel przedmiotuC-1Students ought to know the essence of International HRM in a context of general management.
C-2Students will be prepared to provide programs for international HRM
Treści programoweT-W-4Job design and analysis
T-W-5Diversity management – new trends in HRM
T-W-7Recruitment and selection in international environment
T-W-8Training and development – Harrods case study
Metody nauczaniaM-1lectures w PP presentations
M-2films
M-3case studies
M-4brainstorming and text analysis
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: presentation of project
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0the student should be able to prepare basic information about the selected job
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_IHRM_K01Student powinien oceniać skutecznośc planowania zasobów ludzkich
Cel przedmiotuC-3Students will be prepared totrain and develop personnel, conduct job design and analysis, and realize other processes of human resource management from international environment point of view.
Treści programoweT-W-7Recruitment and selection in international environment
T-W-9Performance management and evaluation
T-W-10Appraisal methods – IKEA case study
Metody nauczaniaM-1lectures w PP presentations
M-2films
M-3case studies
M-4brainstorming and text analysis
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: continuous assessment
S-2Ocena formująca: presentation of project
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student knows the principles of HRM effectiveness assessment
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_IHRM_K02Student ma aktywna postawę wobec rozwoju osobistego oraz rozwoju innych
Cel przedmiotuC-2Students will be prepared to provide programs for international HRM
C-3Students will be prepared totrain and develop personnel, conduct job design and analysis, and realize other processes of human resource management from international environment point of view.
Treści programoweT-W-8Training and development – Harrods case study
T-W-9Performance management and evaluation
T-W-10Appraisal methods – IKEA case study
T-W-12Country and international labor law
T-W-13Safety and health at work – European regulations
T-W-14International factors influencing HRM
Metody nauczaniaM-1lectures w PP presentations
M-2films
M-3case studies
M-4brainstorming and text analysis
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: continuous assessment
S-3Ocena formująca: acticity
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0the student has a positive attitude towards his and others' development
3,5
4,0
4,5
5,0