Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu International Human Resources Management:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | International Human Resources Management | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 8,0 | ECTS (formy) | 8,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | principles of management |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Students ought to know the essence of International HRM in a context of general management. |
C-2 | Students will be prepared to provide programs for international HRM |
C-3 | Students will be prepared totrain and develop personnel, conduct job design and analysis, and realize other processes of human resource management from international environment point of view. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction – Fordlandia case study | 3 |
T-W-2 | Processes of human resource management | 3 |
T-W-3 | HR planning | 3 |
T-W-4 | Job design and analysis | 2 |
T-W-5 | Diversity management – new trends in HRM | 4 |
T-W-6 | Job function | 2 |
T-W-7 | Recruitment and selection in international environment | 4 |
T-W-8 | Training and development – Harrods case study | 3 |
T-W-9 | Performance management and evaluation | 3 |
T-W-10 | Appraisal methods – IKEA case study | 3 |
T-W-11 | Successful employee communication | 3 |
T-W-12 | Country and international labor law | 4 |
T-W-13 | Safety and health at work – European regulations | 4 |
T-W-14 | International factors influencing HRM | 4 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | participation in lectures | 45 |
A-W-2 | case studies development | 20 |
A-W-3 | project preparation | 35 |
A-W-4 | report on labour law prepearation | 20 |
A-W-5 | preparations for presenting report | 10 |
A-W-6 | preparation to classes | 90 |
A-W-7 | preparation to group works | 20 |
240 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lectures w PP presentations |
M-2 | films |
M-3 | case studies |
M-4 | brainstorming and text analysis |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: continuous assessment |
S-2 | Ocena formująca: presentation of project |
S-3 | Ocena formująca: acticity |
S-4 | Ocena formująca: presence |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_IHRM_W01 student powinien znać proces zarzadzania zasobami ludzkimi | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
WM-WEKON_1-_IHRM_W02 Student powinienznac sposoby oceny planowania zasobów ludzkich | — | — | C-2 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-3, M-4 | S-1, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_IHRM_U01 student powinien stosować skuteczną komunikację | — | — | C-2 | T-W-8, T-W-9, T-W-11 | M-1, M-2, M-4 | S-1, S-3 |
WM-WEKON_1-_IHRM_U02 Student powinien imieć przygotowac opis stanowiska pracy | — | — | C-1, C-2 | T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_IHRM_K01 Student powinien oceniać skutecznośc planowania zasobów ludzkich | — | — | C-3 | T-W-7, T-W-9, T-W-10 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
WM-WEKON_1-_IHRM_K02 Student ma aktywna postawę wobec rozwoju osobistego oraz rozwoju innych | — | — | C-2, C-3 | T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-12, T-W-13, T-W-14 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_IHRM_W01 student powinien znać proces zarzadzania zasobami ludzkimi | 2,0 | |
3,0 | student is sufficiently familiar with the human resource management process | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WEKON_1-_IHRM_W02 Student powinienznac sposoby oceny planowania zasobów ludzkich | 2,0 | |
3,0 | student is able to assess human resource planning with the help of a teacher | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_IHRM_U01 student powinien stosować skuteczną komunikację | 2,0 | |
3,0 | the student should know and apply the basic principles of effective communication | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WEKON_1-_IHRM_U02 Student powinien imieć przygotowac opis stanowiska pracy | 2,0 | |
3,0 | the student should be able to prepare basic information about the selected job | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_IHRM_K01 Student powinien oceniać skutecznośc planowania zasobów ludzkich | 2,0 | |
3,0 | student knows the principles of HRM effectiveness assessment | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WEKON_1-_IHRM_K02 Student ma aktywna postawę wobec rozwoju osobistego oraz rozwoju innych | 2,0 | |
3,0 | the student has a positive attitude towards his and others' development | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Chris Brewster, Paul Sparrow, Guy Vernon and Elizabeth Houldsworth, International Human Resource Management, Chartered Institute of Personnel and Development, http://www3.ul.ie/ulearning/html%20files/global%20hrm/pdfs/International%20Human%20Resource%20Management.pdf, 2011, pdf
Literatura dodatkowa
- Laura Portolese Dias, Human Resource Management, Libraries Publishing, http://open.lib.umn.edu/humanresourcemanagement/, 2016, open access book