Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Sustainable Development:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Sustainable Development
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Aleksandra Grzesiuk <agrzesiuk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 6,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Principles of Economics

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1basic understanding of the historical evolution and impact of SD; exemples from Poland and other countries
C-2the critical assessment of alternative approches to SD based on understanding of the fundamental environmental and economic concepts and principles of SD
C-3a basic understanding of the influence of national cultures, diverse political systems, interest groups, social movements and other social structures on SD
C-4an appreciation for the impact of business based operational systems, management philosophies, ethical considerations and decision making styles in respect to SD to support career development

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1From Malthus to Sustainable Development2
T-W-2Challanges of Sustainable Development4
T-W-3Global Environmental Issues6
T-W-4Sustainable Development Indicators2
T-W-5Environmental Assessment2
T-W-6Environmental Management: Trends and Issues4
T-W-7Best practices - case studies10
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1lectures and workshops30
A-W-2study of literature30
A-W-3essey preparation30
A-W-4research of case study30
A-W-5prepering of a presentation30
A-W-6writing of the case study30
180

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1lecture and workshop

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: activity exercisesduring classes
S-2Ocena formująca: essey
S-3Ocena formująca: presentation

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_null_W01
student characterizes and identifies the key issues of sustainable development concept
C-1, C-3, C-2, C-4T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_null_U01
student analysis and interprets the process of SD
C-3, C-1, C-4, C-2T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-7, T-W-4, T-W-6, T-W-2M-1S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_null_K01
student identifies social, political and economic problems connected with SD
C-1, C-4, C-2, C-3T-W-6, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-7, T-W-1, T-W-2M-1S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_null_W01
student characterizes and identifies the key issues of sustainable development concept
2,0Student nie posiada elementarnej wiedzy na temat zrównoważonego rozwoju
3,0Student posiada elementarną wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju
3,5Student posiada podstawową wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju
4,0Student posiada wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju i potrafi dokonać analizy w perspektywie regionalnej
4,5Studnet posiada wiedzę na temat zrówoważonego rozwoju, potrafi dokonać analizy w perspektywie regionalnej i globalnej
5,0Student posiada rozbudowaną wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju w perspektywie globalnej

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_null_U01
student analysis and interprets the process of SD
2,0
3,0Student posiada elementarną wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_null_K01
student identifies social, political and economic problems connected with SD
2,0
3,0Student posiada elementarną wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. J. D. Sachs, The Age of Sustainable Development, Columbia University Press, New York, 2015
  2. P. Rogers. K. F. Jalal, J. A. Boyd, An Introduction to Sustainable Development, Glen Educational Foundation, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Challanges of Sustainable Development in Poland, Sendzimir Foundation, Krakow, 2010, http://www.sendzimir.org.pl/images/Challanges_of_Sustainable_Development_in_Poland.pdf

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1From Malthus to Sustainable Development2
T-W-2Challanges of Sustainable Development4
T-W-3Global Environmental Issues6
T-W-4Sustainable Development Indicators2
T-W-5Environmental Assessment2
T-W-6Environmental Management: Trends and Issues4
T-W-7Best practices - case studies10
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1lectures and workshops30
A-W-2study of literature30
A-W-3essey preparation30
A-W-4research of case study30
A-W-5prepering of a presentation30
A-W-6writing of the case study30
180
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_null_W01student characterizes and identifies the key issues of sustainable development concept
Cel przedmiotuC-1basic understanding of the historical evolution and impact of SD; exemples from Poland and other countries
C-3a basic understanding of the influence of national cultures, diverse political systems, interest groups, social movements and other social structures on SD
C-2the critical assessment of alternative approches to SD based on understanding of the fundamental environmental and economic concepts and principles of SD
C-4an appreciation for the impact of business based operational systems, management philosophies, ethical considerations and decision making styles in respect to SD to support career development
Treści programoweT-W-7Best practices - case studies
T-W-1From Malthus to Sustainable Development
T-W-2Challanges of Sustainable Development
T-W-3Global Environmental Issues
T-W-4Sustainable Development Indicators
T-W-5Environmental Assessment
T-W-6Environmental Management: Trends and Issues
Metody nauczaniaM-1lecture and workshop
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: activity exercisesduring classes
S-3Ocena formująca: presentation
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada elementarnej wiedzy na temat zrównoważonego rozwoju
3,0Student posiada elementarną wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju
3,5Student posiada podstawową wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju
4,0Student posiada wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju i potrafi dokonać analizy w perspektywie regionalnej
4,5Studnet posiada wiedzę na temat zrówoważonego rozwoju, potrafi dokonać analizy w perspektywie regionalnej i globalnej
5,0Student posiada rozbudowaną wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju w perspektywie globalnej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_null_U01student analysis and interprets the process of SD
Cel przedmiotuC-3a basic understanding of the influence of national cultures, diverse political systems, interest groups, social movements and other social structures on SD
C-1basic understanding of the historical evolution and impact of SD; exemples from Poland and other countries
C-4an appreciation for the impact of business based operational systems, management philosophies, ethical considerations and decision making styles in respect to SD to support career development
C-2the critical assessment of alternative approches to SD based on understanding of the fundamental environmental and economic concepts and principles of SD
Treści programoweT-W-3Global Environmental Issues
T-W-1From Malthus to Sustainable Development
T-W-5Environmental Assessment
T-W-7Best practices - case studies
T-W-4Sustainable Development Indicators
T-W-6Environmental Management: Trends and Issues
T-W-2Challanges of Sustainable Development
Metody nauczaniaM-1lecture and workshop
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: activity exercisesduring classes
S-3Ocena formująca: presentation
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada elementarną wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_null_K01student identifies social, political and economic problems connected with SD
Cel przedmiotuC-1basic understanding of the historical evolution and impact of SD; exemples from Poland and other countries
C-4an appreciation for the impact of business based operational systems, management philosophies, ethical considerations and decision making styles in respect to SD to support career development
C-2the critical assessment of alternative approches to SD based on understanding of the fundamental environmental and economic concepts and principles of SD
C-3a basic understanding of the influence of national cultures, diverse political systems, interest groups, social movements and other social structures on SD
Treści programoweT-W-6Environmental Management: Trends and Issues
T-W-4Sustainable Development Indicators
T-W-5Environmental Assessment
T-W-3Global Environmental Issues
T-W-7Best practices - case studies
T-W-1From Malthus to Sustainable Development
T-W-2Challanges of Sustainable Development
Metody nauczaniaM-1lecture and workshop
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: activity exercisesduring classes
S-3Ocena formująca: presentation
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada elementarną wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju
3,5
4,0
4,5
5,0