Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Sustainable Development:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Sustainable Development | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aleksandra Grzesiuk <agrzesiuk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Principles of Economics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | basic understanding of the historical evolution and impact of SD; exemples from Poland and other countries |
C-2 | the critical assessment of alternative approches to SD based on understanding of the fundamental environmental and economic concepts and principles of SD |
C-3 | a basic understanding of the influence of national cultures, diverse political systems, interest groups, social movements and other social structures on SD |
C-4 | an appreciation for the impact of business based operational systems, management philosophies, ethical considerations and decision making styles in respect to SD to support career development |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | From Malthus to Sustainable Development | 2 |
T-W-2 | Challanges of Sustainable Development | 4 |
T-W-3 | Global Environmental Issues | 6 |
T-W-4 | Sustainable Development Indicators | 2 |
T-W-5 | Environmental Assessment | 2 |
T-W-6 | Environmental Management: Trends and Issues | 4 |
T-W-7 | Best practices - case studies | 10 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | lectures and workshops | 30 |
A-W-2 | study of literature | 30 |
A-W-3 | essey preparation | 30 |
A-W-4 | research of case study | 30 |
A-W-5 | prepering of a presentation | 30 |
A-W-6 | writing of the case study | 30 |
180 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lecture and workshop |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: activity exercisesduring classes |
S-2 | Ocena formująca: essey |
S-3 | Ocena formująca: presentation |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_null_W01 student characterizes and identifies the key issues of sustainable development concept | — | — | C-1, C-3, C-2, C-4 | T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_null_U01 student analysis and interprets the process of SD | — | — | C-3, C-1, C-4, C-2 | T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-7, T-W-4, T-W-6, T-W-2 | M-1 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_null_K01 student identifies social, political and economic problems connected with SD | — | — | C-1, C-4, C-2, C-3 | T-W-6, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-7, T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_null_W01 student characterizes and identifies the key issues of sustainable development concept | 2,0 | Student nie posiada elementarnej wiedzy na temat zrównoważonego rozwoju |
3,0 | Student posiada elementarną wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju | |
3,5 | Student posiada podstawową wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju | |
4,0 | Student posiada wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju i potrafi dokonać analizy w perspektywie regionalnej | |
4,5 | Studnet posiada wiedzę na temat zrówoważonego rozwoju, potrafi dokonać analizy w perspektywie regionalnej i globalnej | |
5,0 | Student posiada rozbudowaną wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju w perspektywie globalnej |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_null_U01 student analysis and interprets the process of SD | 2,0 | |
3,0 | Student posiada elementarną wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_null_K01 student identifies social, political and economic problems connected with SD | 2,0 | |
3,0 | Student posiada elementarną wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- J. D. Sachs, The Age of Sustainable Development, Columbia University Press, New York, 2015
- P. Rogers. K. F. Jalal, J. A. Boyd, An Introduction to Sustainable Development, Glen Educational Foundation, 2008
Literatura dodatkowa
- Challanges of Sustainable Development in Poland, Sendzimir Foundation, Krakow, 2010, http://www.sendzimir.org.pl/images/Challanges_of_Sustainable_Development_in_Poland.pdf