Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu Introduction to Control Engineering:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Introduction to Control Engineering
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Automatyki Przemysłowej i Robotyki
Nauczyciel odpowiedzialny Paweł Dworak <Pawel.Dworak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 2,00,38zaliczenie
wykładyW1 15 2,00,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basics knowledge of physics, mathematics and signal processing.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Students will be able to analyze a simple process and design control loops.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Characteristics of basic elements and elementary systems.3
T-L-2Transfer function approach. Determination of transfer functions for simple systems.4
T-L-3P, PI, PD and PID control.12
T-L-4Closed loop systems. Feedforward and feedback systems.6
T-L-5Fuzzy logic and neural networks in control engineering.5
30
wykłady
T-W-1Control history and state of the art. Classification of control systems.1
T-W-2Principles of automatic control.2
T-W-3Closed loop systems. Feedback systems.2
T-W-4Characteristics of basic elements and elementary systems. Frequency response representation – frequency domain specifications.2
T-W-5Transfer function approach. Determination of transfer functions for simple systems.2
T-W-6Stability of linear systems.2
T-W-7Introduction to design – compensation techniques – P, PI, PD and PID control.2
T-W-8Gain scheduling, fuzzy logic, neural networks in control engineering.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Class participation30
A-L-2Individual study30
60
wykłady
A-W-1Lectures participation15
A-W-2Individual study40
A-W-3Preparation for final exam5
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lectures and practical presentations.
M-2Practical exercises.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Continuous assessment.
S-2Ocena podsumowująca: Final assessment.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WE_2-_null_W01
Students will be able to analyze a simple process and design the control loops
C-1T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-W-5, T-W-3, T-W-8, T-W-7M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WE_2-_null_U01
Students will be able to analyze a simple process and design the control loops
C-1T-L-5, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-1M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WE_2-_null_W01
Students will be able to analyze a simple process and design the control loops
2,0
3,0Student has basic knowledge on control system objectives and methods of their realization
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WE_2-_null_U01
Students will be able to analyze a simple process and design the control loops
2,0
3,0Student is able to analyze and design a controller for a simple process
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Control System Design, Goodwin G., Graebe S.F., Salgado M.E., Prentice Hall

Literatura dodatkowa

  1. Aström K.J., Control System Design, http://www.cds.caltech.edu/~murray/courses/cds101/fa02/caltech/astrom.html
  2. Aström K.J., Murray R.M., Feedback Systems: An Introduction for Scientists and Engineers., http://www.cds.caltech.edu/~murray/amwiki/index.php/Main_Page
  3. Coughanowr D.R., Process systems analysis and control., McGraw-Hill
  4. Dorf R.C., Bishop R.H., Modern Control Systems, Prentice Hall
  5. Doyle J., Francis B., Tannenbaum A., Feedback Control Theory, Macmillan Publishing

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Characteristics of basic elements and elementary systems.3
T-L-2Transfer function approach. Determination of transfer functions for simple systems.4
T-L-3P, PI, PD and PID control.12
T-L-4Closed loop systems. Feedforward and feedback systems.6
T-L-5Fuzzy logic and neural networks in control engineering.5
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Control history and state of the art. Classification of control systems.1
T-W-2Principles of automatic control.2
T-W-3Closed loop systems. Feedback systems.2
T-W-4Characteristics of basic elements and elementary systems. Frequency response representation – frequency domain specifications.2
T-W-5Transfer function approach. Determination of transfer functions for simple systems.2
T-W-6Stability of linear systems.2
T-W-7Introduction to design – compensation techniques – P, PI, PD and PID control.2
T-W-8Gain scheduling, fuzzy logic, neural networks in control engineering.2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Class participation30
A-L-2Individual study30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Lectures participation15
A-W-2Individual study40
A-W-3Preparation for final exam5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WE_2-_null_W01Students will be able to analyze a simple process and design the control loops
Cel przedmiotuC-1Students will be able to analyze a simple process and design control loops.
Treści programoweT-W-4Characteristics of basic elements and elementary systems. Frequency response representation – frequency domain specifications.
T-W-1Control history and state of the art. Classification of control systems.
T-W-2Principles of automatic control.
T-W-6Stability of linear systems.
T-W-5Transfer function approach. Determination of transfer functions for simple systems.
T-W-3Closed loop systems. Feedback systems.
T-W-8Gain scheduling, fuzzy logic, neural networks in control engineering.
T-W-7Introduction to design – compensation techniques – P, PI, PD and PID control.
Metody nauczaniaM-1Lectures and practical presentations.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Continuous assessment.
S-2Ocena podsumowująca: Final assessment.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student has basic knowledge on control system objectives and methods of their realization
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WE_2-_null_U01Students will be able to analyze a simple process and design the control loops
Cel przedmiotuC-1Students will be able to analyze a simple process and design control loops.
Treści programoweT-L-5Fuzzy logic and neural networks in control engineering.
T-L-2Transfer function approach. Determination of transfer functions for simple systems.
T-L-3P, PI, PD and PID control.
T-L-4Closed loop systems. Feedforward and feedback systems.
T-L-1Characteristics of basic elements and elementary systems.
Metody nauczaniaM-2Practical exercises.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Final assessment.
S-1Ocena formująca: Continuous assessment.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is able to analyze and design a controller for a simple process
3,5
4,0
4,5
5,0