Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Computer Graphics and Visualisation:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Computer Graphics and Visualisation | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Przetwarzania Sygnałów i Inżynierii Multimedialnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Okarma <Krzysztof.Okarma@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Krzysztof Okarma <Krzysztof.Okarma@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fundamentals of computer engineering, mathematics (a short introduction to 3-D geometry is provided) |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | This course is intended to present the fundamental algorithms in computer graphics as well as some more advanced techniques used in image synthesis |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Software project in chosen environment related to some specific computer graphics or visualisation | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Digital image – classes, representations and conversion methods. Characteristics and parameters of computer images. Raster and vector graphics. | 3 |
T-W-2 | Methods of line drawing in raster computer graphics. Bresenham’s algorithm. | 2 |
T-W-3 | Polygon triangulation methods. Techniques of area’s filling in raster images. | 2 |
T-W-4 | Geometric operations on raster images in two-dimensional and 3-D spaces. Visualisation of 3-D figures. | 2 |
T-W-5 | Field of view. Virtual camera model used in computer graphics. | 2 |
T-W-6 | Algorithms for surfaces’ visibility detection. Depth buffer. | 2 |
T-W-7 | Texturing methods. Modelling of smooth shapes and surfaces. | 3 |
T-W-8 | Applications of fractals in computer graphics. | 2 |
T-W-9 | Data structures used in computer graphics | 2 |
T-W-10 | Methods of colours’ representing (colour spaces). | 2 |
T-W-11 | 3-D images synthesis methods. | 2 |
T-W-12 | Light modelling and shading methods. | 3 |
T-W-13 | Ray-tracing and radiosity methods in computer visualisation. | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | classes with consultations of project issues | 30 |
A-P-2 | preparation of project | 60 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in lectures | 30 |
A-W-2 | individual preparation for classes and final test/discussion, literature studies | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lectures based on presentations nad case studies |
M-2 | project based learning |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: written test and/or oral discussion |
S-2 | Ocena podsumowująca: project assessment |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WE_2-_null_W01 knowledge about typical computer graphics algorithms and visualisation methods | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WE_2-_null_U01 ability to solve a chosen problem related to computer graphics or visualisation | — | — | C-1 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WE_2-_null_W01 knowledge about typical computer graphics algorithms and visualisation methods | 2,0 | |
3,0 | knowledge about typical computer graphics algorithms and visualisation methods | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WE_2-_null_U01 ability to solve a chosen problem related to computer graphics or visualisation | 2,0 | |
3,0 | ability to solve a chosen problem related to computer graphics or visualisation | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Foley J.D. et al, An Introduction to Computer Graphics, Addison-Wesley, 2000
- Pavlidis T., Algorithms for Graphics and Image Processing, Computer Science Press, Rockville, 1982
Literatura dodatkowa
- Yun Q. Shi, Huifang Sun, Image and Video Compression for Multimedia Engineering - Fundamentals, Algorithms and Standards., 2000
- Ling Guan, Sun-Yuan Kung, Larsen J., Multimedia Image and Video Processing, CRC Press, 2001
- OpenGL library documentation