Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Introduction to Matlab:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Introduction to Matlab | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Sterowania i Pomiarów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Przemysław Orłowski <Przemyslaw.Orlowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic skills in mathematics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Understanding the MATLAB environment |
C-2 | Being able to do simple calculations using MATLAB |
C-3 | Being able to carry out simple numerical computations and analyses using MATLAB |
C-4 | Understand the main features of the MATLAB development environment |
C-5 | Use the MATLAB GUI effectively |
C-6 | Design simple algorithms to solve problems |
C-7 | Write simple programs in MATLAB to solve scientific and mathematical problems |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Introduction to Matlab - Getting Started | 2 |
T-L-2 | Making variables, vectors, tables and matrices | 2 |
T-L-3 | Vectors, tables and matrices - basics operations | 4 |
T-L-4 | Graphics 2D | 2 |
T-L-5 | Graphics 3D | 4 |
T-L-6 | Making scripts and functions | 2 |
T-L-7 | Visualization of statistics data | 4 |
T-L-8 | Operations on series and functions | 4 |
T-L-9 | Brown motions simulation, vizualization and analysis | 4 |
T-L-10 | Polynomial approximation and interpolation | 4 |
T-L-11 | GUI design | 4 |
T-L-12 | Solving difference and differential equantions in Simulink | 9 |
45 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to MATLAB: Getting Started, Scripts, Making Variables, Manipulating Variables, Basic Plotting | 4 |
T-W-2 | Visualization and Programming: Functions, Flow Control, Line Plots, Image/Surface Plots, Efficient Codes, Debugging | 4 |
T-W-3 | Solving Equations, Curve Fitting, and Numerical Techniques: Linear Algebra, Polynomials, Differentiation/Integration, Differential Equations | 4 |
T-W-4 | Difference Equations, Graphical User Interfaces, Simulink | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Presence | 45 |
A-L-2 | Reports preparation | 20 |
A-L-3 | Selfstudy | 25 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Presence | 15 |
A-W-2 | Selfstudy | 40 |
A-W-3 | Preparation for final examination | 5 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures and practical presentations |
M-2 | Practical exercises |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Continuous assesment |
S-2 | Ocena podsumowująca: Final assesment |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WE_1-_??_W01 Understand the main features of the MATLAB development environment | — | — | C-4, C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WE_1-_??_U01 Being able to carry out simple numerical computations and analyses using MATLAB | — | — | C-3, C-2, C-6, C-7, C-5 | T-L-3, T-L-1, T-L-4, T-L-12, T-L-11, T-L-2, T-L-5, T-L-10, T-L-8, T-L-7, T-L-6, T-L-9 | M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WE_1-_??_W01 Understand the main features of the MATLAB development environment | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge about Matlab | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WE_1-_??_U01 Being able to carry out simple numerical computations and analyses using MATLAB | 2,0 | |
3,0 | Student can do basic calculations using Matlab | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Matlab Manuals, Mathworks Inc., 2019
- SIMULINK Model-Based and System-Based Design Using Simulink, Mathworks Inc., 2019
- MATLAB Getting Started Guide, Mathworks Inc., 2019, http://www.mathworks.com/help/pdf_doc/matlab/getstart.pdf
Literatura dodatkowa
- MATLAB Central (script, toolbox, blog, newsgroup) http://www.mathworks.com/matlabcentral/