Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Biosensing:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Biosensing | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów, Sygnałów i Elektroniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Sławomir Kocoń <Slawomir.Kocon@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Sławomir Kocoń <Slawomir.Kocon@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Informatics, Computer systems, Telecommunications, Networking, Fundamentals of Biomedical Engineering |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To provide actual knowledge on measuerements technologies in biomedical applications and to develop design skills in this field |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Basic principles in electrical bio measurements. | 1 |
T-L-2 | Impedance measurements of biosensors electrodes. | 2 |
T-L-3 | Assembly and test of heart rate monitor. | 3 |
T-L-4 | Assembly and test circuit of EMG sensor. | 2 |
T-L-5 | Wireless biomedical signal transfer. | 3 |
T-L-6 | Filtration of recorded biomedical signals. | 3 |
T-L-7 | Course summary. | 1 |
15 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Design and measurements of bio sensor electrodes. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to biosensing technology. | 2 |
T-W-2 | Principles of bio measurement. | 2 |
T-W-3 | Heart rate biosensors. | 2 |
T-W-4 | EMG sesnors. | 2 |
T-W-5 | ECG and pulsometers. | 2 |
T-W-6 | Noise cancallation in biomedical signals. | 4 |
T-W-7 | Future trends in bio measurement | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | accomplishment of practical lab task | 30 |
30 | ||
projekty | ||
A-P-1 | classes with consultations of project issues | 15 |
A-P-2 | preparation of project | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in lectures | 15 |
A-W-2 | selfstudy | 30 |
A-W-3 | preparartion to final test | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures with cases presentations |
M-2 | Laboratory exercises |
M-3 | Project. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Lectures – written exam |
S-2 | Ocena podsumowująca: Labs - accomplishment of lab tasks |
S-3 | Ocena podsumowująca: Project - report |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WE_1-_??_W01 To provide actual knowledge on sensors in biomedical applications | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-7, T-W-5, T-W-1, T-P-1 | M-1, M-3 | S-3, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WE_1-_??_U01 To provide actual develop design skills in sensors in biomedical applications | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-2, T-P-1, T-L-4 | M-3, M-2 | S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WE_1-_??_W01 To provide actual knowledge on sensors in biomedical applications | 2,0 | |
3,0 | The student knows the current knowledge about sensors in biomedical applications. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WE_1-_??_U01 To provide actual develop design skills in sensors in biomedical applications | 2,0 | |
3,0 | The student is able to design a sensors in biomedical applications | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Pier Andrea Serra, Biosensors, InTech, 2010
- John G. Webster, Medical Instrumentation. Application and Design., Wiley, 2009
- Yuan-Ting Zhang, Werable Medical Sensors and Systems, Springer, 2018
Literatura dodatkowa
- Antony P.F. Turner, Biosensors Fundamental and Applications, Oxford Science Publications, 1989