Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Signal Processing:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Signal Processing | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów, Sygnałów i Elektroniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Górecka <Joanna.Gorecka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Mathematics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To provide up to date knowledge on methods and techniques used in acquisition, processing and analysis of signals and to develop practical skills useful in this field. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Discrete-Time Signals | 2 |
T-L-2 | Fourier Transform Theorems | 5 |
T-L-3 | Discrete-Time Random Signals | 2 |
T-L-4 | z-Transform properties | 2 |
T-L-5 | Examples of filter design technique | 7 |
T-L-6 | Computation of the Discrete Fourier Transform (FFT analysis) | 4 |
T-L-7 | Fourier analysis of signals using the Discrete Fourier Transform | 6 |
T-L-8 | Discrete Hilbert Transforms properties | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to Discrete-Time Signals and Systems | 2 |
T-W-2 | Fourier Transform Theorems | 3 |
T-W-3 | The z-Transform | 3 |
T-W-4 | Sampling of Continuous-Time Signals | 4 |
T-W-5 | Transform analysis of Linear Time-Invariant Systems | 3 |
T-W-6 | Structures for Discrete-Time Systems | 2 |
T-W-7 | Filter Design Techniques | 6 |
T-W-8 | The Discrete Fourier Transform | 3 |
T-W-9 | Discrete Hilbert Transforms | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | accomplishment of lab tasks | 60 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | learning with lecture notes | 60 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | oral presentation (lectures), practical work in lab |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: grade, accomplishment of lab tasks |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WE_1-_??_W01 The student has knowledge on methods and techniques used in acquisition, processing and analysis of signals as well as on research methodology used in this field. He has practical skills useful in this area regarding signal measurements (instrumentation, specialized software tools). | — | — | C-1 | T-L-5, T-L-2, T-L-6, T-W-2, T-W-7, T-W-5, T-W-9, T-L-4, T-L-8, T-W-8, T-W-6, T-L-7, T-L-1, T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-L-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WE_1-_??_U01 The student has practice knowledge on methods and techniques used in acquisition, processing and analysis of signals as well as on research methodology used in this field. He has practical skills useful in this area regarding signal measurements (instrumentation, specialized software tools). | — | — | C-1 | T-L-2, T-W-7, T-L-4, T-L-6, T-L-7, T-W-8, T-W-4, T-L-5, T-W-2, T-L-1, T-L-3, T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-L-8, T-W-9, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WE_1-_??_W01 The student has knowledge on methods and techniques used in acquisition, processing and analysis of signals as well as on research methodology used in this field. He has practical skills useful in this area regarding signal measurements (instrumentation, specialized software tools). | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge in signal processing. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WE_1-_??_U01 The student has practice knowledge on methods and techniques used in acquisition, processing and analysis of signals as well as on research methodology used in this field. He has practical skills useful in this area regarding signal measurements (instrumentation, specialized software tools). | 2,0 | |
3,0 | Student has practical skills useful in signal processing. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Oppenheim A.V, Schafer R.W., Digital Signal Processing, 2001
- Oppenheim A.V, Schafer R.W., Discrete-Time Signal Processing, Prentice Hall; 2 edition, 1999
- Proakis J.G., Digital Signal Processing: Principles, Algorithms and Applications, Prentice Hall; 3rd edition, 1995
Literatura dodatkowa
- Smith S.W., The Scientist & Engineer's Guide to Digital Signal Processing, California Technical Pub; 1st edition, 1997