Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu Genomics:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Genomics
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Genetyki i Ogólnej Hodowli Zwierząt
Nauczyciel odpowiedzialny Daniel Polasik <Daniel.Polasik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 15 2,00,49zaliczenie
wykładyW1 15 2,00,51zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Molecular biology and genetics

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Get knowledge about genomes structure, sizes and evolution
C-2Get knowledge and training in methods of genomes analysis

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Isolation of plasmids and restriction mapping6
T-L-2Isolation of mtDNA and D-loop polymorphism analysis6
T-L-3Practical application of genomic databases.3
15
wykłady
T-W-1Introduction - history of genomics, fields, connection with other sciences2
T-W-2Size and structure of pro-, eukaryotic and organelle genomes with its comparison2
T-W-3Origin of new genes, ole of noncoding DNA3
T-W-4Diseases caused by genome architecture2
T-W-5Physical and genetic maps2
T-W-6Sequencing of genes and genomes2
T-W-7Methods in functional genomics2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Participation to classess15
A-L-2Study of reccomended literture15
A-L-3Consultations5
A-L-4Preparing for classes15
A-L-5Solving problems10
60
wykłady
A-W-1Participation to lectures15
A-W-2Study of recommended literature20
A-W-3Consultations5
A-W-4Preparing for the test18
A-W-5Writing the test2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Invormative lectures with multimedia presentations
M-2Laboratory works

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Writing test
S-2Ocena formująca: Assessment of student activity and preparing for classes

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiHZ_2-_??_W01
Student explains the issues related to the analysis of genomic sequences including genome projects and has knowledge in the area of the functional and comparative genomics.
C-1, C-2T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3, T-W-2, T-W-4M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiHZ_2-_??_U01
Student perceives genome in holistic way regarding to its structure and function and acquired the ability to explore the databases containing deposited sequences and genomes data
C-1, C-2T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-2, T-L-1, T-L-2, T-L-3M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiHZ_2-_??_K01
Student creates an active attitude, has the ability to holisitc view on the facts and see the issues in a broader context
C-1, C-2T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-2, T-L-3M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiHZ_2-_??_W01
Student explains the issues related to the analysis of genomic sequences including genome projects and has knowledge in the area of the functional and comparative genomics.
2,0
3,0Students knows basic terms in genomics, some structures and sizes of genomes and ways of genome sequencing
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiHZ_2-_??_U01
Student perceives genome in holistic way regarding to its structure and function and acquired the ability to explore the databases containing deposited sequences and genomes data
2,0
3,0Student explains complexity of genomes, simply explores databases and indicates methods of genomes analysis
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiHZ_2-_??_K01
Student creates an active attitude, has the ability to holisitc view on the facts and see the issues in a broader context
2,0
3,0Student is aware of biological processes complexity and recognizes the role of genome within them
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. T.A. Brown, Genomes 3, Garland Science, 2006
  2. A. Lesk, Introduction to genomics, Oxford University Press, 2012

Literatura dodatkowa

  1. G. Gibson, S. Muse, A Primer of Genome Science, Third Edition, Sinauer Associates Inc., 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Isolation of plasmids and restriction mapping6
T-L-2Isolation of mtDNA and D-loop polymorphism analysis6
T-L-3Practical application of genomic databases.3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Introduction - history of genomics, fields, connection with other sciences2
T-W-2Size and structure of pro-, eukaryotic and organelle genomes with its comparison2
T-W-3Origin of new genes, ole of noncoding DNA3
T-W-4Diseases caused by genome architecture2
T-W-5Physical and genetic maps2
T-W-6Sequencing of genes and genomes2
T-W-7Methods in functional genomics2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Participation to classess15
A-L-2Study of reccomended literture15
A-L-3Consultations5
A-L-4Preparing for classes15
A-L-5Solving problems10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation to lectures15
A-W-2Study of recommended literature20
A-W-3Consultations5
A-W-4Preparing for the test18
A-W-5Writing the test2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiHZ_2-_??_W01Student explains the issues related to the analysis of genomic sequences including genome projects and has knowledge in the area of the functional and comparative genomics.
Cel przedmiotuC-1Get knowledge about genomes structure, sizes and evolution
C-2Get knowledge and training in methods of genomes analysis
Treści programoweT-W-1Introduction - history of genomics, fields, connection with other sciences
T-W-5Physical and genetic maps
T-W-6Sequencing of genes and genomes
T-W-7Methods in functional genomics
T-W-3Origin of new genes, ole of noncoding DNA
T-W-2Size and structure of pro-, eukaryotic and organelle genomes with its comparison
T-W-4Diseases caused by genome architecture
Metody nauczaniaM-1Invormative lectures with multimedia presentations
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Writing test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Students knows basic terms in genomics, some structures and sizes of genomes and ways of genome sequencing
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiHZ_2-_??_U01Student perceives genome in holistic way regarding to its structure and function and acquired the ability to explore the databases containing deposited sequences and genomes data
Cel przedmiotuC-1Get knowledge about genomes structure, sizes and evolution
C-2Get knowledge and training in methods of genomes analysis
Treści programoweT-W-5Physical and genetic maps
T-W-6Sequencing of genes and genomes
T-W-7Methods in functional genomics
T-W-2Size and structure of pro-, eukaryotic and organelle genomes with its comparison
T-L-1Isolation of plasmids and restriction mapping
T-L-2Isolation of mtDNA and D-loop polymorphism analysis
T-L-3Practical application of genomic databases.
Metody nauczaniaM-1Invormative lectures with multimedia presentations
M-2Laboratory works
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Writing test
S-2Ocena formująca: Assessment of student activity and preparing for classes
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student explains complexity of genomes, simply explores databases and indicates methods of genomes analysis
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiHZ_2-_??_K01Student creates an active attitude, has the ability to holisitc view on the facts and see the issues in a broader context
Cel przedmiotuC-1Get knowledge about genomes structure, sizes and evolution
C-2Get knowledge and training in methods of genomes analysis
Treści programoweT-W-5Physical and genetic maps
T-W-6Sequencing of genes and genomes
T-W-3Origin of new genes, ole of noncoding DNA
T-W-2Size and structure of pro-, eukaryotic and organelle genomes with its comparison
T-L-3Practical application of genomic databases.
Metody nauczaniaM-1Invormative lectures with multimedia presentations
M-2Laboratory works
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Writing test
S-2Ocena formująca: Assessment of student activity and preparing for classes
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is aware of biological processes complexity and recognizes the role of genome within them
3,5
4,0
4,5
5,0