Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Molecular Diagnostics:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Molecular Diagnostics | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki i Ogólnej Hodowli Zwierząt | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Terman <Arkadiusz.Terman@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of molecular technique. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Acquaint the students to versatile tools and techniques employed in diagnostic molecular and recombinant DNA technology. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Preventing contamination, DNA extraction, asses purity of DNA | 3 |
T-L-2 | Application of DNA testing. preparation the samples to analysis. | 3 |
T-L-3 | Molecular laboratory diagnostic of different genetic deseases. | 7 |
T-L-4 | Analysis of results | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Nucleid acid structure, extraction and probe preparation. | 3 |
T-W-2 | Manipulation DNA sequences with versatile DNA modifying enzymes. | 3 |
T-W-3 | DNA amplification methods, mutational analysis, sample preparations. | 3 |
T-W-4 | Alternative methods for amplified nucleic acid testing | 2 |
T-W-5 | Genes therapy, applications in diagnostic of genetic disorden, human genome project. | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in laboratories | 15 |
A-L-2 | Self work with specialised publications | 20 |
A-L-3 | Laboratury projet preparation | 30 |
A-L-4 | Consultation | 10 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 15 |
A-W-2 | Self stady of recommended literature | 15 |
A-W-3 | Preparing for the writting test | 20 |
A-W-4 | Consultations | 10 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Theoretical lectures |
M-2 | Laboratory works |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Writting test |
S-2 | Ocena formująca: Presentation |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_W01 Studenst knows the diagnostic basics used in the laboratory | — | — | C-1 | T-L-3, T-W-1, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_U01 Student can indenpendently perform genetic diagnostic test | — | — | C-1 | T-L-4, T-W-3 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_K01 Can explain the purpose of use genetic diagnostic test | — | — | C-1 | T-L-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_W01 Studenst knows the diagnostic basics used in the laboratory | 2,0 | |
3,0 | Student knows the information about different molecular diagnostic tests | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_U01 Student can indenpendently perform genetic diagnostic test | 2,0 | |
3,0 | Studnet can use on his own molecular tests | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_K01 Can explain the purpose of use genetic diagnostic test | 2,0 | |
3,0 | Student can explain which test can use in diagnostic | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bruns D.E, Ashwood E.R., Burtis C.A., Fundamentals of molecular diagnostic, 2011
- Coleman W.B., Molecular Diagnostic, Springer, 2005
Literatura dodatkowa
- Debnath M., Molecular diagnostic: Promises and possibillities, Springer, Netherland, 2010