Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Molecular Biology:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Molecular Biology
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Genetyki i Ogólnej Hodowli Zwierząt
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Terman <Arkadiusz.Terman@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 2,00,51zaliczenie
laboratoriaL1 15 2,00,49zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basics of molecular genetics

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Get knowledge about molecular gene organization
C-2Get the practical experience in genetic analysis

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Extraction and purification of cellular RNA3
T-L-2Gel electrophoresis to check RNA.2
T-L-3PCR- clean up and cloning reaction3
T-L-4Primer design, CAPS search.2
T-L-5Genomic sequence analysis: gene finding, BLAST searching, genome annotation.3
T-L-6DNA sequence analysis - cloning strategies, computer-assisted restriction analysis.2
15
wykłady
T-W-1Introduction: History of molecular biology, DNA as the genetic material, nucleic acid structure, hybridization.2
T-W-2DNA replication, bacterial and eucaryotic DNA polymerases.2
T-W-3Gene structure, replication, transcription, translation.4
T-W-4RNA processing: splicing, spliceosomes, snRNPs, self splicing introns, polyadenylation.4
T-W-5Eucaryotic transcriptional regulation, transposons, recombination.3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Participation in classes15
A-L-2Self work with specialised publications15
A-L-3Laboratury projet preparation20
A-L-4Consultation10
60
wykłady
A-W-1Participation in lectures15
A-W-2Self stady of recommended literature25
A-W-3Preparing for the writting test10
A-W-4Consultations10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Theoretical lectures
M-2Laboratory works

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Writting test
S-2Ocena formująca: Presentation

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiHZ_1-_null_W01
Understanding of molecular mechanisms of genome functioning
C-1T-W-1, T-W-3M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiHZ_1-_null_U01
Ability to differentiate basic processes ongoing in a living cell
C-2T-L-6, T-L-3, T-L-4M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiHZ_1-_null_K01
Teaching and explaining of basic molecular processes ongoing in cells of living organisms
C-1T-W-1, T-W-3, T-W-2M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiHZ_1-_null_W01
Understanding of molecular mechanisms of genome functioning
2,0
3,0Student knows the basic information about molecular biology
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiHZ_1-_null_U01
Ability to differentiate basic processes ongoing in a living cell
2,0
3,0Student knows how to use the basic laboratory analysis
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiHZ_1-_null_K01
Teaching and explaining of basic molecular processes ongoing in cells of living organisms
2,0
3,0Student can explain how to use molecular biology in live science
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Weaver R., Hill M.G., Miolecular Biology, 2001
  2. Watson J.D., Molecular Biology of the gene, Pearson Education, 2013

Literatura dodatkowa

  1. Albertis B et all., Molecular Biology of the Cell, Garland Publishing, New York, 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Extraction and purification of cellular RNA3
T-L-2Gel electrophoresis to check RNA.2
T-L-3PCR- clean up and cloning reaction3
T-L-4Primer design, CAPS search.2
T-L-5Genomic sequence analysis: gene finding, BLAST searching, genome annotation.3
T-L-6DNA sequence analysis - cloning strategies, computer-assisted restriction analysis.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Introduction: History of molecular biology, DNA as the genetic material, nucleic acid structure, hybridization.2
T-W-2DNA replication, bacterial and eucaryotic DNA polymerases.2
T-W-3Gene structure, replication, transcription, translation.4
T-W-4RNA processing: splicing, spliceosomes, snRNPs, self splicing introns, polyadenylation.4
T-W-5Eucaryotic transcriptional regulation, transposons, recombination.3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Participation in classes15
A-L-2Self work with specialised publications15
A-L-3Laboratury projet preparation20
A-L-4Consultation10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures15
A-W-2Self stady of recommended literature25
A-W-3Preparing for the writting test10
A-W-4Consultations10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiHZ_1-_null_W01Understanding of molecular mechanisms of genome functioning
Cel przedmiotuC-1Get knowledge about molecular gene organization
Treści programoweT-W-1Introduction: History of molecular biology, DNA as the genetic material, nucleic acid structure, hybridization.
T-W-3Gene structure, replication, transcription, translation.
Metody nauczaniaM-1Theoretical lectures
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Writting test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student knows the basic information about molecular biology
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiHZ_1-_null_U01Ability to differentiate basic processes ongoing in a living cell
Cel przedmiotuC-2Get the practical experience in genetic analysis
Treści programoweT-L-6DNA sequence analysis - cloning strategies, computer-assisted restriction analysis.
T-L-3PCR- clean up and cloning reaction
T-L-4Primer design, CAPS search.
Metody nauczaniaM-2Laboratory works
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Presentation
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student knows how to use the basic laboratory analysis
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiHZ_1-_null_K01Teaching and explaining of basic molecular processes ongoing in cells of living organisms
Cel przedmiotuC-1Get knowledge about molecular gene organization
Treści programoweT-W-1Introduction: History of molecular biology, DNA as the genetic material, nucleic acid structure, hybridization.
T-W-3Gene structure, replication, transcription, translation.
T-W-2DNA replication, bacterial and eucaryotic DNA polymerases.
Metody nauczaniaM-1Theoretical lectures
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Writting test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student can explain how to use molecular biology in live science
3,5
4,0
4,5
5,0