Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Industrial Enzymology:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Industrial Enzymology | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Immunologii, Mikrobiologii i Chemii Fizjologicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Radosław Drozd <Radoslaw.Drozd@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowlage of chemistry, biochemistry and biophysic |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The purpose of the course is to teach students about technologies of industrial enzymes manufacturing and characterize the advantages of using enzyme preparations in the industry. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Estimation of basic catalytical parameters of enzymes with invertase form S. cerevisiae as model | 6 |
T-L-2 | Production laccase from T.versicolor | 4 |
T-L-3 | Immobilization of alpha amylase on polysaccharides carriers | 3 |
T-L-4 | Starch conversion by immobilised amylolytic enzymes for biofuel production | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Principles of enzymology | 6 |
T-W-2 | Methods of enzymes production for industrial applications | 2 |
T-W-3 | Strategies for improving enzymes for industrial application | 2 |
T-W-4 | Enzymes in food industry | 2 |
T-W-5 | Enzymes in biofuel production | 2 |
T-W-6 | Enzymes in environment protection | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in laboratory classes | 15 |
A-L-2 | Project preparation | 15 |
A-L-3 | Reading and analysis of specialised literature | 30 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Parcypitation in lectures | 15 |
A-W-2 | Reading and analysis of specialised literature | 30 |
A-W-3 | Analysis of scientific articles indicated by the teacher | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lectures |
M-2 | disscusion |
M-3 | laboratory lectures |
M-4 | preparation of project |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Presentation of project |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_W01 Student has knowledge about importance, usefulness and application area, sources and methods of modification of enzymes from various sources for use in industry | — | — | C-1 | T-W-6, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-4, T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-4 | M-1, M-4, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_U01 Students choose and apply appropriate tools for enzyme characterisation, and its modification for further use in industry | — | — | C-1 | T-W-6, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-4, T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-4 | M-1, M-4, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_K01 Students understand importance of technical enzymes in modern industry development | — | — | C-1 | T-W-6, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-4, T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-4 | M-1, M-4, M-3, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_W01 Student has knowledge about importance, usefulness and application area, sources and methods of modification of enzymes from various sources for use in industry | 2,0 | |
3,0 | The report ofproject preparation and presentation | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_U01 Students choose and apply appropriate tools for enzyme characterisation, and its modification for further use in industry | 2,0 | |
3,0 | The project report preparation and presentation | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_K01 Students understand importance of technical enzymes in modern industry development | 2,0 | |
3,0 | The project report preparation and presentation | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Wolfgang Aehle red., Enzymes in Industry: Production and Applications, Willey VCH, 2007, III
- Allan Svendsen, Enzyme Functionality: Design, Engineering and Screening, 2004
- Christoph Wittmann i Rainer Krull red., Biosystems Engineering I: Creating Superior Biocatalysts, Tom 1, Springer, 2010
- Girish Shukla i Ajit Varma, Soil Enzymology, Springer, 2011
Literatura dodatkowa
- Athel Cornish-Bowden, Fundamentals of Enzyme Kinetics, Portland Press, Londyn, 2002, III