Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Genetic Markers for Food Quality:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Genetic Markers for Food Quality | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki i Ogólnej Hodowli Zwierząt | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Daniel Polasik <Daniel.Polasik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basics of genetics, physiology and molecular genetics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To familiarize students with possibility of genetic markers use in food analysis |
C-2 | Practical use of DNA analysis to assess food quality |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Methodological approach for food markers detection | 2 |
T-L-2 | Food fraud detection | 4 |
T-L-3 | DNA test for lactose intolerance | 4 |
T-L-4 | Tests for "supertaster" | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction, history, basic terms, markers classes, criteria of markers application | 2 |
T-W-2 | Genetic markers of taste and food preferences | 2 |
T-W-3 | Methods for GMO detection in food | 2 |
T-W-4 | Application of markers in food authentication | 2 |
T-W-5 | DNA barcoding and its application in food industry | 2 |
T-W-6 | Genetic markers for: •fruit and vegetables quality •milk quality and quantity •different meat species quality | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Parcipitation to classes | 15 |
A-L-2 | Study of reccomended literature | 15 |
A-L-3 | Preparing for the classes | 15 |
A-L-4 | Preparing the multimedia presentation | 10 |
A-L-5 | Consultations | 5 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Parcipitation to lectures | 15 |
A-W-2 | Study of reccomended literature | 18 |
A-W-3 | Consultations | 8 |
A-W-4 | Preparing for the test | 16 |
A-W-5 | Writing the test | 2 |
59 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Invormative lectures with multimedia presentations |
M-2 | Laboratory works |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Writing test |
S-2 | Ocena formująca: Assessment of multimedia presentation |
S-3 | Ocena formująca: Assessment of student activity and preparing for classes |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_null_W01 Students indicates the need and practical application of DNA markers in food analysis | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-4, T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_null_U01 Student gained skills in the food analysis by use DNA markers and can define the dangers associated with consumption of non-authentic food | — | — | C-2 | T-W-3, T-W-4, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-1 | M-2 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_null_K01 Student is aware of needs and benefits of DNA markers application by the food analysis | — | — | C-1, C-2 | T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-L-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_null_W01 Students indicates the need and practical application of DNA markers in food analysis | 2,0 | |
3,0 | Student gives few examples of DNA markers application in food analysis | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_null_U01 Student gained skills in the food analysis by use DNA markers and can define the dangers associated with consumption of non-authentic food | 2,0 | |
3,0 | Student gained basic experience in food analysis by use DNA markers and gives few examples of food fraud | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_null_K01 Student is aware of needs and benefits of DNA markers application by the food analysis | 2,0 | |
3,0 | Student simply explains why DNA markers are usefull in food analysis | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- R. Blair, J. M. Regenstein, Genetic Modification and Food Quality: A Down to Earth Analysis, John Wiley & Sons, Ltd., 2015
- D. Sun, Modern Techniques for Food Authentication, Elsevier, 2008
Literatura dodatkowa
- I. S. Arvanitoyannis, Authenticity of Foods of Animal Origin, CRC Press, 2015
- S. Sforza, Food Authentication Using Bioorganic Molecules, DEStech Publications, Inc., 2013