Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Genetic Markers for Food Quality:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Genetic Markers for Food Quality
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Genetyki i Ogólnej Hodowli Zwierząt
Nauczyciel odpowiedzialny Daniel Polasik <Daniel.Polasik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 15 2,00,49zaliczenie
wykładyW1 15 2,00,51zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basics of genetics, physiology and molecular genetics

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1To familiarize students with possibility of genetic markers use in food analysis
C-2Practical use of DNA analysis to assess food quality

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Methodological approach for food markers detection2
T-L-2Food fraud detection4
T-L-3DNA test for lactose intolerance4
T-L-4Tests for "supertaster"5
15
wykłady
T-W-1Introduction, history, basic terms, markers classes, criteria of markers application2
T-W-2Genetic markers of taste and food preferences2
T-W-3Methods for GMO detection in food2
T-W-4Application of markers in food authentication2
T-W-5DNA barcoding and its application in food industry2
T-W-6Genetic markers for: •fruit and vegetables quality •milk quality and quantity •different meat species quality5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Parcipitation to classes15
A-L-2Study of reccomended literature15
A-L-3Preparing for the classes15
A-L-4Preparing the multimedia presentation10
A-L-5Consultations5
60
wykłady
A-W-1Parcipitation to lectures15
A-W-2Study of reccomended literature18
A-W-3Consultations8
A-W-4Preparing for the test16
A-W-5Writing the test2
59

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Invormative lectures with multimedia presentations
M-2Laboratory works

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Writing test
S-2Ocena formująca: Assessment of multimedia presentation
S-3Ocena formująca: Assessment of student activity and preparing for classes

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiHZ_1-_null_W01
Students indicates the need and practical application of DNA markers in food analysis
C-1T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-4, T-W-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiHZ_1-_null_U01
Student gained skills in the food analysis by use DNA markers and can define the dangers associated with consumption of non-authentic food
C-2T-W-3, T-W-4, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-1M-2S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiHZ_1-_null_K01
Student is aware of needs and benefits of DNA markers application by the food analysis
C-1, C-2T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-L-1M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiHZ_1-_null_W01
Students indicates the need and practical application of DNA markers in food analysis
2,0
3,0Student gives few examples of DNA markers application in food analysis
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiHZ_1-_null_U01
Student gained skills in the food analysis by use DNA markers and can define the dangers associated with consumption of non-authentic food
2,0
3,0Student gained basic experience in food analysis by use DNA markers and gives few examples of food fraud
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiHZ_1-_null_K01
Student is aware of needs and benefits of DNA markers application by the food analysis
2,0
3,0Student simply explains why DNA markers are usefull in food analysis
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. R. Blair, J. M. Regenstein, Genetic Modification and Food Quality: A Down to Earth Analysis, John Wiley & Sons, Ltd., 2015
  2. D. Sun, Modern Techniques for Food Authentication, Elsevier, 2008

Literatura dodatkowa

  1. I. S. Arvanitoyannis, Authenticity of Foods of Animal Origin, CRC Press, 2015
  2. S. Sforza, Food Authentication Using Bioorganic Molecules, DEStech Publications, Inc., 2013

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Methodological approach for food markers detection2
T-L-2Food fraud detection4
T-L-3DNA test for lactose intolerance4
T-L-4Tests for "supertaster"5
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Introduction, history, basic terms, markers classes, criteria of markers application2
T-W-2Genetic markers of taste and food preferences2
T-W-3Methods for GMO detection in food2
T-W-4Application of markers in food authentication2
T-W-5DNA barcoding and its application in food industry2
T-W-6Genetic markers for: •fruit and vegetables quality •milk quality and quantity •different meat species quality5
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Parcipitation to classes15
A-L-2Study of reccomended literature15
A-L-3Preparing for the classes15
A-L-4Preparing the multimedia presentation10
A-L-5Consultations5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Parcipitation to lectures15
A-W-2Study of reccomended literature18
A-W-3Consultations8
A-W-4Preparing for the test16
A-W-5Writing the test2
59
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiHZ_1-_null_W01Students indicates the need and practical application of DNA markers in food analysis
Cel przedmiotuC-1To familiarize students with possibility of genetic markers use in food analysis
Treści programoweT-W-5DNA barcoding and its application in food industry
T-W-3Methods for GMO detection in food
T-W-6Genetic markers for: •fruit and vegetables quality •milk quality and quantity •different meat species quality
T-W-2Genetic markers of taste and food preferences
T-W-4Application of markers in food authentication
T-W-1Introduction, history, basic terms, markers classes, criteria of markers application
Metody nauczaniaM-1Invormative lectures with multimedia presentations
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Writing test
S-2Ocena formująca: Assessment of multimedia presentation
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student gives few examples of DNA markers application in food analysis
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiHZ_1-_null_U01Student gained skills in the food analysis by use DNA markers and can define the dangers associated with consumption of non-authentic food
Cel przedmiotuC-2Practical use of DNA analysis to assess food quality
Treści programoweT-W-3Methods for GMO detection in food
T-W-4Application of markers in food authentication
T-L-2Food fraud detection
T-L-3DNA test for lactose intolerance
T-L-4Tests for "supertaster"
T-L-1Methodological approach for food markers detection
Metody nauczaniaM-2Laboratory works
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Assessment of student activity and preparing for classes
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student gained basic experience in food analysis by use DNA markers and gives few examples of food fraud
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiHZ_1-_null_K01Student is aware of needs and benefits of DNA markers application by the food analysis
Cel przedmiotuC-1To familiarize students with possibility of genetic markers use in food analysis
C-2Practical use of DNA analysis to assess food quality
Treści programoweT-W-5DNA barcoding and its application in food industry
T-W-6Genetic markers for: •fruit and vegetables quality •milk quality and quantity •different meat species quality
T-W-4Application of markers in food authentication
T-L-1Methodological approach for food markers detection
Metody nauczaniaM-2Laboratory works
M-1Invormative lectures with multimedia presentations
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Writing test
S-2Ocena formująca: Assessment of multimedia presentation
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student simply explains why DNA markers are usefull in food analysis
3,5
4,0
4,5
5,0