Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu Pre-diploma Studio:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Pre-diploma Studio
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Projektowania Architektonicznego
Nauczyciel odpowiedzialny Jarosław Bondar <Jaroslaw.Bondar@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Competence in architectural design in a large scale and complex function. Required knowledge: building construction, building installation (ventilation, plumbing, wiring), architectural drawing and modelling, building legislation. Former courses credits are required.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Solving both the pre-project and project work-related diploma thesis.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Solving both the pre-project and project work-related diploma thesis.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Choice of the subject of various scales and range of description, an analysis of potential possibilities of design solution, an analysis of critical points, research on function variability and mobility, material and energy efficiency solutions, an analysis of building structures in the context of the life cycle and ecological profile for the accepted solutions. Base for thesis formulation.60
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1workshop - design studio

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Completing of term project (A3 format, min.4 large-scale illustrations and digital version on CD, saved in PDF extension) and a project book, containing drafts regarding project, inspirations and resources, presenting development of the work during the project exercises and thesis draft description.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiA_2-_??_W01
Analisys and research aimed to formulate major architectural goals, difficulties and architectural problems.
C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiA_2-_??_U01
Analitycal and creative abilities concerning designing process.
C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiA_2-_??_K01
Competence range adequate to the selected subject scope of pre-diploma project.
C-1T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiA_2-_??_W01
Analisys and research aimed to formulate major architectural goals, difficulties and architectural problems.
2,0
3,0Project adequate to elaborated conditions and public presentation.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiA_2-_??_U01
Analitycal and creative abilities concerning designing process.
2,0
3,0Project adequate to elaborated conditions and p[ublic presentation.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiA_2-_??_K01
Competence range adequate to the selected subject scope of pre-diploma project.
2,0
3,0Project adequate to elaborated conditions and public presentation.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Alexander Ch., Alexander Ch.: A Patern Language - Towns, Buildings, Construction, Oxford University Press, ew york, 1977
  2. Brand S., How Buildings Learn: What happens After They`re Built, Viking Press, New York, 1994
  3. Hardy H., Performing Arts Facilities, John Wiley, Hoboken, 2006
  4. NcDonough W, Braungatt: Cradle to Cradle: Remaking the Way We Make Things, North Point Press, San Francisco, 2002
  5. Schwanke, DC, Mixed-Use Development Handbook, ULI, Washington, 2003

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Solving both the pre-project and project work-related diploma thesis.15
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Choice of the subject of various scales and range of description, an analysis of potential possibilities of design solution, an analysis of critical points, research on function variability and mobility, material and energy efficiency solutions, an analysis of building structures in the context of the life cycle and ecological profile for the accepted solutions. Base for thesis formulation.60
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiA_2-_??_W01Analisys and research aimed to formulate major architectural goals, difficulties and architectural problems.
Cel przedmiotuC-1Solving both the pre-project and project work-related diploma thesis.
Treści programoweT-P-1Solving both the pre-project and project work-related diploma thesis.
Metody nauczaniaM-1workshop - design studio
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Completing of term project (A3 format, min.4 large-scale illustrations and digital version on CD, saved in PDF extension) and a project book, containing drafts regarding project, inspirations and resources, presenting development of the work during the project exercises and thesis draft description.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Project adequate to elaborated conditions and public presentation.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiA_2-_??_U01Analitycal and creative abilities concerning designing process.
Cel przedmiotuC-1Solving both the pre-project and project work-related diploma thesis.
Treści programoweT-P-1Solving both the pre-project and project work-related diploma thesis.
Metody nauczaniaM-1workshop - design studio
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Completing of term project (A3 format, min.4 large-scale illustrations and digital version on CD, saved in PDF extension) and a project book, containing drafts regarding project, inspirations and resources, presenting development of the work during the project exercises and thesis draft description.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Project adequate to elaborated conditions and p[ublic presentation.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiA_2-_??_K01Competence range adequate to the selected subject scope of pre-diploma project.
Cel przedmiotuC-1Solving both the pre-project and project work-related diploma thesis.
Treści programoweT-P-1Solving both the pre-project and project work-related diploma thesis.
Metody nauczaniaM-1workshop - design studio
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Completing of term project (A3 format, min.4 large-scale illustrations and digital version on CD, saved in PDF extension) and a project book, containing drafts regarding project, inspirations and resources, presenting development of the work during the project exercises and thesis draft description.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Project adequate to elaborated conditions and public presentation.
3,5
4,0
4,5
5,0