Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu ARCHITECTURAL DESIGN FOr MASTERS DIPLOMA PROJECT:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | ARCHITECTURAL DESIGN FOr MASTERS DIPLOMA PROJECT | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com> | ||
Inni nauczyciele | Jakub Gołębiewski <Jakub.Golebiewski@zut.edu.pl>, Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com>, Maciej Płotkowiak <mplotkowiak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | The whole knowledge, skills and competence of students gained during the bachalor studies (S1) and master degree studies (S2) |
W-2 | Abilities to present in the design course the design, workshop and methodological skills concerning the architectural design, considering the cultural , technical, social and environmental points of view |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | C1. Shaping the skills to formulate scientific statements and to formulate research methods in the area of architectural design, bearing in mind the future master diploma project |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Description of potential problems and themes for the diploma projects, their scope and forms of presentation | 3 |
T-P-2 | 2 Description of scientific work methodology and estimation of the initial schedule of the design work | 3 |
T-P-3 | 3 Elaboration of several analyses and surveys leading to definition of design problems | 3 |
T-P-4 | 4 Introduction of variable 3D simulations, material and technological variations, modelling, visualising, virtual modelling with highlighthening of design findings and conclusions | 3 |
T-P-5 | 5 Elaboration of viariables conceptual design solutionswith descriptive part (bibligraphy, reference projects) | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | taking part in the group activities | 15 |
A-P-2 | individual work of students with 3D models and computer design | 105 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Elaboration of the scientific problem in spatial, functional, structural, formal, social, environmental or/and heritage oriented sense, acordingly formulation of the functional program |
M-2 | Structural analyses |
M-3 | Design initialisation by sketching, physical modelling |
M-4 | 2D CAD drawings, graphic and engineering content |
M-5 | 3D CAD modelling and rendering |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: resuming - evaluation of completion and quality of the semester design as a base for continuation in the future master diploma project |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_2-_S2-II/3a_W01 Preparation of the diploma thesis. Appropriate preparation for the profession of architect. Submission of the diploma project in accordance with the general findings of the Dean of WBiA. | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-4, T-P-3, T-P-2, T-P-5 | M-5, M-3, M-2, M-4, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_2-_S2-II/3a_U01 Knowledge on design methods, tools, prescriptions, limits and relations to other problems. Abilities: • to analyze areas, buildings, written and archive documents, • to prepare presentation on given topic, • to elaborate personal workshop in design. | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-3, T-P-4, T-P-2, T-P-5 | M-4, M-5, M-3, M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_2-_S2-II/3a_K01 Preparation of the diploma thesis. Appropriate preparation for the profession of architect. Submission of the diploma project in accordance with the general findings of the Dean of WBiA. | — | — | C-1 | T-P-3, T-P-2, T-P-4, T-P-1, T-P-5 | M-3, M-1, M-4, M-5, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_2-_S2-II/3a_W01 Preparation of the diploma thesis. Appropriate preparation for the profession of architect. Submission of the diploma project in accordance with the general findings of the Dean of WBiA. | 2,0 | |
3,0 | Student has basic competences in the field of knowledge acquired during the course of study and to practice the profession of architect / urban planner. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_2-_S2-II/3a_U01 Knowledge on design methods, tools, prescriptions, limits and relations to other problems. Abilities: • to analyze areas, buildings, written and archive documents, • to prepare presentation on given topic, • to elaborate personal workshop in design. | 2,0 | |
3,0 | Student has basic competences in the field of knowledge acquired during the course of study and to practice the profession of architect / urban planner. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_2-_S2-II/3a_K01 Preparation of the diploma thesis. Appropriate preparation for the profession of architect. Submission of the diploma project in accordance with the general findings of the Dean of WBiA. | 2,0 | |
3,0 | Student has basic competences in the field of knowledge acquired during the course of study and to practice the profession of architect / urban planner. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas
- Ferre A., Sakamoto T., others, Verb Matters, Actar
- Rogers R., Cities for a Small Planet, Faber&Faber
Literatura dodatkowa
- Norberg-Schulz Ch., Bycie, Przestrzeń, Architektura, Wydawnictwo Murator, 2011
- Wujek J., Mity i Utopie architerktury XX wieku, Arkady
- Zumthor P., Myślenie architekturą, Karakter