Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Architectural design – revitalization 1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Architectural design – revitalization 1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com> | ||
Inni nauczyciele | Katarzyna Krasowska <katarzyna.krasowska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | W-1 Student have to be absolvent of engineur studies (S1) |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | C-1 Preparation for the architectural design in the build environment , |
C-2 | C- 2 Developing skills, methods and rules in design of adaptations of historic buildings |
C-3 | C - 3 Developing methods and rules in protection, preservation and contemporary areal transformations within the monumental protection areas |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | T-P – 1 Group design activities, aiming in sensitive approach toward the existing cultural environment | 45 |
T-P-2 | TP -2 Presentation of historic research methods focused on analysis of historic source materials and information. | 15 |
60 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | TW- 1 Presentation of spatial, social, technical, environmental and functional problems and solutions connected to revitalization of inner city historic areas on hand of chosen Polish and international examples | 7 |
T-W-2 | TW – 2 Presentation of spatial, social, technical, environmental and functional problems and solutions in transformation of post industrial areas in contemporary developing cities on hand of chosen Polish and international examples | 8 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | AP-1 Range of exercise: The analysis of the historic-urban ensemble with evaluation of historic values and adjustment for contemporary use. Formulation of conservatory prescriptions (guidelines). | 60 |
A-P-2 | AP – 2 individual studies by the students | 90 |
150 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | AW-1 Participation in the lectures | 15 |
A-W-2 | AW -2 Individual studies | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | M-1 Analytical studies, appropriate to the needs described for the design performance. The design concept in the synthetic form, considering the external circumstances, functional and spatial program and preliminary conditions of the project |
M-2 | M-2 information based lecture |
M-3 | M-3 problem based lecture |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: S-1 P active presence at the design classes and lectures |
S-2 | Ocena podsumowująca: S-2 P evaluation of individual input of the student into the elaboration of historic-urban analysis (1 Semester) |
S-3 | Ocena podsumowująca: S-2 P evaluation of individual input of the student into the elaboration of historic-urban analysis (1 Semester) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_2-_CS2-II/1_W01 Theoretical preparation for architectural design in the existing cultural environment, designing adaptation and transformation of historical areas under conservation protection. | — | — | C-2, C-3, C-1 | T-W-1, T-P-1, T-W-2, T-P-2 | M-2, M-1, M-3 | S-2, S-1, S-3 |
WM-WBiA_2-_CS2-II/1_W02 Understanding the complexity of spatial planning in the historical and cultural areas, conservation zones, the ability to gather the necessary material initial for undertaking reconstruction and design activities, revalorization in areas with numerous stratifications cultural skills, the ability to develop a concept of revaluation historic complex and / or its revitalization. | — | — | C-2, C-1, C-3 | T-P-1, T-P-2, T-W-1, T-W-2 | M-2, M-1, M-3 | S-2, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_2-_??_U01 Ability to collect and cope with different data, methodological approach. Design in urban scale, focused on design in the build environment cityscape under monumental protection. | — | — | C-2, C-3, C-1 | T-P-1, T-W-2, T-W-1, T-P-2 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_2-_CS2-II/1_K01 Is able to design in the existing cultural environment. | — | — | C-2, C-1, C-3 | T-W-2, T-P-1, T-P-2, T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_2-_CS2-II/1_W01 Theoretical preparation for architectural design in the existing cultural environment, designing adaptation and transformation of historical areas under conservation protection. | 2,0 | |
3,0 | Has basic knowledge of the subject. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WBiA_2-_CS2-II/1_W02 Understanding the complexity of spatial planning in the historical and cultural areas, conservation zones, the ability to gather the necessary material initial for undertaking reconstruction and design activities, revalorization in areas with numerous stratifications cultural skills, the ability to develop a concept of revaluation historic complex and / or its revitalization. | 2,0 | |
3,0 | Has basic knowledge of the subject. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_2-_??_U01 Ability to collect and cope with different data, methodological approach. Design in urban scale, focused on design in the build environment cityscape under monumental protection. | 2,0 | |
3,0 | Has basic knowledge of the subject. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_2-_CS2-II/1_K01 Is able to design in the existing cultural environment. | 2,0 | |
3,0 | Has basic knowledge of the subject. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Cuthbert A.R., Designing Cities. Critical Readings in Urban Design, Blackwell Publishing, 2003
- Alexander Ch., A Pattern Language. Towns-Buildings-Construction, Oxford University Press, 1977
- Interreg Central Europe, Hanbook on Public-Private partnership in Biuld Heritage Revitalisation Projects, 2017
- Gehl J., Public Spaces - Public Life
Literatura dodatkowa
- Leonardo da Vinci Pilot Project Cz/04/b/F/PP-168014, Brownfields Handbook, 2006
- Journal of Urban Regeneration and Renewal