Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia środków pomocniczych i kosmetyków

Sylabus przedmiotu Polimery w środowiskach aktywnych biologicznie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Polimery w środowiskach aktywnych biologicznie
Specjalność Biopolimery i biomateriały
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Schmidt <Beata.Schmidt@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 105 3,50,46zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 15 0,50,54zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów z zagadnieniami dotyczącymi wszechstronności związków polimerowych szczególnie w środowisku aktywnym biologicznie

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Obliczanie średnich mas cząsteczkowych dla biopolimerów3
T-A-2Wyznaczanie parametrów ilościowych dla pochodnych kwasu akrylowego, metakrylowego i mlekowego2
T-A-3Dobieranie współczynników dla kopolimerów narażonych na działanie środowiska biologicznie aktywnego3
T-A-4Analiza danych i planowanie procesów reaktywnego wytłaczania dla polimerów używanych w środowisku aktywnym biologicznie3
T-A-5Otrzymywanie flokulantów i obliczanie dawki polimeru w zależności od środowiska2
T-A-6zaliczenie pisemne zajęć audyroryjnych2
15
laboratoria
T-L-1Blok 1- badania właściwości biopolimerów15
T-L-2Blok 2 - polimert włóknotwórcze, otrzymywanie i badanie ich odporności na czynniki biologiczne15
T-L-3Blok 3 - Polimery powłokotwórcze i ich badania w kierunku odporności biologicznej15
T-L-4Blok 4 - poleolefiny w środowisku aktywnym biologicznie15
T-L-5Blok 5 - Kopolimery przeznaczone do użytku w środowisku biologicznie aktywnym, otrzymywanie i badanie właściwości15
T-L-6Blok 6 - polimery naturalne wśrodowisku aktywnym biologicznie, otrzymywanie polimerów zmodyfikowanych i badania ich odporności na działanie czynników biologicznych15
T-L-7Blok 7 - badania flokulantów polimerowych w różnych środowiskach15
105

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1udział w zajęciach13
A-A-2zaliczenie zajęć audytoryjnych2
15
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach105
105

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1ćwiczenia auytoryjne z użyciem komputera
M-2ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-2Ocena podsumowująca: sprawozdanie

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D11-04_W01
Student ma roszerzoną wiedzę z zakresu technologii polimerów i oddziaływania procesów na środowisko oraz poznał naistotniejsze nowości technologiczne
TCH_2A_W01, TCH_2A_W04, TCH_2A_W05, TCH_2A_W06, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11, TCH_2A_W12, TCH_2A_W13C-1T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D11-04_U01
Student potrafi wykorzystywać metody eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii polimerów, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U08C-1T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D11-04_K01
Student prawidłowo identyfikuje, odpowiednio określa priorytety i potrafi roztrzygać dylematy związane z realizacją przez siebie lub innych zadania
TCH_2A_K04C-1T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D11-04_W01
Student ma roszerzoną wiedzę z zakresu technologii polimerów i oddziaływania procesów na środowisko oraz poznał naistotniejsze nowości technologiczne
2,0
3,0Zna w stopniu podstawowym główne grupy polimerów i wie jakie ma na nie odziaływanie środowisko aktywnie biologicznie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D11-04_U01
Student potrafi wykorzystywać metody eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii polimerów, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
2,0
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystywać metody eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii polimerów, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D11-04_K01
Student prawidłowo identyfikuje, odpowiednio określa priorytety i potrafi roztrzygać dylematy związane z realizacją przez siebie lub innych zadania
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym prawidłowo identyfikuje, odpowiednio określa priorytety i potrafi roztrzygać dylematy związane z realizacją przez siebie zadania
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Z. Florjańczyk, S. Penczek, Chemia polimerów, Politechnika Warszawska, Warszawa

Literatura dodatkowa

  1. różni, artykuły związane z polimerami testowanymi w środowisku aktywnym biologicznie, różne, z 3 ostatnich lat

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Obliczanie średnich mas cząsteczkowych dla biopolimerów3
T-A-2Wyznaczanie parametrów ilościowych dla pochodnych kwasu akrylowego, metakrylowego i mlekowego2
T-A-3Dobieranie współczynników dla kopolimerów narażonych na działanie środowiska biologicznie aktywnego3
T-A-4Analiza danych i planowanie procesów reaktywnego wytłaczania dla polimerów używanych w środowisku aktywnym biologicznie3
T-A-5Otrzymywanie flokulantów i obliczanie dawki polimeru w zależności od środowiska2
T-A-6zaliczenie pisemne zajęć audyroryjnych2
15

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Blok 1- badania właściwości biopolimerów15
T-L-2Blok 2 - polimert włóknotwórcze, otrzymywanie i badanie ich odporności na czynniki biologiczne15
T-L-3Blok 3 - Polimery powłokotwórcze i ich badania w kierunku odporności biologicznej15
T-L-4Blok 4 - poleolefiny w środowisku aktywnym biologicznie15
T-L-5Blok 5 - Kopolimery przeznaczone do użytku w środowisku biologicznie aktywnym, otrzymywanie i badanie właściwości15
T-L-6Blok 6 - polimery naturalne wśrodowisku aktywnym biologicznie, otrzymywanie polimerów zmodyfikowanych i badania ich odporności na działanie czynników biologicznych15
T-L-7Blok 7 - badania flokulantów polimerowych w różnych środowiskach15
105

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1udział w zajęciach13
A-A-2zaliczenie zajęć audytoryjnych2
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach105
105
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D11-04_W01Student ma roszerzoną wiedzę z zakresu technologii polimerów i oddziaływania procesów na środowisko oraz poznał naistotniejsze nowości technologiczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W01ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biotechnologii, technologii chemicznej, organicznej, nieorganicznej oraz technologii polimerów, której zakres dostosowany jest do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu ukończonej specjalności
TCH_2A_W04ma rozszerzoną wiedzę w zakresie oddziaływania procesów technologicznych na środowisko, bezpieczeństwa produkcji przemysłowych, uwarunkowań prawnych w zakresie zagrożeń środowiska
TCH_2A_W05w zależności od ukończonej specjalności ma szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień bezpośrednio związanych z tą specjalnością
TCH_2A_W06ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie technologii nieorganicznej, organicznej, polimerów i analityki chemicznej
TCH_2A_W10ma uporządkowaną pogłębioną wiedzę o surowcach, produktach i procesach stosowanych w przemyśle chemicznym w zakresie związanym z ukończoną specjalnością
TCH_2A_W11ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień technologii chemicznej aplikacji surowców, półproduktów, środków pomocniczych i produktów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
TCH_2A_W12ma wiedzę o kierunkach rozwoju technologii, najistotniejszych nowościach w zakresie technologii chemicznej, cyklu życia urządzeń i obiektów oraz kierunkach rozwoju i postępu związanych z ukończoną specjalnością
TCH_2A_W13ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych, stosownie do ukończonej specjalności
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów z zagadnieniami dotyczącymi wszechstronności związków polimerowych szczególnie w środowisku aktywnym biologicznie
Treści programoweT-L-2Blok 2 - polimert włóknotwórcze, otrzymywanie i badanie ich odporności na czynniki biologiczne
T-L-1Blok 1- badania właściwości biopolimerów
T-L-3Blok 3 - Polimery powłokotwórcze i ich badania w kierunku odporności biologicznej
T-L-4Blok 4 - poleolefiny w środowisku aktywnym biologicznie
T-L-5Blok 5 - Kopolimery przeznaczone do użytku w środowisku biologicznie aktywnym, otrzymywanie i badanie właściwości
T-L-6Blok 6 - polimery naturalne wśrodowisku aktywnym biologicznie, otrzymywanie polimerów zmodyfikowanych i badania ich odporności na działanie czynników biologicznych
T-L-7Blok 7 - badania flokulantów polimerowych w różnych środowiskach
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia auytoryjne z użyciem komputera
M-2ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-2Ocena podsumowująca: sprawozdanie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna w stopniu podstawowym główne grupy polimerów i wie jakie ma na nie odziaływanie środowisko aktywnie biologicznie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D11-04_U01Student potrafi wykorzystywać metody eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii polimerów, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U08potrafi wykorzystywać metody analityczne oraz eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów z zagadnieniami dotyczącymi wszechstronności związków polimerowych szczególnie w środowisku aktywnym biologicznie
Treści programoweT-L-2Blok 2 - polimert włóknotwórcze, otrzymywanie i badanie ich odporności na czynniki biologiczne
T-L-1Blok 1- badania właściwości biopolimerów
T-L-3Blok 3 - Polimery powłokotwórcze i ich badania w kierunku odporności biologicznej
T-L-4Blok 4 - poleolefiny w środowisku aktywnym biologicznie
T-L-5Blok 5 - Kopolimery przeznaczone do użytku w środowisku biologicznie aktywnym, otrzymywanie i badanie właściwości
T-L-6Blok 6 - polimery naturalne wśrodowisku aktywnym biologicznie, otrzymywanie polimerów zmodyfikowanych i badania ich odporności na działanie czynników biologicznych
T-L-7Blok 7 - badania flokulantów polimerowych w różnych środowiskach
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-2Ocena podsumowująca: sprawozdanie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystywać metody eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii polimerów, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D11-04_K01Student prawidłowo identyfikuje, odpowiednio określa priorytety i potrafi roztrzygać dylematy związane z realizacją przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K04prawidłowo identyfikuje, odpowiednio określa priorytety i potrafi rozstrzygać dylematy związane z realizacją przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów z zagadnieniami dotyczącymi wszechstronności związków polimerowych szczególnie w środowisku aktywnym biologicznie
Treści programoweT-L-2Blok 2 - polimert włóknotwórcze, otrzymywanie i badanie ich odporności na czynniki biologiczne
T-L-1Blok 1- badania właściwości biopolimerów
T-L-3Blok 3 - Polimery powłokotwórcze i ich badania w kierunku odporności biologicznej
T-L-4Blok 4 - poleolefiny w środowisku aktywnym biologicznie
T-L-5Blok 5 - Kopolimery przeznaczone do użytku w środowisku biologicznie aktywnym, otrzymywanie i badanie właściwości
T-L-6Blok 6 - polimery naturalne wśrodowisku aktywnym biologicznie, otrzymywanie polimerów zmodyfikowanych i badania ich odporności na działanie czynników biologicznych
T-L-7Blok 7 - badania flokulantów polimerowych w różnych środowiskach
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-2Ocena podsumowująca: sprawozdanie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym prawidłowo identyfikuje, odpowiednio określa priorytety i potrafi roztrzygać dylematy związane z realizacją przez siebie zadania
3,5
4,0
4,5
5,0