Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia środków pomocniczych i kosmetyków
Sylabus przedmiotu Polimery w środowiskach aktywnych biologicznie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Polimery w środowiskach aktywnych biologicznie | ||
Specjalność | Biopolimery i biomateriały | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Schmidt <Beata.Schmidt@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów z zagadnieniami dotyczącymi wszechstronności związków polimerowych szczególnie w środowisku aktywnym biologicznie |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Obliczanie średnich mas cząsteczkowych dla biopolimerów | 3 |
T-A-2 | Wyznaczanie parametrów ilościowych dla pochodnych kwasu akrylowego, metakrylowego i mlekowego | 2 |
T-A-3 | Dobieranie współczynników dla kopolimerów narażonych na działanie środowiska biologicznie aktywnego | 3 |
T-A-4 | Analiza danych i planowanie procesów reaktywnego wytłaczania dla polimerów używanych w środowisku aktywnym biologicznie | 3 |
T-A-5 | Otrzymywanie flokulantów i obliczanie dawki polimeru w zależności od środowiska | 2 |
T-A-6 | zaliczenie pisemne zajęć audyroryjnych | 2 |
15 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Blok 1- badania właściwości biopolimerów | 15 |
T-L-2 | Blok 2 - polimert włóknotwórcze, otrzymywanie i badanie ich odporności na czynniki biologiczne | 15 |
T-L-3 | Blok 3 - Polimery powłokotwórcze i ich badania w kierunku odporności biologicznej | 15 |
T-L-4 | Blok 4 - poleolefiny w środowisku aktywnym biologicznie | 15 |
T-L-5 | Blok 5 - Kopolimery przeznaczone do użytku w środowisku biologicznie aktywnym, otrzymywanie i badanie właściwości | 15 |
T-L-6 | Blok 6 - polimery naturalne wśrodowisku aktywnym biologicznie, otrzymywanie polimerów zmodyfikowanych i badania ich odporności na działanie czynników biologicznych | 15 |
T-L-7 | Blok 7 - badania flokulantów polimerowych w różnych środowiskach | 15 |
105 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | udział w zajęciach | 13 |
A-A-2 | zaliczenie zajęć audytoryjnych | 2 |
15 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 105 |
105 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | ćwiczenia auytoryjne z użyciem komputera |
M-2 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
S-2 | Ocena podsumowująca: sprawozdanie |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D11-04_W01 Student ma roszerzoną wiedzę z zakresu technologii polimerów i oddziaływania procesów na środowisko oraz poznał naistotniejsze nowości technologiczne | TCH_2A_W01, TCH_2A_W04, TCH_2A_W05, TCH_2A_W06, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11, TCH_2A_W12, TCH_2A_W13 | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D11-04_U01 Student potrafi wykorzystywać metody eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii polimerów, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności | TCH_2A_U08 | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7 | M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D11-04_K01 Student prawidłowo identyfikuje, odpowiednio określa priorytety i potrafi roztrzygać dylematy związane z realizacją przez siebie lub innych zadania | TCH_2A_K04 | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7 | M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D11-04_W01 Student ma roszerzoną wiedzę z zakresu technologii polimerów i oddziaływania procesów na środowisko oraz poznał naistotniejsze nowości technologiczne | 2,0 | |
3,0 | Zna w stopniu podstawowym główne grupy polimerów i wie jakie ma na nie odziaływanie środowisko aktywnie biologicznie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D11-04_U01 Student potrafi wykorzystywać metody eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii polimerów, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystywać metody eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii polimerów, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D11-04_K01 Student prawidłowo identyfikuje, odpowiednio określa priorytety i potrafi roztrzygać dylematy związane z realizacją przez siebie lub innych zadania | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu podstawowym prawidłowo identyfikuje, odpowiednio określa priorytety i potrafi roztrzygać dylematy związane z realizacją przez siebie zadania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Z. Florjańczyk, S. Penczek, Chemia polimerów, Politechnika Warszawska, Warszawa
Literatura dodatkowa
- różni, artykuły związane z polimerami testowanymi w środowisku aktywnym biologicznie, różne, z 3 ostatnich lat