Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia nieorganiczna

Sylabus przedmiotu Small scale products in inorganic industry:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Small scale products in inorganic industry
Specjalność Inorganic Chemical Technology
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Dariusz Moszyński <Dariusz.Moszynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 2,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Unit processes and operations in chemical technology
W-2Chemical technology – raw materials
W-3Chemical technology – chemical industry processes

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1acquisition of knowledge related to manufacture of small scale products in inorganic chemical industry

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Inorganic pigments4
T-W-2Fillers1
T-W-3Sorbents1
T-W-4Coagulants1
T-W-5Silicon monocrystals1
T-W-6Silicon emulsions1
T-W-7Silicon pastes1
T-W-8Inorganic phosphorous compounds4
T-W-9Synthetic diamond1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1attendance at the lectures15
A-W-2literature studies38
A-W-3consultations5
A-W-4multiple choice test2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Multimedia presentation

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: attendance list
S-2Ocena podsumowująca: multiple choice test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D12-09_W01
a student has a broad knowledge related to the manufacture of small scale products in inorganic chemical industry
TCH_2A_W01, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11C-1T-W-5, T-W-9, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D12-09_W01
a student has a broad knowledge related to the manufacture of small scale products in inorganic chemical industry
2,0a student did not acquire the knowledge related to the topic
3,0a student acquired more than 55% of the knowledge related to the topic
3,5a student acquired more than 65% of the knowledge related to the topic
4,0a student acquired more than 75% of the knowledge related to the topic
4,5a student acquired more than 85% of the knowledge related to the topic
5,0a student acquired more than 95% of the knowledge related to the topic

Literatura podstawowa

  1. Hocking M.B., Modern Chemical Technology and Emission Control, Springer-Verlag, Berlin, 1985
  2. Lubs H.E., The Chemistry of synthetic dyes and pigments, Reinhold, New York, 1955
  3. Lewis P.A., Pigment Handbook, John Wiley & Sons, New York, 1988
  4. Winkler, J., Titanium Dioxide, Vincentz Network, Hannover, 2003
  5. Buxbaum G., Pfaff G., Industrial Inorganic Pigments, Wiley-VCH, Weinheim, 2005
  6. Wypych G., Handbook of Fillers, The Definitive User's Guide and Databook of Properties, Effects and Uses, Plastics Design Library, Berlin, 1998
  7. Corbridge D.E.C., Phosphorus: an outline of its chemistry, biochemistry and technology, Elsevier Scientific Publ. Co., Amsterdam, 1978

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Inorganic pigments4
T-W-2Fillers1
T-W-3Sorbents1
T-W-4Coagulants1
T-W-5Silicon monocrystals1
T-W-6Silicon emulsions1
T-W-7Silicon pastes1
T-W-8Inorganic phosphorous compounds4
T-W-9Synthetic diamond1
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1attendance at the lectures15
A-W-2literature studies38
A-W-3consultations5
A-W-4multiple choice test2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D12-09_W01a student has a broad knowledge related to the manufacture of small scale products in inorganic chemical industry
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W01ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biotechnologii, technologii chemicznej, organicznej, nieorganicznej oraz technologii polimerów, której zakres dostosowany jest do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu ukończonej specjalności
TCH_2A_W10ma uporządkowaną pogłębioną wiedzę o surowcach, produktach i procesach stosowanych w przemyśle chemicznym w zakresie związanym z ukończoną specjalnością
TCH_2A_W11ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień technologii chemicznej aplikacji surowców, półproduktów, środków pomocniczych i produktów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
Cel przedmiotuC-1acquisition of knowledge related to manufacture of small scale products in inorganic chemical industry
Treści programoweT-W-5Silicon monocrystals
T-W-9Synthetic diamond
T-W-1Inorganic pigments
T-W-2Fillers
T-W-3Sorbents
T-W-4Coagulants
T-W-6Silicon emulsions
T-W-7Silicon pastes
T-W-8Inorganic phosphorous compounds
Metody nauczaniaM-1Multimedia presentation
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: attendance list
S-2Ocena podsumowująca: multiple choice test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0a student did not acquire the knowledge related to the topic
3,0a student acquired more than 55% of the knowledge related to the topic
3,5a student acquired more than 65% of the knowledge related to the topic
4,0a student acquired more than 75% of the knowledge related to the topic
4,5a student acquired more than 85% of the knowledge related to the topic
5,0a student acquired more than 95% of the knowledge related to the topic