Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Inorganic Chemical Technology

Sylabus przedmiotu Prediploma laboratory:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Prediploma laboratory
Specjalność Inorganic Chemical Technology
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Materiałów Katalitycznych i Sorpcyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Michalkiewicz <Beata.Michalkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 270 10,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Math, Inorganic Chemistry, Physical Chemistry, Chemical Technology, Engineering, Mathematical Modeling, Chemical reactors

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Getting to know the practical issues related to the thesis

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Systematizing and deepening of knowledge related to the design of the test bench with a particular focus of future thesis130
T-L-2Systematizing and deepening of knowledge related to process modeling and optimization study of the kinetics of the process140
270

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Work in the laboratory270
A-L-2search and analysis of the literature30
300

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1individual instruction
M-2indywidual discussion

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: evaluation of progress
S-2Ocena formująca: evaluate the activity and creativity
S-3Ocena podsumowująca: practical and theoretical test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D12-12_W01
proposes a process model studies on the kinetics during prediploma laboratory or optimizing
TCH_2A_W02C-1T-L-2M-2, M-1S-1, S-2, S-3
TCH_2A_D12-12_W02
selects the appropriate method to the test bench at the prediploma laboratory
TCH_2A_W06C-1T-L-1M-2, M-1S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D12-12_U01
design a test bench with the methodology of work necessary to work in prediploma laboratory based on their knowledge
TCH_2A_U08, TCH_2A_U09, TCH_2A_U13, TCH_2A_U14, TCH_2A_U16, TCH_2A_U17, TCH_2A_U18C-1T-L-1, T-L-2M-2, M-1S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D12-12_K01
can solve problems on the basis of the newest references
TCH_2A_K03C-1T-L-1M-2, M-1S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D12-12_W01
proposes a process model studies on the kinetics during prediploma laboratory or optimizing
2,0can not propose a process model studies on the kinetics during prediploma laboratory and optimizing
3,0in at least 51% can propose a process model studies on the kinetics during prediploma laboratory or optimizing
3,5in at least 61% can propose a process model studies on the kinetics during prediploma laboratory or optimizing
4,0in at least 71% can propose a process model studies on the kinetics during prediploma laboratory or optimizing
4,5in at least 81% can propose a process model studies on the kinetics during prediploma laboratory or optimizing
5,0in at least 91% can propose a process model studies on the kinetics during prediploma laboratory or optimizing
TCH_2A_D12-12_W02
selects the appropriate method to the test bench at the prediploma laboratory
2,0can not select the appropriate method to the test bench at the prediploma laboratory
3,0in at least 51% can select the appropriate method to the test bench at the prediploma laboratory
3,5in at least 61% can select the appropriate method to the test bench at the prediploma laboratory
4,0in at least 71% can select the appropriate method to the test bench at the prediploma laboratory
4,5in at least 81% can select the appropriate method to the test bench at the prediploma laboratory
5,0in at least 91% can select the appropriate method to the test bench at the prediploma laboratory

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D12-12_U01
design a test bench with the methodology of work necessary to work in prediploma laboratory based on their knowledge
2,0can not design a test bench with the methodology of work necessary to work in prediploma laboratory based on their knowledge
3,0in at least 51% can design a test bench with the methodology of work necessary to work in prediploma laboratory based on their knowledge
3,5in at least 61% can design a test bench with the methodology of work necessary to work in prediploma laboratory based on their knowledge
4,0in at least 71% can design a test bench with the methodology of work necessary to work in prediploma laboratory based on their knowledge
4,5in at least 81% can design a test bench with the methodology of work necessary to work in prediploma laboratory based on their knowledge
5,0in at least 91% can design a test bench with the methodology of work necessary to work in prediploma laboratory based on their knowledge

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D12-12_K01
can solve problems on the basis of the newest references
2,0
3,0in 51% can solve problems on the basis of the newest references
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. any, thematically related to the topic of the thesis, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Systematizing and deepening of knowledge related to the design of the test bench with a particular focus of future thesis130
T-L-2Systematizing and deepening of knowledge related to process modeling and optimization study of the kinetics of the process140
270

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Work in the laboratory270
A-L-2search and analysis of the literature30
300
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D12-12_W01proposes a process model studies on the kinetics during prediploma laboratory or optimizing
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W02ma rozszerzoną wiedzę w zakresie opracowywania modeli procesów chemicznych, analizy termodynamicznej, obliczeń kinetycznych procesów chemicznych, a także optymalizacji
Cel przedmiotuC-1Getting to know the practical issues related to the thesis
Treści programoweT-L-2Systematizing and deepening of knowledge related to process modeling and optimization study of the kinetics of the process
Metody nauczaniaM-2indywidual discussion
M-1individual instruction
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: evaluation of progress
S-2Ocena formująca: evaluate the activity and creativity
S-3Ocena podsumowująca: practical and theoretical test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0can not propose a process model studies on the kinetics during prediploma laboratory and optimizing
3,0in at least 51% can propose a process model studies on the kinetics during prediploma laboratory or optimizing
3,5in at least 61% can propose a process model studies on the kinetics during prediploma laboratory or optimizing
4,0in at least 71% can propose a process model studies on the kinetics during prediploma laboratory or optimizing
4,5in at least 81% can propose a process model studies on the kinetics during prediploma laboratory or optimizing
5,0in at least 91% can propose a process model studies on the kinetics during prediploma laboratory or optimizing
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D12-12_W02selects the appropriate method to the test bench at the prediploma laboratory
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W06ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie technologii nieorganicznej, organicznej, polimerów i analityki chemicznej
Cel przedmiotuC-1Getting to know the practical issues related to the thesis
Treści programoweT-L-1Systematizing and deepening of knowledge related to the design of the test bench with a particular focus of future thesis
Metody nauczaniaM-2indywidual discussion
M-1individual instruction
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: evaluation of progress
S-2Ocena formująca: evaluate the activity and creativity
S-3Ocena podsumowująca: practical and theoretical test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0can not select the appropriate method to the test bench at the prediploma laboratory
3,0in at least 51% can select the appropriate method to the test bench at the prediploma laboratory
3,5in at least 61% can select the appropriate method to the test bench at the prediploma laboratory
4,0in at least 71% can select the appropriate method to the test bench at the prediploma laboratory
4,5in at least 81% can select the appropriate method to the test bench at the prediploma laboratory
5,0in at least 91% can select the appropriate method to the test bench at the prediploma laboratory
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D12-12_U01design a test bench with the methodology of work necessary to work in prediploma laboratory based on their knowledge
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U08potrafi wykorzystywać metody analityczne oraz eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U09potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich
TCH_2A_U13potrafi opracować metody rozdzielania mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych, zwłaszcza w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
TCH_2A_U14potrafi opracować rozwiązania aparaturowe, metodykę prowadzenia syntez związków chemicznych charakterystycznych dla ukończonej specjalności, dobrać parametry procesowe w oparciu o analizę przebiegu procesu, w skali laboratoryjnej stosownie do zamierzonej skali produkcji przemysłowej
TCH_2A_U16posiada umiejętność doboru technik laboratoryjnych i rozwiązań inżynieryjnych do realizacji zadań zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U17potrafi przedstawić koncepcje metod badawczych do realizacji nowych technologii i wykonać ją w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U18potrafi zaprojektować i wykonać w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej stanowisko badawcze do realizacji zadania inżynierskiego w zakresie ukończonej specjalności
Cel przedmiotuC-1Getting to know the practical issues related to the thesis
Treści programoweT-L-1Systematizing and deepening of knowledge related to the design of the test bench with a particular focus of future thesis
T-L-2Systematizing and deepening of knowledge related to process modeling and optimization study of the kinetics of the process
Metody nauczaniaM-2indywidual discussion
M-1individual instruction
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: evaluation of progress
S-2Ocena formująca: evaluate the activity and creativity
S-3Ocena podsumowująca: practical and theoretical test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0can not design a test bench with the methodology of work necessary to work in prediploma laboratory based on their knowledge
3,0in at least 51% can design a test bench with the methodology of work necessary to work in prediploma laboratory based on their knowledge
3,5in at least 61% can design a test bench with the methodology of work necessary to work in prediploma laboratory based on their knowledge
4,0in at least 71% can design a test bench with the methodology of work necessary to work in prediploma laboratory based on their knowledge
4,5in at least 81% can design a test bench with the methodology of work necessary to work in prediploma laboratory based on their knowledge
5,0in at least 91% can design a test bench with the methodology of work necessary to work in prediploma laboratory based on their knowledge
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D12-12_K01can solve problems on the basis of the newest references
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K03rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego poprzez prace indywidualne oraz grupowe
Cel przedmiotuC-1Getting to know the practical issues related to the thesis
Treści programoweT-L-1Systematizing and deepening of knowledge related to the design of the test bench with a particular focus of future thesis
Metody nauczaniaM-2indywidual discussion
M-1individual instruction
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: evaluation of progress
S-2Ocena formująca: evaluate the activity and creativity
S-3Ocena podsumowująca: practical and theoretical test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0in 51% can solve problems on the basis of the newest references
3,5
4,0
4,5
5,0