Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S2)
specjalność: Nanonauki i nanotechnologie
Sylabus przedmiotu Seminarium magisterskie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Nanotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium magisterskie | ||
Specjalność | Nano-biomateriały | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | student ma zaliczone wszytkie formy zajęć i jest dopuszczony do semestru dyplomowego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studenta z wymogami stawianymi pracom dyplomowym magisterskim |
C-2 | wykształcenie umiejętności planowania i wykonywania eksperymentów |
C-3 | wykształcenie umiejetności posługiwania się źródłami informacji i ich cytowania |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Seminarium organizacyjno-wprowadzające | 1 |
T-S-2 | Przedstawienie koncepcji i założeń pracy magisterskiej | 6 |
T-S-3 | Omówienie układu, elementów składowych oraz redacji pracy magistersiej | 2 |
T-S-4 | Opracowanie części literaturowej, sposoby cytowania źródeł informacji (plagiat) | 2 |
T-S-5 | Prowadzenie zeszytu z wynikami badań laboratoryjnych oraz sposoby opracowania i prezentacji wyników | 3 |
T-S-6 | Analiza i opracowanie wyników badań, dokładność pomiaru, błąd oznaczenia | 3 |
T-S-7 | Wystąpienia studentów dotyczące części literaturowej pracy magisterskiej | 4 |
T-S-8 | Prezentacja wyników pracy magisterskiej | 6 |
T-S-9 | Omówienie bazy aparaturowej dostepnej w Instytucie Polimerów | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | udział studenta w seminariach | 30 |
A-S-2 | praca własna studenta | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | prezentacja multimedialna |
M-2 | przekaz werbalny - wystąpienia na forum grupy seminaryjnej |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: pokaz i prezentacja |
S-2 | Ocena podsumowująca: prezentacja studenta oceniana przez prowadzącego |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D2-13_W01 Student ma wiedzę z zakresu studiowanej specjalności, posiada wiedzę i rozumie pojęcia i zasady ochrony własności intelektualnej | Nano_2A_W01, Nano_2A_W03, Nano_2A_W04 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-S-4, T-S-6, T-S-9, T-S-1, T-S-5, T-S-7, T-S-8, T-S-3, T-S-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D2-13_U01 Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury polsko i angielskojezycznej, z baz danych i innych zródeł związanych z nanotechnologią, analizować je i wykorzystywać w swojej pracy. | Nano_2A_U01, Nano_2A_U02 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-S-4, T-S-6, T-S-9, T-S-1, T-S-5, T-S-7, T-S-8, T-S-3, T-S-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D2-13_K01 Student rozumie wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się, potrafi myśleć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę rozwoju osobistego, zna i szanuje zasady pracy w grupie. | Nano_2A_K01, Nano_2A_K02 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-S-4, T-S-6, T-S-9, T-S-1, T-S-5, T-S-7, T-S-8, T-S-3, T-S-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D2-13_W01 Student ma wiedzę z zakresu studiowanej specjalności, posiada wiedzę i rozumie pojęcia i zasady ochrony własności intelektualnej | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalności, potrafi wskazać poprawne rozwiazanie problemu badawczego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D2-13_U01 Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury polsko i angielskojezycznej, z baz danych i innych zródeł związanych z nanotechnologią, analizować je i wykorzystywać w swojej pracy. | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawowe umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej, potrafi znaleźć i przeprowadzić podstawową analizę literatury przedmiotu, potrafi opracowac wyniki swoich badań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D2-13_K01 Student rozumie wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się, potrafi myśleć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę rozwoju osobistego, zna i szanuje zasady pracy w grupie. | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawowe kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje umiarkowane zainteresowanie wynikami badań i literaturą przedmiotu, nie wykazuje kreatywności i nie myśli logicznie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literatura zródłowa, Biezaca literatura z zakresu tematu pracy dyplomowej, w tym podreczniki tematyczne, oryginalne publikacje naukowe i patenty
Literatura dodatkowa
- K. Pawlik, R. Zenderowski, Dyplom z internetu : jak korzystac z internetu piszac prace dyplomowe?, CeDeWU, Warszawa, 2010