Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S2)
specjalność: Nanonauki i nanotechnologie
Sylabus przedmiotu Inżynieria tkankowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Nanotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Inżynieria tkankowa | ||
Specjalność | Nano-biomateriały | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Chemia i technologia polimerów |
W-2 | podstawy nauki o biomateriałach polimerowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studenta z możliwościami wykorzystania materialów polimerowych do konstruowania analogów tkankowych |
C-2 | wykoształcenie umiejętności posługiwania się narzędziami projektowania i badania nano-biomateriałów dla medycyny regeneracyjnej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Historia i przedmiot inżynierii tkankowej | 2 |
T-W-2 | Wzrost i różnicowanie komórek. Kontrolowanie wzrostu komórek in vitro | 3 |
T-W-3 | Biomateriały dla inżynierii tkankowej | 4 |
T-W-4 | Przeszczepy tkanek i organów wytwarzanych na drodze inżynierii tkankowej. Przykłady: skóra, elementy układu krwionośnego, system nerwowy | 4 |
T-W-5 | Regulacje prawne i aspekty etyczne | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | praca własna studenta | 45 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | prezentacja multimedialna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: pytania otwarte, dyskusja |
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin ustny |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D2-04_W01 student definiuje podstawowe pojęcia związane z inżynierią tkankową | Nano_2A_W02, Nano_2A_W04 | — | — | C-2, C-1 | T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D2-04_U01 w wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi dobierać rodzaj materiału polimerowego na skafoldy dla inżynierii tkankowej | Nano_2A_U01, Nano_2A_U02, Nano_2A_U07 | — | — | C-2, C-1 | T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D2-04_K01 student potrafi pracowac w zespole, jest przygotowany do wykorzystywania oraz ustawicznego zdobywania wiedzy w dowolnym środowsiku zawodowym zwiazanym z nanotechnologią i inżynierią biomateriałów, w tym inżynierią tkankową | Nano_2A_K01, Nano_2A_K03, Nano_2A_K04 | — | — | C-2, C-1 | T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D2-04_W01 student definiuje podstawowe pojęcia związane z inżynierią tkankową | 2,0 | |
3,0 | student posiada ograniczoną wiedzę w zakresie inżynierii tkankowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D2-04_U01 w wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi dobierać rodzaj materiału polimerowego na skafoldy dla inżynierii tkankowej | 2,0 | |
3,0 | student posiada ograniczone umiejętności w zakresie doboru rodzaju materiału polimerowego na skafoldy dla inżynierii tkankowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D2-04_K01 student potrafi pracowac w zespole, jest przygotowany do wykorzystywania oraz ustawicznego zdobywania wiedzy w dowolnym środowsiku zawodowym zwiazanym z nanotechnologią i inżynierią biomateriałów, w tym inżynierią tkankową | 2,0 | |
3,0 | student posiada ograniczoną kreatywność i umiejętność pracy w zespole oraz znajomosc zasad etyki zawodowej i bezpieczenstwa pracy z nanomateriałami | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- R. Lanza, R. Langer, J. Vacanti, Principles of Tissue Engineering, Elsevier, New York, 2007
Literatura dodatkowa
- Reis R.L., Neves N.M.,Mano J.F., Gomes M.E., Marques A.P., Azevedo H.S, Natural-based Polymers for Biomedical Applications, Woodhead Publishing Limited, Cambrige, 2007