Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S2)
specjalność: Nano-biomateriały
Sylabus przedmiotu Seminarium magisterskie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Nanotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium magisterskie | ||
Specjalność | Nanonauki i nanotechnologie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Chemia nieorganiczna i organiczna |
W-2 | preparatyka |
W-3 | technologia chemiczna |
W-4 | podstawy inżynierii chemicznej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie studenta do samodzialnego napisania pracy dyplomowej, z zachowaniem praw autorskich |
C-2 | Pomoc w doborze literatury do napisania części literaturowej, planowanie eksperymentów, analizy materiałów i wyników, opracowaniu wniosków |
C-3 | Przygotowanie studenta do prezentacji wyników na forum i do dyskusji wyników |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Przedstawienie przez studentów informacji z literatury związanej z tematem pracy dyplomowej, planu badań, postępów w realizacji pracy eksperymentalbnej, dyskusja nad problemami napotkanymi w trakcie badań, nad uzyskanymi wynikami, opracowanie wyników i ich prezentacja | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-S-2 | Opracowanie wyników badań i ich prezentacja na zajęciach seminaryjnych | 18 |
A-S-3 | konsultacje z prowadzącym | 4 |
A-S-4 | przygotowanie prezentacji ustnej | 8 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | seminarium |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty kształcenia i wystawiana na koniec przedmiotu. W ocenie pod uwagę będą brane: obecność na zajęciach, poziom przygotowania i aktywność na zajęciach, jakość prezentacji. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D1-13_W03 Student powinien posiadać wiedzę w zakresie pracy z literaturą specjalistyczną, w tym w języku angielskim oraz sposobu jej opracowywania, powinien wiedzieć jak opracowywać wyniki badań naukowych i/lub inżynieryjno-technicznych, wyciągać wnioski, redagować raporty, sprawozdania i edytować je oraz prezentować wyniki prac naukowo-technicznych na forum publicznym, ma szczegółową wiedzę w zakresie stosowania specjalistycznych procedur pomiarowych, elektronicznych przyrządów pomiarowych i komputerowych systemów pomiarowych w technice, nanotechnologii, nanobiotechnologii przewidzianych w programie wybranej specjalnościxxx | Nano_2A_W03, Nano_2A_W04, Nano_2A_W07 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D1-13_U01 potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologi, nanomateriałów, nanobiomateriałów, fizyki, chemii, inżynierii materiałowej i nauk pokrewnych; potrafi dokonywać ich krytycznej selekcji, nterpretacji oraz integracji ze swą dotychczasową wiedzą, potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i angielskim, przygotować i przedstawić prezentację, potrafi określić kierunki dalszego uczenia się | Nano_2A_U01, Nano_2A_U03, Nano_2A_U04, Nano_2A_U05 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D1-13_K01 potrafi samodzielnie uzupełniać i poszerzać swoją wiedzę o zagadnienia związane z nanotechnologią, nanomateriałami, a także o problemy wchodzące w skład innych specjalności inżynierskich i pozainżynierskich, potrafi wskazywać innym wiarygodne źródła informacji fachowych, zna wpływ poznanych technologii na środowisko i zdrowie załogi, potrafi pracować w zespołach badawczych i produkcyjnych, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów, ma świadomość społecznego znaczenia wiedzy społeczeństwa w dziedzinie nauk przyrodniczych i technicznych, przedstawia różne aspekty ich stosowania a ze szczególnym uwzględnieniem nanotechnologii i jej osiągnięć, potrafi prezentować problem | Nano_2A_K01, Nano_2A_K02, Nano_2A_K03, Nano_2A_K04 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D1-13_W03 Student powinien posiadać wiedzę w zakresie pracy z literaturą specjalistyczną, w tym w języku angielskim oraz sposobu jej opracowywania, powinien wiedzieć jak opracowywać wyniki badań naukowych i/lub inżynieryjno-technicznych, wyciągać wnioski, redagować raporty, sprawozdania i edytować je oraz prezentować wyniki prac naukowo-technicznych na forum publicznym, ma szczegółową wiedzę w zakresie stosowania specjalistycznych procedur pomiarowych, elektronicznych przyrządów pomiarowych i komputerowych systemów pomiarowych w technice, nanotechnologii, nanobiotechnologii przewidzianych w programie wybranej specjalnościxxx | 2,0 | student nie posiada wiedzy niezbędnej do sporządzenia opracowania literaturowego, opracowania wyników badań doświadczalnych, nie porafi wyciągać wniosków końcowych, nie potrafi przygotować prezentacji multimedialnej na temat własnych badań, nie zna procedur pomiarowych przewidzianych w programie studiów |
3,0 | Student ma ograniczoną wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania, w ograniczonym stopniu zna procedury pomiarowe przewidziane w programie studiów | |
3,5 | Student ma akceptowalną wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania, w wystarczającym stopniu zna procedury pomiarowe przewidzianeh w programie studiów | |
4,0 | Student ma wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania, a także zna procedury pomiarowe przewidzianeh w programie studiów | |
4,5 | Student ma ponad dobrą wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania, zna procedury pomiarowe przewidzianeh w programie studiów | |
5,0 | Student ma bardzo dobrą wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania, bardzo dobrze zna procedury pomiarowe przewidzianeh w programie studiów |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D1-13_U01 potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologi, nanomateriałów, nanobiomateriałów, fizyki, chemii, inżynierii materiałowej i nauk pokrewnych; potrafi dokonywać ich krytycznej selekcji, nterpretacji oraz integracji ze swą dotychczasową wiedzą, potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i angielskim, przygotować i przedstawić prezentację, potrafi określić kierunki dalszego uczenia się | 2,0 | Student nie posiada dostatecznych umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, nie umie opracować i/lub redagować i/lub przygotować i/lub zaprezentować odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym, nie potrafi dokonać krótkiego opracowania naukowego, nie potrafi dokonać krytycznej selekcji wyników badań i ich interpretacji oraz integracji z wiedzą nabytą w trakcie studiów, nie potrafi przygotować opracowania naukowego |
3,0 | Student posiada ograniczone umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, opracowania i/lub redagowania i/lub przygotowania i/lub zaprezentowania odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym, nie potrafi w wystarczającym stopniu dokonać krytycznej selekcji wyników badań i ich interpretacji oraz integracji z wiedzą nabytą w trakcie studiów, w ograniczonym stopniu potrafi przygotować opracowanie naukowe | |
3,5 | Student posiada podstawowe umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, opracowania i/lub redagowania i/lub przygotowania i/lub zaprezentowania odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym, potrafi w wystarczającym stopniu dokonać krytycznej selekcji wyników badań i ich interpretacji oraz integracji z wiedzą nabytą w trakcie studiów, w wystarczającym stopniu potrafi przygotować opracowanie naukowe | |
4,0 | Student posiada umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, opracowania i/lub redagowania i/lub przygotowania i/lub zaprezentowania odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym, potrafi dokonać krytycznej selekcji wyników badań i ich interpretacji oraz integracji z wiedzą nabytą w trakcie studiów, potrafi przygotować opracowanie naukowe | |
4,5 | Student posiada ponad dobre umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, opracowania i/lub redagowania i/lub przygotowania i/lub zaprezentowania odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym, dobrze potrafi dokonać krytycznej selekcji wyników badań i ich interpretacji oraz integracji z wiedzą nabytą w trakcie studiów, potrafi przygotować opracowanie naukowe | |
5,0 | Student posiada bardzo dobre umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, opracowania i/lub redagowania i/lub przygotowania i/lub zaprezentowania odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym, bardzo dobrze potrafi dokonać krytycznej selekcji wyników badań i ich interpretacji oraz integracji z wiedzą nabytą w trakcie studiów, potrafi przygotować bardzo dobre opracowanie naukowe |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D1-13_K01 potrafi samodzielnie uzupełniać i poszerzać swoją wiedzę o zagadnienia związane z nanotechnologią, nanomateriałami, a także o problemy wchodzące w skład innych specjalności inżynierskich i pozainżynierskich, potrafi wskazywać innym wiarygodne źródła informacji fachowych, zna wpływ poznanych technologii na środowisko i zdrowie załogi, potrafi pracować w zespołach badawczych i produkcyjnych, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów, ma świadomość społecznego znaczenia wiedzy społeczeństwa w dziedzinie nauk przyrodniczych i technicznych, przedstawia różne aspekty ich stosowania a ze szczególnym uwzględnieniem nanotechnologii i jej osiągnięć, potrafi prezentować problem | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość potrzeby ciągłego unowocześniania procesów technologicznych, rozumie konieczność przekazywania innym informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach związanych z technologią w tym nanotechnologią, rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi wskazać priorytetów do realizacji określonych zadań, potrafi prezentować problemy na forum. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- dobrana indywidualnie, niezbędna do zaplanowania i prowadzenia badań oraz do napisania pracy dyplomowej, 2011