Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S1)

Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Nanotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praktyka zawodowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Żwir <Marek.Zwir@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praktykiPR6 6 6,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Nanotechnologia i zastosowanie
W-2Technologia wytwarzania materiałów nanostrukturalnych.
W-3Technologia nanomateriałów węglowych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji przygotowujących Studenta do pracy w przemyśle chemicznym i pokrewnym, biurach projektowych oraz instytucjach naukowo-badawczych w zakresie nanotechnologii.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praktyki
T-PR-1Poszerzanie wiedzy z zakresu nanotechnologii poprzez: - zapoznanie się z procesami z zakresu nanotechnologii realizowanymi w przemyśle chemicznym, - udział w projektowaniu oraz wykonaniu instalacji do przeprowadzenia prostych procesów w skali laboratoryjnej z zakresu nanotechnologii, - dobór procedur analitycznych do kontroli parametrów oraz produktów prowadzonych procesów, - przygotowanie do pracy w przemyśle chemicznym i pokrewnym, biurach projektowych oraz instytucjach naukowo-badawczych w zakresie nanotechnologii.6
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praktyki
A-PR-1Uczestnictwo w praktykach zawodowych180
180

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Praktyka zawodowa

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena sprawozdania z przeprowadzonych zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Ocena w formie zaliczenia ustnego u osoby odpowiedzialnej za przedmiot

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_1A_P01_W01
Student ma wiedzę obejmującą zagadnienia dotyczące preparatyki i wykorzystania nanomateriałów, stosowanych nanotechnologii i procesów w przemyśle chemicznym i przemyśle pokrewnym.
Nano_1A_W01, Nano_1A_W02, Nano_1A_W04, Nano_1A_W06, Nano_1A_W07, Nano_1A_W08, Nano_1A_W10, Nano_1A_W11, Nano_1A_W12C-1T-PR-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_1A_P01_U01
Student potrafi skutecznie wykorzystać zdobytą wiedzę o procesach technologicznych z zakresu nanotechnologii (np.: dobór lub zmiana parametrów procesu technologicznego,dobór metod i technik do kontroli przebiegu procesu i produktów itp.)
Nano_1A_U07, Nano_1A_U08, Nano_1A_U09, Nano_1A_U10, Nano_1A_U11, Nano_1A_U14, Nano_1A_U16, Nano_1A_U17C-1T-PR-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_1A_P01_K01
Student potrafi pracowac w grupie, mając swiadomośc wpływu własnych działań na efekty pracy całego zespołu.
Nano_1A_K03, Nano_1A_K04C-1T-PR-1M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Nano_1A_P01_W01
Student ma wiedzę obejmującą zagadnienia dotyczące preparatyki i wykorzystania nanomateriałów, stosowanych nanotechnologii i procesów w przemyśle chemicznym i przemyśle pokrewnym.
2,0Student nie opanował lub opanował w stopniu niewystarczającym wiedzy obejmującej zagadnienia dotyczące preparatyki i wykorzystania nanomateriałów, stosowanych nanotechnologii i procesów w przemyśle chemicznym i przemyśle pokrewnym.
3,0Student opanował w stopniu dostatecznym wiedzę obejmującą zagadnienia dotyczące preparatyki i wykorzystania nanomateriałów, stosowanych nanotechnologii i procesów w przemyśle chemicznym i przemyśle pokrewnym. Wiedza Studenta w odniesieniu do materiału objętego programem przedmiotu wynosi 60 %.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Nano_1A_P01_U01
Student potrafi skutecznie wykorzystać zdobytą wiedzę o procesach technologicznych z zakresu nanotechnologii (np.: dobór lub zmiana parametrów procesu technologicznego,dobór metod i technik do kontroli przebiegu procesu i produktów itp.)
2,0Student nie potrafi lub potrafi w stopniu niewystarczającym wykorzystać zdobytą wiedzę o procesach technologicznych z zakresu nanotechnologii (np.: dobór lub zmiana parametrów procesu technologicznego, dobór metod i technik do kontroli przebiegu procesu i produktów itp.)
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystać zdobytą wiedzę o procesach technologicznych z zakresu nanotechnologii (np.: dobór lub zmiana parametrów procesu technologicznego, dobór metod i technik do kontroli przebiegu procesu i produktów itp.) Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Nano_1A_P01_K01
Student potrafi pracowac w grupie, mając swiadomośc wpływu własnych działań na efekty pracy całego zespołu.
2,0Student nie potrafi pracować w grupie i nie ma swiadomości wpływu własnych działań na efekty pracy całego zespołu.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym pracowac w grupie, mając swiadomość wpływu własnych działań na efekty pracy całego zespołu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. 2011, Brak

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Poszerzanie wiedzy z zakresu nanotechnologii poprzez: - zapoznanie się z procesami z zakresu nanotechnologii realizowanymi w przemyśle chemicznym, - udział w projektowaniu oraz wykonaniu instalacji do przeprowadzenia prostych procesów w skali laboratoryjnej z zakresu nanotechnologii, - dobór procedur analitycznych do kontroli parametrów oraz produktów prowadzonych procesów, - przygotowanie do pracy w przemyśle chemicznym i pokrewnym, biurach projektowych oraz instytucjach naukowo-badawczych w zakresie nanotechnologii.6
6

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Uczestnictwo w praktykach zawodowych180
180
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_1A_P01_W01Student ma wiedzę obejmującą zagadnienia dotyczące preparatyki i wykorzystania nanomateriałów, stosowanych nanotechnologii i procesów w przemyśle chemicznym i przemyśle pokrewnym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_W01ma wiedzę w zakresie matematyki obejmującą zagadnienia analizy matematycznej, algebry oraz elementy matematyki stosowanej, niezbędne do rozumienia i ilościowego opisu zjawisk i procesów nanotechnologicznych i chemicznych oraz modelowaniu zjawisk i procesów technicznych
Nano_1A_W02ma uporządkowaną i podbudowana teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie chemii fizycznej, nieorganicznej i organicznej, analitycznej, biochemii, fizyki i ich technicznych zastosowań niezbędną do rozumienia i opisu podstawowych zjawisk fizycznych oraz rozumienia roli fizyki w różnych obszarach techniki i nanotechnologii
Nano_1A_W04ma wiedzę z zakresu budowy materii, mechanizmów procesów chemicznych i ich aplikacji w nanotechnologii wytwarzania nowoczesnych materiałów
Nano_1A_W06ma podstawową wiedzę w zakresie technik komputerowych, w tym metodyki i technik programowania, grafiki komputerowej oraz obsługi i utrzymania narzędzi informatycznych niezbędnych w nanotechnologii
Nano_1A_W07ma wiedzę o kierunkach rozwoju przemysłu chemicznego w kraju i na świecie i gospodarką odpadami
Nano_1A_W08ma wiedzę z zakresu technik oraz metod identyfikacji i charakteryzowania nanomateriałów, a także ma wiedzę o surowcach, produktach i procesach stosowanych w przemyśle chemicznym związanym z nanotechnologią
Nano_1A_W10ma podstawową wiedzę o cyklu życia materiałów oraz na temat zasad funkcjonowania i eksploatacji aparatury, urządzeń i systemów wykorzystujących metody technologii chemicznej i fizyki technicznej, szczególnie w aspekcie wytwarzania nanomateriałów
Nano_1A_W11zna podstawowe metody, techniki, narzędzia, materiały i nanomateriały do projektowania, modelowania, symulacji i wytwarzania przyrządów i urządzeń technicznych oraz rozwiązywania za ich pomocą prostych zagadnień technicznych i badawczych
Nano_1A_W12ma podstawową wiedzę dotyczącą etyki zawodowej w zakresie jakości wykonania i zasad eksploatacji urządzeń technicznych oraz podstaw BHP
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji przygotowujących Studenta do pracy w przemyśle chemicznym i pokrewnym, biurach projektowych oraz instytucjach naukowo-badawczych w zakresie nanotechnologii.
Treści programoweT-PR-1Poszerzanie wiedzy z zakresu nanotechnologii poprzez: - zapoznanie się z procesami z zakresu nanotechnologii realizowanymi w przemyśle chemicznym, - udział w projektowaniu oraz wykonaniu instalacji do przeprowadzenia prostych procesów w skali laboratoryjnej z zakresu nanotechnologii, - dobór procedur analitycznych do kontroli parametrów oraz produktów prowadzonych procesów, - przygotowanie do pracy w przemyśle chemicznym i pokrewnym, biurach projektowych oraz instytucjach naukowo-badawczych w zakresie nanotechnologii.
Metody nauczaniaM-1Praktyka zawodowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdania z przeprowadzonych zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Ocena w formie zaliczenia ustnego u osoby odpowiedzialnej za przedmiot
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował lub opanował w stopniu niewystarczającym wiedzy obejmującej zagadnienia dotyczące preparatyki i wykorzystania nanomateriałów, stosowanych nanotechnologii i procesów w przemyśle chemicznym i przemyśle pokrewnym.
3,0Student opanował w stopniu dostatecznym wiedzę obejmującą zagadnienia dotyczące preparatyki i wykorzystania nanomateriałów, stosowanych nanotechnologii i procesów w przemyśle chemicznym i przemyśle pokrewnym. Wiedza Studenta w odniesieniu do materiału objętego programem przedmiotu wynosi 60 %.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_1A_P01_U01Student potrafi skutecznie wykorzystać zdobytą wiedzę o procesach technologicznych z zakresu nanotechnologii (np.: dobór lub zmiana parametrów procesu technologicznego,dobór metod i technik do kontroli przebiegu procesu i produktów itp.)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_U07potrafi posługiwać się typowymi narzędziami informatycznymi do projektowania, modelowania i symulacji komputerowych wybranych zagadnień chemicznych, fizycznych i technicznych
Nano_1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty chemiczne, interpretować i opracowywać uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Nano_1A_U09potrafi identyfikować problematykę fizyczną i chemiczną w zjawiskach naturalnych i procesach technologicznych oraz wykorzystywać metodykę badań fizykochemicznych (wyniki eksperymentalne, symulacje) do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich
Nano_1A_U10potrafi dokonać doboru metod analitycznych i aparatury właściwych dla przeprowadzenia badań laboratoryjnych oraz dokonać krytycznej analizy sposobów ich wykorzystania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Nano_1A_U11potrafi wykorzystać poznane metody eksperymentalne, symulacje komputerowe i modele teoretyczne do analizy i rozwiązywania problemów inżynierskich
Nano_1A_U14potrafi oznaczać właściwości fizyczne i chemiczne związków chemicznych i materiałów, w szczególności nanomateriałów przy wykorzystaniu odpowiednich technik badawczych
Nano_1A_U16na podstawie analizy istniejącego procesu potrafi zaproponować jego modernizacje, prowadzące do poprawy wskaźników ekonomicznych oraz środowiskowych
Nano_1A_U17potrafi zaprojektować prosty proces technologiczny, zgodnie z zadaną specyfiką, charakterystyczny dla ukończonej specjalności oraz ocenić jego poprawność przy użyciu właściwych metod, technik i urządzeń
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji przygotowujących Studenta do pracy w przemyśle chemicznym i pokrewnym, biurach projektowych oraz instytucjach naukowo-badawczych w zakresie nanotechnologii.
Treści programoweT-PR-1Poszerzanie wiedzy z zakresu nanotechnologii poprzez: - zapoznanie się z procesami z zakresu nanotechnologii realizowanymi w przemyśle chemicznym, - udział w projektowaniu oraz wykonaniu instalacji do przeprowadzenia prostych procesów w skali laboratoryjnej z zakresu nanotechnologii, - dobór procedur analitycznych do kontroli parametrów oraz produktów prowadzonych procesów, - przygotowanie do pracy w przemyśle chemicznym i pokrewnym, biurach projektowych oraz instytucjach naukowo-badawczych w zakresie nanotechnologii.
Metody nauczaniaM-1Praktyka zawodowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdania z przeprowadzonych zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Ocena w formie zaliczenia ustnego u osoby odpowiedzialnej za przedmiot
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi lub potrafi w stopniu niewystarczającym wykorzystać zdobytą wiedzę o procesach technologicznych z zakresu nanotechnologii (np.: dobór lub zmiana parametrów procesu technologicznego, dobór metod i technik do kontroli przebiegu procesu i produktów itp.)
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystać zdobytą wiedzę o procesach technologicznych z zakresu nanotechnologii (np.: dobór lub zmiana parametrów procesu technologicznego, dobór metod i technik do kontroli przebiegu procesu i produktów itp.) Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_1A_P01_K01Student potrafi pracowac w grupie, mając swiadomośc wpływu własnych działań na efekty pracy całego zespołu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_K03potrafi pracować zespołowo; rozumie odpowiedzialność za działania własne i innych osób
Nano_1A_K04potrafi odpowiednio określić zadania priorytetowe służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania i dążyć do ich wykonania, potrafi dostosowywać działania do pojawiających się niespodziewanych problemów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji przygotowujących Studenta do pracy w przemyśle chemicznym i pokrewnym, biurach projektowych oraz instytucjach naukowo-badawczych w zakresie nanotechnologii.
Treści programoweT-PR-1Poszerzanie wiedzy z zakresu nanotechnologii poprzez: - zapoznanie się z procesami z zakresu nanotechnologii realizowanymi w przemyśle chemicznym, - udział w projektowaniu oraz wykonaniu instalacji do przeprowadzenia prostych procesów w skali laboratoryjnej z zakresu nanotechnologii, - dobór procedur analitycznych do kontroli parametrów oraz produktów prowadzonych procesów, - przygotowanie do pracy w przemyśle chemicznym i pokrewnym, biurach projektowych oraz instytucjach naukowo-badawczych w zakresie nanotechnologii.
Metody nauczaniaM-1Praktyka zawodowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdania z przeprowadzonych zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Ocena w formie zaliczenia ustnego u osoby odpowiedzialnej za przedmiot
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi pracować w grupie i nie ma swiadomości wpływu własnych działań na efekty pracy całego zespołu.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym pracowac w grupie, mając swiadomość wpływu własnych działań na efekty pracy całego zespołu.
3,5
4,0
4,5
5,0